Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem 320i n43 2007


dexter7d

Rekomendowane odpowiedzi

Lancuch sprawdze wieczorem, ale wciaz nie wiem co to znaczy "luzny". Ile moze poruszac sie prawidlowo napiety lancuch: 1cm gora-dol? Mam to sprawdzic na zimnym? na wlaczonej stacyjce? Czy jak?

Wydech wyglada TAK. Czy to jest okopcona rura? Jest oczywiscie brudna, bo pada deszcz...

Co do drgan, to nie moge porownac do tego co piszesz, bo mam automat. Do tego "5" ma bardzo dobrze wyciszona kabine i silnik ledwo slychac. Tez nie potrafie stwierdzic, czy cos bardziej lub mniej szura.

Spalanie na poziomie 8.5-9. Mieszkam w gorzystym terenie i bardzo malo zakorkowanym (w porownaniu do np. Wroclawia), a dystanse ktore pokonuje auto to najczesciej 5km (szkola, sklep) lub jakies wieksze typu 25km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dziks...

 

rure masz okopcona jak ta lala :) jeszcze bardziej niz ja ale moze to normalne-chociaz juz sam nie wiem...sporo sie naczytalem I do konca nie jestem pewny

jak bedziesz mial mozliwosc sprawdz I na zimnym I na cieplym.

a jaki ma byc luz...hmm..tu opinie sa podzielone.

najlepiej jakbys nagral filmik podczas podwazania.

ogolnie luzu byc nie powinno...

podobno na wylaczonym silniku launch naciaga sprezyna napinacza a po wlaczeniu dodatkowo cisnienie oleju z napinacza (jakos tak)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział, że rura nie może być okopcona - wiele aut ma okopcone z tego co zauważyłem dotyczy to w szczególności aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

 

Jak miałem uwaloną sondę NOX rura była czystsza a drgania na zimnym silniku mniejsze.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz doczytalem co wczsniej pisal Naczo o wymianie wtryskow. Akurat kupilem dodatek czyszczacy do paliwa ale jak problem odpalania sie nie uspokoi (a pewnie nie), to nie bede czekal tylko wymieniam zestaw. O wadliwych wtryskach slyszalem juz dawno, wiec szansa, ze to powod problemow jest dosc duza.

Czy wtryski moga powodowac okopcanie rury?

Dopiero ostatnio wymienilem sonde NOx. Wczesniej przez niecaly rok jezdzilem z okazjonalnie wyskakujacymi bledami spalin - moze wtedy mi tak podkopcil wydech?

@dexter - co do samych wtryskow, to jak sprawdzic jaki indeks ma czesc? Trzeba to chyba wyraznie wspomniec u sprzedawcy.Injector 7589048; 13 53 7 589 048

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bede wyraznie pytal o indeks bo to w tym przypadku wazne jest. To sa dwie cyfry po myslniku. A te z 11-ka sa poprawione wiec takie trzeba brac.

 

akrystian...

z tym okopceniem wlasnie nie jestem pewny.

kiedys gdzies wyczytalem ze przy krotkich przejazdach na zimnym silniku sie robi czarna I ze wystarczy przejechac sie dluzsza trasa I nie jest okopcona. Zadzialal mi ten sposob ale tylko raz a potem juz zawsze po uprzednim oczyszczenii koncowki wydechu znowu robi sie czarna...wiec nie wiem. 2 tygodnie temu podpialem pod Iste. ...i 614mg siarki(czyli juz za duzo) Jest tam opcja wypalania siarki I ze trzeba to uruchomic z podlaczona Ista I jechac 30 minut 110/h. Nie mialem dobrej baterii w laptopie wiec bez Isty przejechalem ze stala predkoscia 110-115km/h przez dwa razy po 15 minut(przez korki musialem zwolnic) i spadlo do 84mg (raz wczesniej wywalilo blad nox). Wiec teoretycznie nox mam ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie robi się czarna zawsze, jak była uwalona sonda NOX silnik pracował lepiej. Po założeniu nowej sondy drgania na zimnym silniku się nasiliły i rura robi się czarna szybciej. Mechanik twierdzi, że wtryski miałem ruszane jest ostatni numer tylko z końcówką 08 nie 11 także za granicą były wymieniane.

 

Poza tym auto pali, jeździ nigdy nie zapalił się czek w ciągu 8.000km. Żadnego, dławienia szarpania, braków mocy, problemów z odpalaniem (sporadycznie w lecie pokręcił dłużej jak postał na słońcu) tylko na zimnym silniku trochę się kiwa na wolnych obrotach. Ostatnio po rozgrzaniu zaczyna pracować jakby miał zużyte popychacze zaworów, co najdziwniejsze taki dźwięk był jak go kupiłem, ale po wymianie oleju się podział. Ostanio po kolejnej zmianie oleju znowu powrócił ale łańcuch już nie jest napięty i mogę nim poruszać więc od tego zacznę może to jest przyczyna nierównej pracy na zimno.

 

Podobno pompa wysokiego ciśnienia też potrafi generować hałas takie terkotanie ?

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem filmiki lancucha rozrzadu:

* na zimnym silniku po 12h od zatrzymania

* na cieplym, po 2h

Chyba nie ma najmniejszej obawy o naciag?

 

W porównaniu do mojego (148 tys km przebiegu) to jest on luźny. W takim stanie to miałem na starym napinaczu. Teraz na nowym na zimnym potrafi być lekko luźny (nie zawsze) a na ciepłym jest nie do ruszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie jest to nieregularne.

Potrafi byc na zimnym luzny (raz na jakis czas). A z reguly napiety.

Napinacz wymieniony i wydaje sie ze lancuch jest luzniejszy duuzo rzadziej.

Ale nadal nie wiem czy trzeba juz go wymieniac czy nie.

Ostatnio zauwazylem ze rano na zimnym silnik chodzi duzo lepiej niz kiedys. (wymienione cewki i nox zregenerwoany) i prawie w ogole nie szarpie przy ruszaniu z na zimnym - kiedys trzeba bylo przez pierwsze minuty dawac wiecej gazu.

Ale z kolei po dluzszej jezdzie w miescie dzieje sie cos niedobrego. SIlnik chodzi gorzej, cos tam stuka przy ruszaniu, brzydko chodzi, zdarzy mu sie zle odpalac lub dlugo krecic lub krotko i zle chodzi przez chwile. Dopiero trzeba go przegonic troche i mu przechodzi. Ogolnie nie lubi zbyt dlugiej jazdy w miescie w ogole i nie wiem co jest nie tak.

Podpialem pod Iste i niestety wskazania na cylindrach (rough idling) (wtryski chyba) gdzie jest tolerancja od -200 do +200 jesli zle chodzi i trzesie to pokazuje -230 , +250, a nawet na jednym z nich +320. Po przygazowaniu spada i miesic sie w tych -200 do +200 ( wskazuje np +20, -80, +5, +50 - to tak mniej wiecej) ale chyba wtryski do wymiany bo i tak zawsze lekko drga silnik i przenosi na galke zmiany biegow.

Ale teraz pytanie czy za moje problemy beda odpowiedzialne wtryski czy moze tez lancuch albo czujnik polozenia walka rozrzadu...??? :| :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie spodziewalem sie az tak dobrej porady :) hehe...

 

a tak w ogole to juz poraz kolejny auto na zimnym bardzo dobrze chodzi....jak pszczolka. w ogole jakos lepiej ostatnio.

ciszej...ladniej...nie chce sie wylaczac silnika...

zmienilem troche styl jazdy, zalalem V power shell, cewki wymienilem...nie wiem zobaczymy co dalej.

Niestety problem z odpalaniem losowo pozostal a do tego czasem ta dziwna praca po wylaczeniu silnika po jezdzie po miescie dluzszej I odpaleniu go po. kilkunastu minutach...lub tez po ostrzejszej jezdzie taki sam objaw...ciezkie odpalenie ...nierowna praca, jakies stuki..puki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.