Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Drugi problem jaki mam w nowym nabytku to niesprawna kontrolka Check Engine. Nie zapala się po przekręceniu kluczyka ani w przypadku błędów, ale sama dioda jest sprawna, zapala się czy to przez wbudowany test zegarów czy z poziomu INPY.

Nie był to dla mnie problem przy zakupie bo sprawdziłem przez OBD co jest pod spodem, ale chciałbym żeby działało... tylko właśnie, czy powinna? Spotkałem się w internecie z opiniami że we wczesnych 328 (a moja jest 12/1998) ta kontrolka jest w ogóle nieaktywna - ma nie działać i już. Ciężko jednak to potwierdzić, nigdzie nie widziałem solidnych argumentów na poparcie tej informacji. Dodam że działa kontrolka EML.

 

Zakładając jednak że kontrolka powinna działać, opcje są dwie:

1. Ktoś odciął kabelek sygnałowy (pod warunkiem że informacja ta idzie do zegarów osobnym kablem, a nie np przez CAN) - nie wiem jednak gdzie tego szukać (sprawdziłem okolice kostek przy komputerze pod maską i zegarach ale nic podejrzanego nie widzę), na logikę musiałoby iść bezpośrednio z DME ale w Bentley'u jest rozpiska pinów MS42/43 i tam nie ma tej kontrolki (a są opisane od ładowania i poziomu oleju). Jest jakiś osobny moduł który zawiaduje OBD? Potrafi ktoś powiedzieć/zbadać którym pinem idzie sygnał do zegarów i ew. skąd wychodzi?

2. Spotkałem się z opinią że Check'a da się "wyprogramować" (zakładam że z DME) - jeśli tak to pewnie dałoby się przywrócić w ten sam sposób. Czy ktoś potrafi to potwierdzić? Jak się za takie programowanie zabrać?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Opublikowano

Dzięki wielkie, wiedząc czego szukać faktycznie wyczytałem że EU2 nie zapala Check engine i już. Chociaż to ciekawe bo INPA pokazuje Exhaustvariant: CAT, ale mniejsza z tym, wiem że tak prawdopodobnie ma być.

 

A przy okazji kolejna sprawa żeby nie tworzyć nowego tematu: silnik mi trzyma bardzo niską temperaturę - rzędu 75 stopni. W trakcie jazdy potrafi spaść poniżej, czyli wskazówka od temperatury idzie w lewo, na światłach jak tylko podskoczy do ok 85 stopni to zaczyna kręcić wiatrak. Nie jest to wina termostatu - nowy Wahler założony 100km temu, poza tym zrobiłem test: odpiąłem od niego kabel i bez podgrzewania trzyma jak skała 95 +/- 1 stopni - czyli to DME tak steruje. Czemu? Jestem pewny że jak jechałem po zakupie autem do domu to wskazówka stała pionowo jak nic. W międzyczasie mogłem przypadkiem wyczyścić adaptację, ale czy to obejmuje też kontrolę temperatury silnika? Mało prawdopodobne...

Opublikowano

Odnośnie ostatniego pytania - naprawiłem. Dla potomnych - po wielu godzinach szukania w necie znalazłem info, że częstym powodem jest uszkodzony lub odpięty czujnik temperatury nagrzewnicy. Co ma jedno do drugiego? Brak danych z czujnika - dla bezpieczeństwa IHKA woła do DME żeby chłodzić, nagrzewnica nie lubi jak jest za ciepło (podobno max 80*C).

W moim przypadku był odpięty czujnik - wtyczka jest za dolnym "DIN-em" od radia, łatwo wychodzi i często wypada przy grzebaniu w konsoli, radiu, schowku/panelu AC.

Stosowny błąd znalazł się oczywiście po diagnozie modułu IHKA INPĄ. Pozostałe możliwe przyczyny takiego zachowania (może się komuś przyda):

- padnięty czujnik

- padnięty (w pozycji otwartej) zawór nagrzewnicy - faktycznie się przegrzewa

- padnięty/odpięty czujnik temp oleju (już bez udziału IHKA).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.