Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich możliwe ze taki problem już wystąpił, jeśli tak to przepraszam. Auto z 2012 roku wszystko było ok wymieniłem olej w bmw i dwa dni później ruszyłem w trasę 1200km. Autko jechało wzorowo nie było problemu z dynamiczna jazda. Następnego dnia rano auto odpaliło normalnie ale po osiągnięciu ok 1500obr/min zaświecił się komunikat o ograniczeniu mocy silnika, silnik nie chciał się wkręcać na obroty powyżej 1500obr/min. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto jechało normalnie jedynym mankamentem był dźwięk powyżej 1500obr/min delikatny stukot zapowietrzonego silnika. Kiedy silnik osiągną temp. 80C kręcił się normalnie ale dalej było słychać delikatny stukot. Specjalista BMW po diagnostyce stwierdził błąd zaworu EGR oraz częściowe zatkanie dpf dają mu jeszcze 20-30 tys km. Dolałem uszlachetniacza do paliwa i autko nie ma problemu z moca kiedy jest zimny nie blokuje się na 1500 obr/min normalnie przyspiesza mam wrażenie ze lepiej niż kiedy kol wiek. Dźwięk klekotania słyszalny jest tylko pod obciążeniem w zakresie obrotów 1500 i więcej na postoju luzie nic nie słychać. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś miałem stukot silnika w 3.0d przy przyspieszaniu - jakby zawory w silniku waliły - ale to był dźwięk wtryskiwaczy. Stało się tak po tankowaniu na stacji Bliska. Zmieniłem stację i po kilku wyjechanych bakach dźwięk ustąpił.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dziekuje za odpowiedz ,dokładnie taki dźwięk jak zawory na początku auto miało problem wkręcić sie powyżej 1500obr teraz po zatankowaniu na innej stacji i dolaniu środka do czyszczenia ten objaw nie występuję. Mam wrażenie ze przyspiesza owiele lepiej niz wcześniej jedyne co mnie martwi to czy nie uszkodzę tłoka jeżdżąc z lejącym wtryskiem?
Opublikowano
Diagnoza postawiona niestety. Serwis BMW stwierdził całkowicie zapchany filtr DPF (brak jakiego kol wiek komunikatu) następstwem tego jest uszkodzenie turbiny oraz chłodnicy zaworu EGR , niestety stało się to w Monachium koszt naprawy 2200Eur naszczescie gwarancja firmy intec pokrywa większość kosztów. Pozdrawiam
Opublikowano
Interesujące jest, czy termostat masz w aucie sprawny w stopniu, umożliwiającym wypalanie dpfa. Jeżeli silnik nie osiąga wymaganej temperatury, to problem będzie powracał.

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.