Skocz do zawartości

[e46] - Dobieranie i różnice w dyferencjałach.


portalus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

jestem posiadaczem przedliftowego BMW jak w temacie ze skrzynią manualną i seryjnym przełożeniem 2.93 na dużą głowę.

Problem polega w fakcie, że chciałem troszeczkę podciągnąć przyśpieszenie w samochodzie i z tego co się doczytałem to mozna to zrobić bardzo efektywnie samym tylnym mostem - kosztem prędkości maksymalnej. Googlowałem ostatnio dużo, dowiadywałem się o przełożeniach ale są jeszcze rzeczy do których dokopać sie nie mogłem i tutaj właśnie przychodzi powód dla którego zwracam się do Państwa - bardziej doświadczonych użytkowników:

1) Czy most ze skrzyni automatycznej będzie pasował i normalnie działał w samochodzie ze skrzynią manualną?

2) Co to jest mała i duża głowa ? Chodzi o tą "głowę", którą spinamy z wałem czy chodzi o połączenie do półosi ?

3) Czy da się wizualnie odróżnić dużą głowę od małej ?

4) Doczytałem się, że występuje różnica wielkości połączenia półosi do dyferencjału w różnych modelach - chodzi o tą głowę ? Jeżeli nie to czy ktoś wie czy tych połączeń jest więcej niż 2 ? Da się to jakoś zmierzyć trzymając dyfer w ręku bez rozbierania ?

5) Czy ktoś z Państwa wymieniał w jakimś BMW taki dyferencjał na krótszy i czy orientuje się jak duża róznica w spalaniu występuje ? Czy to są raczej skrajne wartości 0,5 lub jednego litra czy to już jest raczej mowa o 2-3 litry na 100km ? (mówimy tutaj o normalnej jeździe bez żadnych drift-party ani zakorkowanego miasta)

 

Na zakończenie chciałem podziękować z góry każdemu za zainteresowanie postem oraz tym bardziej wszystkim, którzy zechcą udzielić konkretnych informacji w temacie. Dodam tylko że jestem zainteresowany swapem mostu z 2,93 na najlepiej 3,46 lub chociaż 3,38.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge ci co nieco powiedziec bo robilem to u siebie w 330ci. u mnie wyladowal dyfer z automata 330i o przelozeniu 3,38, dyfry z takim przelozeniem mozna znalezc tez w 1.8 i to jest wlasnie dyfer "z mala glowa". pewien znachor podpowiedzial mi przy kupnie ze taki dyfer z 1.8 wytrzyma kilka mocniejszych startow i bedzie zmielony. co do mocowania dyfra z polosiami (flansze) to moga sie roznic miedzy dyfrem z automata a tym z manuala, ale wtedy przekladasz swoja w 10 sekund i jest po sprawie, wiec tym bym sie nie przejmowal. szukaj po prostu dyfra z 330i z automatema i przekladaj. jesli masz dostep do podnosnika to doslownie godzina roboty dla laika. co do spalania to raczej niezauwazalne roznice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Jestem tutaj nowy.Posiadam e46 kombi 2.5i w automacie.Musze wymienic dyferencjał.chce zamówic go przez neta,znalazłem odpowiedni ale z 2000roku (przedliftowy)a rocznik mojego bmw to wrzesien 2001 poliftowy. Orientuje sie ktos czy jest jakas roznica w dyfrze ?

 

Z mojej etykiety na dyfrze spisałem taki oto nr : 7503229/EAG50N 3,23

na etykiecie dyfra z 200 roku widnieje taki sam numer ale po ukosniku jest :E2311M 3,23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.