Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

jestem posiadaczem przedliftowego BMW jak w temacie ze skrzynią manualną i seryjnym przełożeniem 2.93 na dużą głowę.

Problem polega w fakcie, że chciałem troszeczkę podciągnąć przyśpieszenie w samochodzie i z tego co się doczytałem to mozna to zrobić bardzo efektywnie samym tylnym mostem - kosztem prędkości maksymalnej. Googlowałem ostatnio dużo, dowiadywałem się o przełożeniach ale są jeszcze rzeczy do których dokopać sie nie mogłem i tutaj właśnie przychodzi powód dla którego zwracam się do Państwa - bardziej doświadczonych użytkowników:

1) Czy most ze skrzyni automatycznej będzie pasował i normalnie działał w samochodzie ze skrzynią manualną?

2) Co to jest mała i duża głowa ? Chodzi o tą "głowę", którą spinamy z wałem czy chodzi o połączenie do półosi ?

3) Czy da się wizualnie odróżnić dużą głowę od małej ?

4) Doczytałem się, że występuje różnica wielkości połączenia półosi do dyferencjału w różnych modelach - chodzi o tą głowę ? Jeżeli nie to czy ktoś wie czy tych połączeń jest więcej niż 2 ? Da się to jakoś zmierzyć trzymając dyfer w ręku bez rozbierania ?

5) Czy ktoś z Państwa wymieniał w jakimś BMW taki dyferencjał na krótszy i czy orientuje się jak duża róznica w spalaniu występuje ? Czy to są raczej skrajne wartości 0,5 lub jednego litra czy to już jest raczej mowa o 2-3 litry na 100km ? (mówimy tutaj o normalnej jeździe bez żadnych drift-party ani zakorkowanego miasta)

 

Na zakończenie chciałem podziękować z góry każdemu za zainteresowanie postem oraz tym bardziej wszystkim, którzy zechcą udzielić konkretnych informacji w temacie. Dodam tylko że jestem zainteresowany swapem mostu z 2,93 na najlepiej 3,46 lub chociaż 3,38.

Opublikowano
moge ci co nieco powiedziec bo robilem to u siebie w 330ci. u mnie wyladowal dyfer z automata 330i o przelozeniu 3,38, dyfry z takim przelozeniem mozna znalezc tez w 1.8 i to jest wlasnie dyfer "z mala glowa". pewien znachor podpowiedzial mi przy kupnie ze taki dyfer z 1.8 wytrzyma kilka mocniejszych startow i bedzie zmielony. co do mocowania dyfra z polosiami (flansze) to moga sie roznic miedzy dyfrem z automata a tym z manuala, ale wtedy przekladasz swoja w 10 sekund i jest po sprawie, wiec tym bym sie nie przejmowal. szukaj po prostu dyfra z 330i z automatema i przekladaj. jesli masz dostep do podnosnika to doslownie godzina roboty dla laika. co do spalania to raczej niezauwazalne roznice
Opublikowano
Niezmiernie dziękuję Ci za odpowiedź bo właśnie takich informacji szukałem :) Powiedz mi jeszcze - skoro miałeś 330-stkę to rozumiem też to było 2,93 i po przekładce na 3,38 była sporo wyczuwalna różnica w przyśpieszeniu ?
Opublikowano
Ja już mam kupiony taki dyfer od automatu 3.38 wymiana w przyszłym tygodniu oraz wszystkie tylne tuleje gumy i łączniki:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Jestem tutaj nowy.Posiadam e46 kombi 2.5i w automacie.Musze wymienic dyferencjał.chce zamówic go przez neta,znalazłem odpowiedni ale z 2000roku (przedliftowy)a rocznik mojego bmw to wrzesien 2001 poliftowy. Orientuje sie ktos czy jest jakas roznica w dyfrze ?

 

Z mojej etykiety na dyfrze spisałem taki oto nr : 7503229/EAG50N 3,23

na etykiecie dyfra z 200 roku widnieje taki sam numer ale po ukosniku jest :E2311M 3,23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.