Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od wiosny borykam sie z problem drgań kierownicy, mianowicie przy 70-90 km/h kierownica buja sie delikatnie prawo lewo takie szybkie ruchy, wyczuwam tez delikatne drgania na samochodzie(czuje na fotelu, w podlodze). Cztery nowe opony kupilem w tym roku, z tylu mam z tego roku firmy dunlop 225/40/18, natomiast z przodu kupilem pirelli tez nowe tylko 3 letnie z magazynu (225/40/18). Ewidentnie bija kola te co mam na przodzie pirelli, wnioskuje to z tad ze zakladalem z przodu opony ziomowe 205/55/16 i wtedy drgania nie wystepuja, przy jednej prawej oponie pirelli 225/40/18 czuc wtedy to telepanie delikatne kierownica, wiec opona prawa przednia wywołuje te drgania. Probowalem dowazac kola na samochodzie lecz to nie pomoga niweluje tylko te drgania w stosunku do wywazania zwyklego, to kolo co wywoluje drgania na wywazaniu na samochodzie wpadalo w takie dziwne wibracje i nie chcialo sie wywazyc(4g pokazywalo ciagle), pozostale byly na 0. W nadzieji pojechalem do premium arena w lodzi, sprobowac wywazarki Hunter( test opony drogowej), u nich prawe kolo pokazalo niedowagę (30g), wywazali statycznie i dynamicznie przednie kola na 0 gram i nadal to samo. Felgi wedlug 3 wulkanizatorow proste 10/10, w centrum naprawy felg takze powiedzieli ze nie ma co tu prostowac. Czy w takim wypadku wina lezy po stronie tych opon, czy moze sprawdzic bicie tarcz ktore tez wymienialem na wiosne i zalozylem razem z tymi trefnymi oponami?

 

 

Ps: moze zamiana tych opon przod z tylem by pomogla?

Edytowane przez Madey1992
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Poradziles sobie z problemem?

Ja mam to samo dokladnie w tym samym przedziale predkosci. Nowe dobre opony ale tu chtba bedzie problem z zawieszeniem albo z ukladem kierowniczym. Jestem ciekaw czy cos wymysliles.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Tak auto sprawdzone, wszystko w zawieszeniu sztuwne, tarcze pomierzone i piasty, mam delikatny luz w maglownicy ale dopiero bede robil na dniach i mam nadzieje ze to jest to, proponuje ci jakis dobry warsztat i zeby ci wszystko sprawdzili pod katem zawieszenia, ukladu kierowniczego, hamulcowego, napedowego i zwyklych podmian kol tyl przod i wogole zalozenia innego zestawu i wykluczaniu po kolei elementow.

 

Odsylam cie do dzialu jedynki tam wiecej info

viewtopic.php?f=164&t=304325

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Też uważam, że w takiej sytuacji pomoże ci tylko fachowiec, że najlepiej udać się do warsztatu i poddać twój samochód dokładnej diagnostyce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.