Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Ma ktoś wiedzę lub już demontował alternator w 530d e60 ?

sprawa u mnie jest skomplikowana przez dużą pompę dynamic drive, ktoś ma jakieś porady jak się do tego zabrać czy dołem czy górą wyciągać alternator ?

Opublikowano

Bylem w 5 serwisach, część rozkładała ręce i nie potrafiła tego zrobić 2 serwisy podejmowały się wyjęcia alternatora ale czas pracy szacowali na 2 dni i koszt od 500 zł wzwyż.

Powiedziałem sobie co za zał i samemu postanowiłem wymienić alternator, otóż demontaż jedną ręką zajął mi 1,5 h na spokojnie, gdzie miałem czas jeszcze wszystko po kolei czyścić zmywaczem do hamulców.

 

A więc w pierwszej kolejności

1. odkręcamy i demontujemy wzmocnienie nad chłodnicą metalowe i plastikowe

2. Potem wyjmujemy radiator

3. Odkręcamy mocowania zbiorniczka wyrównawczego (odpinamy też mocowanie węża głównego) od płynu chłodzącego aby móc go przybliżyć w stronę reflektora, zrobi się trochę luźniej

4. Pozostaje jeszcze zbiorniczek od wspomagania, odkręcamy również mocowanie i kierujemy zbiorniczek w stronę reflektora zaraz (jest on na elastycznych wężach gumowych) robi się spory luz na ręce do grzebania przy alternatorze, była też myśl by odkręcić pompę i cofnąć ją do tyłu ale obyło się bez ruszania pompy

 

5. Następnie luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek klimy i główny pasek klinowy

6. Musimy odkręcić jedną metalową rolkę prowadzącą

7. Odłączamy akumulator

8. luzujemy i odkręcamy 2 śrub wkręcone do ucha alternatora przy bloku (na górze krótsza na dole dłuższa) uszy alternatora będą delikatnie zapieczone więc będzie na razie się trzymał

9. Odkręcamy nakrętkę od regulatora by wypiąć 2 kable, następnie również odpinamy kostkę (alternator teraz jest wolny)

10. Aby go wciągnąć trzeba zdjąć rurę intercoolera która idzie do kolektora dolotowego

11. Następnie odkręcić jedno mocowanie od przewodów hydraulicznych zaraz pod pompą, odkręcić opaskę zaciskową od przewodu hydraulicznego stabilizatora przód aby można było nim manewrować.

12. Pozostaje ucho od kolejnego mocowania przewodów hydraulicznych które jest zaraz pod wymiennikiem ciepła, tutaj wystarczy poluzować jedną śrubę a drugą wykręcić i okręcić ucho w lewą stronę

13. Przewód od wymiennika ciepła do skrzyni biegów wciskamy w stronę silnika i możemy wyciągać alternator

14. Dolne ucho alternatora podważamy śrubokrętem płaskim i kierujemy go delikatnie w stronę belki wzmocnienia (jest tam bardzo mało ruchu bo od pompy poniżej jest gruba grucha która łączy się z przewodem)

15. Gdy alternator jest wyjęty z mocowań przekręcamy go delikatnie kołem pasowym do dołu i kierujemy go w stronę chłodnicy, wyciągając trzeba uważać i poprawiać przewody hydrauliczne i to alternator jest wyjęty

16. Włożenie alternatora nie stanowi żadnego problemu, po prostu odwrotna kolejność.

 

Przy okazji udało mi się wymienić główny napinacz i rolkę metalową prowadzącą.

 

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.