Skocz do zawartości

[E46 320d] zakopciła, nie chciała zgasnać, kreci nie pali


lampstefan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

E46 320 d 136KM, przy wyprzedaniu poszła chmura czarnego jak noc dymu, wysokie obroty niczym wzrost koszykarza, zjazd na pobocze, wyciągnięty kluczyk ona nadal nie gaśnie, zduszenie na biegu, kręci ale nie odpala,

komputer pokazał mnóstwo błędów (program na delphi - 16 pinowy) skasowane nadal został nr 5 (czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza.)

jakieś pomysły ? turbina pociągła olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem możliwe że to turbo,chociaż jak się kończy to najczęściej dymi na bialo,spalonym olejem,błąd wtryskiwacza najprawdopodobniej spowodowany zbyt wysokimi obrotami silnika,miałem kiedyś taki przypadek w E91 2,0d,turbo padło,silnik się wkręcił,kierowca nie zareagował odpowiednio szybko ,stopiły się trzy wtryskiwacze ,rozleciała się płyta z przeciwwagami i przeskoczył łańcuch :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed samym wyjazdem w nieszczęśliwą trasę, po stanowczym naciśnięciu pedału gazu dymił najpierw biało i chwile potem na czarno intensywnie, troszkę też wyrzuciło oleju spod korka, jednak już wcześniej widziałem olej w okolicy korka,

jutro reanimacja w gronie mechaników, dam znać czy pacjent wyjdzie z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek to już szukaj silnika, ale zawsze może być nie tak źle.

Czarny scenariusz : Duże przedmuchy z pod pierścieni czyli w przestrzeni olejowej bi odma nie drożna albo sobie już nie radziła.Wysokie ciśnienie oleju mogło wyciskać olej z pod korka i wypchnąć zimering na turbinie przez co się zapętlił silnik.

Inna sprawa to ta turbina już mogła być nadwyrężona.

To z hipotez ale może być więcej

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się nas pytasz ? czy informujesz ?

nad stan oleju w misce? i to sporo? i to taki rzadszy niż zwykły olej?

czyli domieszka nie spalonej ropy albo płynu z układu chłodzenia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny obiaw w swoim aucie jeżeli silnik pracował na wysokich obrotach i po wyciągnięciu kluczyka nie zgasł to na pewno pociągnął olej... nawet jak go zdławiłeś to szkody będą bardzo duże, u mnie akurat pokrzywiło korby silnik i skrzynia była do wymiany, przebieg ok 600 tyś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina jest w porządku sprawdzona, mechanik stawia na pompę wtryskową, w poniedziałek dopiero wysyła do gościa aby ją sprawdził (uszczelnienie mogło spowodować taki stan ? i czy dla tego pociągła olej?)

jakie są koszty z pompa? [ silnik jest bez common rail]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina jest w porządku sprawdzona, mechanik stawia na pompę wtryskową, w poniedziałek dopiero wysyła do gościa aby ją sprawdził (uszczelnienie mogło spowodować taki stan ? i czy dla tego pociągła olej?)

jakie są koszty z pompa? [ silnik jest bez common rail]

 

Sprawdź sobie czy pompa podaję na wtryski i obejdzie się bez zbędnego wysyłania jeśli nie podaje to albo jest zapowietrzony układ i tu nie polecana metoda na "plaka" pomoże :) albo podziękowała za współpracę. Gdy jest tylko zapowietrzony układ inpa nie pokazuje błędu pompy, a gdy jest uszkodzona to błąd wyskoczy na 99%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ubyło oleju?wiesz na pewno że dym który widziałeś pochodził ze spalonego oleju?pompa wtryskowa nawet nieszczelna oleju raczej nie zaciągnie,przynajmniej nie słyszałem o takim przypadku.

dzisiaj miałem e46 która przejechała z rozwaloną turbiną jakieś 40km i przez ten czas zjadła 12L oleju,jak mi ją przyprowadzili to w cylindrach było tyle oleju że silnik się zablokował,właściciel stwierdził że zaryzykuje i wymieniłem turbo,odessałem olej z kanałów ssących,wyczyściłem intercooler i przewody ssące i o dziwo silnik przeżył i pracuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Problem nadal aktualny...

pomijam fakt ze zaczne obchodzić "miesięcznice " z tym problemem....

 

zregenerowane wszystkie wtryski , sprawdzona pompa pod względem "mechanicznym" nowy sterownik w pompie, nadal nie zapala , na plaku bez problemu,

zostaje juz tylko wyciągnąć pompę i zapłacić 1700zł ? tylko czy to pomorze ? a jeśli to nie to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czy było mierzone ciśnienie na tłokach ? Bo jeszcze się zastanawiam nad dziurą w tłoku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.