Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio niepokoi mnie częste wychylanie się wskazówki temp. płynu chłod. o szerokość wskazówki. Zacząlem więc szukać przyczyny bo dwa razy już zagotował mi wode. Zauważyłem że wiatrak chłodnicy zawsze kręci się z tą prędkością, czy silnik zimny czy przegrzany on dalej ma ta samą prędkość. Powiedzcie mi proszę o co w tym chodzi. I jeszcze jedno czy w waszych Buniach po długiej podróży, kiedy już wyłączycie silnik, to wiatrak dalej wam pracuje i wychładza silnik? Bo u mnie jeszcze w życiu przy zgaszonym siniku nie załączył się. Acha a kiedyś gdzieś jeszcze czytałem że kiedy silnik jest zimny to wiatrak powinien dać obracać się lekko ręką, natomiast po porządnym nagrzaniu powinien być "sztywny" :) Sorki za określenie :oops:

Moje cacko to BMW 520i, 24V, 90r.

Dzieki wszystkim za pomoc.

Pozdro.

Opublikowano
prosta odpowiedź, do wymiany visco, na te sztywnosci czy lekkie krecenie nie patrz, jezeli przy rozgrzanym silniku po dodaniu gazu nie robi wichury pod maską to znacz ze visco do wymiany. Nawet nie trezeba maski podnosisć charakterystycznie słychać jakby odrzutowies startował :mrgreen:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

To wszytko wyjaśnia. Patrzyłem na allegro i jest tam kilka używek, ale nie wiem czy pchać się w starocie, czy może kupić od razu nowe wisko.

A jeszcze takie małe pytanko, czy żeby wisko odkręcić trzeba wyciągnąc chłodnice??

Dzięki Barto za konkretną odpowiedź :cool2:

Opublikowano

W zadne starocie sie nie baw, kup nowe, polecam te firmy BEHR. Jakies 300zl do 520i.

 

Chyba sezon na wiska, moje tez padlo. :)

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
zadnej chłodnicy nie odkrecasz. poprostyu odkrecasz ta śrubę przy wentylatorze i tyle zakładasz nowy, tylko pamietaj ze zamawiajac nowe visco po dostaniu przesyłki, nalezy kilka godzin poleżej w pozycji pionowej, na niektorych pisze a na niektorych nie pisze, należy o tym pamiętac.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Ja kupiłem używane visko do poprzedniej e30 i żałuję... nie dość, że długo szukałem, to i szybko mi padło... kulki z łożyska wypadły :) Tylko nowe.. to nie majątak a przynajmniej trochę ci pokręci :)

 

Pozdrawiam

Człowiek jest jak BMW przy wyprzedzaniu.... szybko odchodzi :D
Opublikowano
zadnej chłodnicy nie odkrecasz. poprostyu odkrecasz ta śrubę przy wentylatorze i tyle zakładasz nowy, tylko pamietaj ze zamawiajac nowe visco po dostaniu przesyłki, nalezy kilka godzin poleżej w pozycji pionowej, na niektorych pisze a na niektorych nie pisze, należy o tym pamiętac.

 

O ile dobrze pamietam, tam jest "lewy" gwint?

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W zadne starocie sie nie baw, kup nowe, polecam te firmy BEHR. Jakies 300zl do 520i.

 

Chyba sezon na wiska, moje tez padlo. :)

 

ja już jestem po wymianie, nie polecam staroci, anie tanich wynalazków. Miałem to szczęście, że facet pokazał mi wisko " prawie jak Żywiec" i również te które się montuje w BMW. Gołym okiem widać różnicę. Badziewie kosztowało 145 zł, a BEHR 215 zł i rok gwarancji.

 

 

http://www.allegro.pl/item106479346_bmw_sprzeglo_wentylatora_visco_.html :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.