Skocz do zawartości

320d turbo nie wstaje


Nakonies

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, ze problem pojawiał się wielokrotnie ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Niecały. Rok temu kupiłem auto i wszystko było super,a nawet lepiej bo wydawała mi się mocniejsza od poprzedniej.

Zaczęło się od dymienia, w wyższych partiach doładowania zaczęła kopcić na czarno.

Następnie turbo już nie wstawało za każdym razem, robiłem testy impa i pokazywało świetne wyniki

Obecnie turbo wstaje już tylko na wyższych biegach, od 3 ale w momencie kiedy odczuwam, ze idzie to kopci.

Podciśnienie sprawdzone, egr odcięty, przepływomierz wymieniony, nic nie pomogło.

Jadę z tym do mechanika ale chciałem się upewnić czy ktoś z Was nie miał takiej sytuacji u siebie żeby mechanik nie wymienił mi na ślepo pół samochodu.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Posiadacze Bawarek, przybliżę Wam historię mojego problemu z BMW i mam nadzieje, że następny post będzie o rozwiązaniu. Kupiłem auto kilka lat temu i już na jeździe próbnej wyczułem, że coś jest nie tak. Auto startowało dopiero od 2,5 tysiąca obrotów ale jak już wystartowało to szło jak oszalałe bez najmniejszego dymu z rury. Po jakimś czasie zauważyłem, że czasami gdy mocniej depnę zostaje za mną czarna chmura. Później było gorzej bo auto nie chciało czasami w ogóle odpalić turbo. Auto dałem znajomemu od chiptuningu, który stwierdził, że problem pewnie błahy i go rozwiąże. Nie udało się, problem pozostał, chip na 184 km ale pomiar newtonów bez szału z powodu późnego ładowania turbiny.

Co zrobiłem do tej pory

- wymiana wężyków podciśnienia

- wyjęcie i oględziny turbo ( nie specjalistyczne, sprawdzenie luzów itp ) ( wszystko wydaje się być jak najbardziej ok)

- wymiana gruszki od sterowania turbo

- czyszczenie odmy

- podmianka przepływki

- wymiana mapsensora

- sprawdzenie zaworków ( podmiana od sprawnej BMW )

- sprawdzenie napięcia na wtyczkach sterowania zaworkiem od turbo ( zamiast 12v jest 11,4... nie wiem czy tu może być problem

- pomiary podciśnienia ( za zaworkiem od turbo mniejsze podciśnienie niż przed ale gruszka się domyka )

 

Nic nie pomogło, kończę tę nierówną walkę i auto w poniedziałek ląduje w serwisie, który chwali się, że BMW to ich specjalność w Bydgoszczy (RAFMAR Serwis). Mam nadzieje, że ci Magicy rozwiążą mój problem.

 

Po wizycie napiszę czego się dowiedziałem, może komuś to pomoże w diagnostyce swojej BMW.

 

Gdyby ktoś pytał to Chips zrobiony u znajomego w Płocku, specjalizuje się w grupie VW ale zrobił wyjątek i to już drugie BMW E46, które dla mnie zrobił, poprzednie jeździ od 3 albo 4 lat na 180km i 401nm i robi to bardzo fajną robotę.

 

 

 

EDIT!

 

Problem namierzony!

 

W serwisie nie pomogli ale też nie skasowali. Auto stało u nich 2 tygodnie, niestety nie dogadaliśmy się co do ceny za diagnostykę turbiny więc po odbiorze sam wyciągnąłem turbo i jak się okazało problemem jest źle ustawiona sztanga od zmiennej geometrii. Wstępne poprawki i auto zbiera się dużo, dużo lepiej. Teraz tylko czekam na vacum pompkę i ustawiam według zaleceń Garetta na -0,65 w momencie dotknięcia zderzaka.

 

Mam nadzieję, że to co napisałem komuś pomoże!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.