Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, ze problem pojawiał się wielokrotnie ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Niecały. Rok temu kupiłem auto i wszystko było super,a nawet lepiej bo wydawała mi się mocniejsza od poprzedniej.

Zaczęło się od dymienia, w wyższych partiach doładowania zaczęła kopcić na czarno.

Następnie turbo już nie wstawało za każdym razem, robiłem testy impa i pokazywało świetne wyniki

Obecnie turbo wstaje już tylko na wyższych biegach, od 3 ale w momencie kiedy odczuwam, ze idzie to kopci.

Podciśnienie sprawdzone, egr odcięty, przepływomierz wymieniony, nic nie pomogło.

Jadę z tym do mechanika ale chciałem się upewnić czy ktoś z Was nie miał takiej sytuacji u siebie żeby mechanik nie wymienił mi na ślepo pół samochodu.

Dzieki

Opublikowano

Pewnie zaworki przekładałeś , ale czasem oba są padnięte (mój przypadek) czyszczenie częsciowo pomogło , wymiana na nowy w 100%

Zobacz czy sztanga reaguje w pełnym zakresie ruchu .

Opublikowano

Drodzy Posiadacze Bawarek, przybliżę Wam historię mojego problemu z BMW i mam nadzieje, że następny post będzie o rozwiązaniu. Kupiłem auto kilka lat temu i już na jeździe próbnej wyczułem, że coś jest nie tak. Auto startowało dopiero od 2,5 tysiąca obrotów ale jak już wystartowało to szło jak oszalałe bez najmniejszego dymu z rury. Po jakimś czasie zauważyłem, że czasami gdy mocniej depnę zostaje za mną czarna chmura. Później było gorzej bo auto nie chciało czasami w ogóle odpalić turbo. Auto dałem znajomemu od chiptuningu, który stwierdził, że problem pewnie błahy i go rozwiąże. Nie udało się, problem pozostał, chip na 184 km ale pomiar newtonów bez szału z powodu późnego ładowania turbiny.

Co zrobiłem do tej pory

- wymiana wężyków podciśnienia

- wyjęcie i oględziny turbo ( nie specjalistyczne, sprawdzenie luzów itp ) ( wszystko wydaje się być jak najbardziej ok)

- wymiana gruszki od sterowania turbo

- czyszczenie odmy

- podmianka przepływki

- wymiana mapsensora

- sprawdzenie zaworków ( podmiana od sprawnej BMW )

- sprawdzenie napięcia na wtyczkach sterowania zaworkiem od turbo ( zamiast 12v jest 11,4... nie wiem czy tu może być problem

- pomiary podciśnienia ( za zaworkiem od turbo mniejsze podciśnienie niż przed ale gruszka się domyka )

 

Nic nie pomogło, kończę tę nierówną walkę i auto w poniedziałek ląduje w serwisie, który chwali się, że BMW to ich specjalność w Bydgoszczy (RAFMAR Serwis). Mam nadzieje, że ci Magicy rozwiążą mój problem.

 

Po wizycie napiszę czego się dowiedziałem, może komuś to pomoże w diagnostyce swojej BMW.

 

Gdyby ktoś pytał to Chips zrobiony u znajomego w Płocku, specjalizuje się w grupie VW ale zrobił wyjątek i to już drugie BMW E46, które dla mnie zrobił, poprzednie jeździ od 3 albo 4 lat na 180km i 401nm i robi to bardzo fajną robotę.

 

 

 

EDIT!

 

Problem namierzony!

 

W serwisie nie pomogli ale też nie skasowali. Auto stało u nich 2 tygodnie, niestety nie dogadaliśmy się co do ceny za diagnostykę turbiny więc po odbiorze sam wyciągnąłem turbo i jak się okazało problemem jest źle ustawiona sztanga od zmiennej geometrii. Wstępne poprawki i auto zbiera się dużo, dużo lepiej. Teraz tylko czekam na vacum pompkę i ustawiam według zaleceń Garetta na -0,65 w momencie dotknięcia zderzaka.

 

Mam nadzieję, że to co napisałem komuś pomoże!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.