Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Zakładam ten post ponieważ nigdzie indziej nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam e46 320d i od jakiegoś czasu mam problem z nieregularnym zapalaniem. Dokładnie chodzi o to ze samochód na zimnym silniku przez np 2 tyg zapala bez problemów a potem musi bardzo długo kręcić żeby zapalić. Problem jest o tyle dziwny ze dwa tygodnie temu robiła mi tak codziennie przez okres 4 dni i od tamtej pory wszystko ustało i zapalała od strzała ale teraz poszedłem do garażu i znowu jest problem. Dodam że po tak długim kręceniu (około 10 sekund) z rury wydechowej wydobywa się biały dym a w powietrzu czuć ropę. Wiem że nie powinienem tak robić bo to diesel ale od razu po zapaleniu dodałem jej gazu do około 5 tys obrotów po czym autem zaczeło trząść i obroty bardzo falowały, pojawił się biały dym i zapach ropy. Zgasiłem silnik zapaliłem ponownie i wszystko było ok. Byłem się przejechać auto nie kopciło równiutko chodziło i przyśpieszało. Mówię o tym ponieważ może to coś pomoże w diagnozie. W domu posiadam taki ogólny program i po podłączeniu wyskoczył problem ze świecami żarowymi i brudnym EGR. Czy ktoś miał podobny problem i mógłby mi pomóc??? Zaprowadziłbym moja BMW do mechanika lecz nie mam żadnego zaufanego a boję się że zacznie mi wymyślać co to w niej jest złego i skasuje mnie na połowę wartości auta.

Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość

Pozdrawiam.

Opublikowano

Więc tak, próbowałem zainstalować INPA lecz nie udało mi się i nic z tego programu lecz podjechałem do znajomego i on podłączył BMW pod program delphi car diagnostic. Po skanie wyskoczyły takie błędy:

- obwód modułu sterowania świecy żarowej

- czujnik ciśnienia powietrza

- regulacja powietrza doładowania

- EGR.

Byłem u mechanika dzisiaj rano który powiedział mi ze mam jutro po południu podjechać do niego na kompa ale mam obawę że wykaże mi te same błędy co program znajomego z tą różnica że za ro będę musiał płacić :mad2:

Program Delphi zawiera także możliwość sprawdzenia niektórych rzeczy podczas pracy silnika. Oto kilka z nich:

- napięcie aku 13,70V

- obroty silnika 833

- pompa wtryskowa 416 obrotów

- ciśnienie doładowania 810 milibarów

- zadane ciśnienie doładowania 930 milibarów

- przepływ powietrza 440 mg/suw

- rzeczywisty początek wtrysku 2" TDS = zadane

- czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza 3680 mV

- ciśnienie powietrza doładowania 92%

- współczynnik impulsu regulacji EGR 84%

Nie wiem na ile uzyskane przeze mnie info może się Wam przydać w rozszyfrowaniu mojego problemu ale staram się podać jak najwięcej szczegółów. Owy mechanik u którego dzisiaj byłem powiedział że częstą wadą tych modeli jest właśnie czujnik odpowiedzialny za grzanie świeć żarowych.

Proszę o pomoc ponieważ chciałbym aby autko chodziło jak najlepiej ale boje się dzisiejszych warsztatów które zamiast pogłówkować wolą doradzić wymianę połowy silnika i wtedy wszystko będzie hulać.

Dzięki za okazanie zainteresowania moim postem :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

Próbuj do skutku zainstalować inpa. Najlepiej podaj numery błędów. U siebie tez mialem blad grzania swiec zarowych i zalozylem nir nowy a regenerowany modul na grubych przewodach z alle i 4miesiac spokoj.

 

Jak nic z inpa nie poradzisz to odezwij sie na "pw" :

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.