Skocz do zawartości

[E46] 320d Nieszczelność dolotu? Metody diagnozy


Sopp

Rekomendowane odpowiedzi

W e46 320d pojawił się nagle świst uchodzącego powietrza. Stawiam na nieszczelność w układzie dolotowym, bo jest on słyszalny tylko przy przyśpieszaniu i pojawia się wraz ze wstawaniem turba, ale z drugiej strony auto nie straciło nic na dynamice, żadna kontrolka nie sygnalizuje błędu. Pytanie jak to dokładnie zdiagnozować, bo na postoju o ile się nie mylę sprężarka nie "ładuje" - rozbierać po kawałku, zaślepiać i podawać ciśnienie z kompresora, czy może macie inne metody? Ciężko zdiagnozować skąd dokładnie dochodzi, ale pierwsze wrażenie z perspektywy kierowcy wskazuje na lewą stronę komory silnika.
Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na postoju nie pracuje? Sprawdź rury od i do intercoolera. One pracują i mogą z czasem pęknąć bądź sie rozszczelnić

 

A no tak, że na biegu jałowym DV pozostaje raczej otwarty, stąd nie wystąpi w układzie takie ciśnienie, które pozwoliło by na zlokalizowanie nieszczelności - stąd pytanie o metody sprawdzenia układu.

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie jest aż tak dużo. Właź pod auto i oglądaj czy gdzieś nie jest lekko zaolejone.na pewno zauważysz nieszczelność. U mnie puściło kolanko za intercoolerem.

 

 

U mnie to samo, pkt. 6 z tego linku http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT71-EUR-09-2003-E46-BMW-320td&diagId=11_3521

 

gdzie ją kupowałeś, ponoć w aso jest jako jeden element za 1100 zł...

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aż szkoda dawać mechanikowi na tym zarabiać. Ja robiłem przed blokiem:) Nieszczelność najczęściej jest spora, bo ciśnienie też duże. Dodatkowo ułatwieniem jest zaolejenie rury i głośniejsza praca oraz dym w lusterku przy bucie. Cena w ASO powala. Polecam od razu dolną część kupić. U mnie dolna padła po pół roku od usterki górnej. A jak pięknie kopcił:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry zaufany mechanik to nigdy nie jest zły , ale jak można samemu zrobić to czemu nie , mała rzecz a cieszy ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Podsumowując - oczywiście nie było by problemem zrobienie tego we własnym zakresie. Ja z braku czasu i chęci ściągania osłon pod blokiem zleciłem to zaufanemu warsztatowi.
Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.