Skocz do zawartości

E34 520i 1989 sedan ALPINWEISS II


pat16077627

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku tego roku w rocznicę kupna STERLINGSILBER kupiłem kolejne E34, które też zostanie u mnie na zawsze :).

 

Silnik to oczywiście M20B20 na czarnym oleju zmienianym chyba jeszcze przed nowym testamentem. Rozrząd za to jest świeży, kompletny wymieniany ostatnio w 1994 roku. Oryginalny lakier na całym aucie. Podnośnik oryginalny nie wpada w podłogę więc jest dobrze. Autko chcę zrobić na gotowo znaczy fabrycznie na 30 urodziny ale nie moje tylko BMW więc tak do wiosny 2019 mam czasu. Prace blacharskie, poprawki lakiernicze, konserwacje spodu, wnętrze, paleta części mechanicznych z oponami i polerka felg.

 

Wiele do zrobienia nie ma, już wszystko sprawdzałem ale trzeba liczyć z 5 tys. zł na fajny stan.

 

Poniżej zdjęcie z dnia przywozu. W Wolnym czasie będę zdawał relacje i zdjęcia co wymieniam. Dodam tylko, że auto w ostatnich 3 latach zrobiło mniej km niż ja w dobę na rowerze a auto kupione za cenę dobrego używanego bicykla.

 

 

http://i.imgur.com/QUkw0et.jpg

Edytowane przez pat16077627
Było: 306 1.4 98> Espace 2.1d 94> 850 2.5 96> 318tds 97> W638cdi 2.2 00> 525tds 98> W169 1.5 05> 316i 90> 324td 89> 525tds 96> W124 300CE 90> Mondeo 2.0tdci 02> 525td 95> W203 2.0 01> 520i 98> 522i 00> 525i 01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wymiany za mną i pierwsze wydane 800 zł. Jeszcze tak z 3 razy i będzie można myśleć o jakiejś dłuższej przyjemnej podróży za granicę.

 

Olej 5w40 z filtrem mann. Tak jak wspominałem wcześniej stary olej w kolorze czarnej dziury. Popychacze po wymianie nie ucichły od razu tylko po jakichś 2 roboczogodzinach. Ogólnie silnik ciszej pracuje. Myślę czy by dla bezpieczeństwa nie wymienić znowu oleju z filtrem po 1-2 tys. km.

 

Kompletny rozrząd wymieniony wraz z pompą wody, termostatem, paskami osprzętu, uszczelką na wałku i oczywiście płynem chłodniczym.

 

Komplet świec NGK wymieniony. Silnik pracuje o wiele lepiej ale czasami zapracuje nie równo. Myślę, że trzeba zakupić przewody zapłonowe.

 

Silnik umyty i jak na razie nie zauważyłem wycieków nigdzie. Należałoby zrobić dłuższą trasę.

 

Z najbliższej raty zakupów to zdecyduję się standardowo na filtr paliwa + filtr powietrza. Pompa paliwa słabo pracuje albo w ogóle, bo jej nie słychać także kupić trzeba. Silniczek krokowy też do wymiany, na zimno obroty są za wysokie. Wspomniane wyżej przewody zapłonowe i błotnik przedni chociaż. Dalej się zobaczy :) ...

 

http://i.imgur.com/sWidmzN.jpg

http://i.imgur.com/1ewZ1R3.jpg

http://i.imgur.com/lBBmUQS.jpg

http://i.imgur.com/QyZliRt.jpg

http://i.imgur.com/cPwb6xi.jpg

http://i.imgur.com/Ayd1YG9.jpg

http://i.imgur.com/8pu4QdO.jpg

http://i.imgur.com/aekfi8j.jpg

http://i.imgur.com/RaVzced.jpg

http://i.imgur.com/Tz28yAY.jpg

Było: 306 1.4 98> Espace 2.1d 94> 850 2.5 96> 318tds 97> W638cdi 2.2 00> 525tds 98> W169 1.5 05> 316i 90> 324td 89> 525tds 96> W124 300CE 90> Mondeo 2.0tdci 02> 525td 95> W203 2.0 01> 520i 98> 522i 00> 525i 01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pierwsze wycieczki za nami. Auto już się w miarę rozruszało przez te 500 km. Przez ten czas wymieniłem błotnik, dobrany prawie pod kolor.

 

 

 

http://i.imgur.com/yHKaiKe.jpg

http://i.imgur.com/fRRWveT.jpg

http://i.imgur.com/hYAW5ka.jpg

Było: 306 1.4 98> Espace 2.1d 94> 850 2.5 96> 318tds 97> W638cdi 2.2 00> 525tds 98> W169 1.5 05> 316i 90> 324td 89> 525tds 96> W124 300CE 90> Mondeo 2.0tdci 02> 525td 95> W203 2.0 01> 520i 98> 522i 00> 525i 01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Koszty do dnia dzisiejszego:

 

1500 - sprowadzenie i rejestracja (ze wszystkim do możliwości wyjazdu na ulicę)

800 - pierwsza paczka części

2200 - druga paczka części

 

4500 aktualne koszty bez ceny zakupu i bez paliwa.

 

Rzeczywiście błotnik praktycznie się nie wyróżnia :)

 

Dokłanie ale już niedługo.. ;).

 

 

Fajny temat. Będę śledził

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

No to jedziemy dalej.

 

Przewody zapłonowe wymienione (NGK) + palec z kopułką (BREMI). Koszt około 600 zł ale teraz nawet świeca nie myśli czy by nie dać iskry. Układ zapłonowy działa świetnie.

 

http://i.imgur.com/S0GuFVj.jpg

http://i.imgur.com/VXb51oQ.jpg

 

 

Weszły felgi nie 15 i nie 16 cali a więc styling 7 wkładane seryjnie do E34 i E32 + do tego pancerne opony 230/55R390 w idealnym stanie. Całość około 1400 PLN.

 

http://i.imgur.com/q9Hpmmv.jpg

http://i.imgur.com/xas8LPv.jpg

 

 

Wstawione zostały nowe drzwi tylne pod kolor.

 

http://i.imgur.com/a1gJpUM.jpg

 

 

Aktualnie auto czeka na polakierowanie błotnika przedniego, wymianę kierunkowskazu i kilku połamanych rzeczy takich jak nadkole.

 

http://i.imgur.com/ojKqXSk.jpg

http://i.imgur.com/fRNQpeu.jpg

 

 

 

Coming soon..

 

http://i.imgur.com/aPzzlNv.jpg

Było: 306 1.4 98> Espace 2.1d 94> 850 2.5 96> 318tds 97> W638cdi 2.2 00> 525tds 98> W169 1.5 05> 316i 90> 324td 89> 525tds 96> W124 300CE 90> Mondeo 2.0tdci 02> 525td 95> W203 2.0 01> 520i 98> 522i 00> 525i 01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.