Skocz do zawartości

E90 318d N47 - Montaż głowicy - dokręcanie śrub


blackleash

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć panowie,

Montuję właśnie głowicę i chciałbym się upewnić, że to co znalazłem gdzieś na forum to bzdura, inaczej będę sobie pluł w brodę, że nie sprawdziłem.

Otóż, w manualu jest 5 kroków dokręcania śrub głowicy:

 

1. Jointing torque 70 Nm

2. Release all bolts min. 180 ° from outside inwards

3. Jointing torque 50 Nm

4. Angle of rotation 120 °

5. Angle of rotation 120 °

 

I tu jest wszystko jasne, ale na jednym z forów Bmw wyczytałem, że ostatni krok, trzeba zrobić na ciepłym silniku... i teraz zaczyna się zagadka. Bo żeby odpalić silnik, to musze wszystko poskładać, a potem ponownie rozebrać, i wszystko byłoby super gdyby nie to, że śruby głowicy są zakryte wałkami rozrządu i żeby do nich dojść ponownie po nagrzaniu silnika, to trzeba zdjąć wałki rozrządu, a potem ponownie ustawiać rozrząd... to chyba troche bez sensu... No chyba, że chodziło o podgrzanie silnika, suszarką ;)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej nielogiczne. Nikt takich rzeczy nie robi. Zanim rozbierzesz silnik to zdąży wystygnąć, pomijając fakt, ze sie popażysz dziesięć razy. Sprawdź w autodacie jak to wyglada. Tam jest napisane jednoznacznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.