Skocz do zawartości

520d - dziwne zachowanie nivo, problem z napięciem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

 

o nivo przeczytałem już chyba wszystko, co jest na forum, ale nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku. Rano opadło mi zawieszenie z jednej strony. Podczas jazdy wszystko było ok, zero błędów, ale jak tylko zgasiłem silnik i wysiadłem z auta zawieszenie od strony kierowcy zaczęło szybko się opuszczać. Wystarczyło odpalić silnik żeby wyrównało się do normalnego poziomu, obciążone podnosiło tył, bez pracy silnika od razu nurkowało do ziemi. Po pracy zaparkowałem auto w garażu żeby posłuchać czy nie uchodzi powietrze, ale zamiast syczenia usłyszałem pracę kompresora, który opuszczał tył. Dźwięk dochodził tylko od strony kierowcy i gdy ucichł zawieszenie przestało opadać. Godzinę później poszedłem do auta wymienić akumulator. Otwieram samochód z pilota i znów słyszę kompresor. Tym razem bez uruchamiania silnika zawieszenie samo wstało do normalnej wysokości i już później nie opadło. Wymieniłem aku, zrobiłem rundę wokół osiedla, zamknąłem auto i dalej stoi równo.

Postanowiłem podłączyć INPĘ żeby zobaczyć czy nie ma żadnych błędów i pokazało przekroczone wartości napięcia i parametr "fast filter value" poniżej normy. Wrzucam skany poniżej. Czy ktoś wie co to oznacza?

 

Kilka dodatkowych informacji:

1. Auto jest po lifcie - podobno nivo jest tu mniej awaryjne :)

2. W bagażniku jest sucho, to nie woda.

3. Wymiana akumulatora chyba nie ma tu nic do rzeczy - auto wstało jeszcze na starym.

4. Nie sprawdzałem bezpieczników.

5. Komputer nie pokazuje błędów, tak samo INPA.

6. Tył stoi około centymetra niżej na lewą stronę - mogę z tym żyć, byle nie robił lowridera na postoju.

7. Po ustabilizowaniu się poziomu nie słychać żadnych dźwięków - wcześniej po uruchomieniu silnika od razu pompował poduchę.

8. Parametry INPĄ były sprawdzane na wyłączonym silniku.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Zrzuty ekranu:

 

2e85200.jpg

426b0fe.png

41787ac.png

Opublikowano
Możliwe ze masz coś z modułem sterującym nivo wypadało by go sprawdzić lub podmianka,albo to kwestia kalibracji. Może być też elektrozawór który rozdziela ciśnienie. :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam i rozwiazales problem z tym tylem? Jakies wskazowki? U mnie tez cos sie dzieje z tym nivo. A mianowicie za kazdym zaparkowaniem auta,po wyjsciu troszke go opuszcza,slychac jak kompresos chodzi,auto stoi rowno,nawet po kilku dniach nie opadl, niby normalne ze go wyrownuje tylko dlaczego tak czesto? Jakies podpowiedzi?

Bez wkladu serca i pracy,twoj lakier nie wyglada cacy ...

Wiele serc....jedno bicie..... BMW na cale zycie....

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie podobnie.. po zaparkowaniu auta zaczyna sie podnosic. Gdy ucichnie kompresor zaczyna sie opuszczac :/ rano swieci blad "hi rate of battery discharge". Podnioslem tyl recznie w inpie i odlaczylem wtyczke przy pompie. Wydaje mi sie ze to wtyczka od zaworu upustowego. Auto stalo tydzien i sie nie opuscilo. Swiecil blad poziomowania ale "hi rate ...." nie bylo. Auto jest z 2005. Od czego zaczac? Co steruje elektrozaworami ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, u mnie pomogła wymiana poduchy z jednej strony. Ewidentnie puszczała powietrze. Do tego miałem akumulator na wykończeniu i to moim zdaniem on powodował te dziwne zachowanie. Po wymianie aku i poduchy jeżdżę już dwa miesiące i zero problemów z NIVO. Auto zawsze stoi równo, nawet jak jest kilka dni nieużywane. Pompuje tylko pod obciążeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.