Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do Was pytanie.

 

Oglądałem niedawno samochód z września 2013 roku, wersja niemiecka, po VIN wszystko z wersja i wyposażeniem się zgadza, stan bez zarzutu. Samochód prywatnie zarejestrowany w Polsce w maju 2015 wg cepiku przy przebiegu 10k. Stan oleju wg miernika poziomu OK, nawet pokazuje poziom MAX, obecnie ma na liczniku 20k i od nowości nie był w chyba żadnym ASO, mimo że dwa lata gwarancji minęły i dwa lata między wymianami oleju również. Dzwoniłem do ASO i nie mają żadnych wpisów o tym aucie poza jednym, że jakiś inny chętny sprawdzał odczyt z kluczyków i jest tam sczytane 18k.

 

To co mnie zastanawia, to że sprzedający ma różne niemieckie dokumenty, ale nie ma książki serwisowej, twierdzi, że jej nie dostał od niemieckiego właściciela, bo bmw wszystkie dane koduje w kluczkach. Co myśleć o takiej sytuacji?

Opublikowano

Książki serwisowej już nie ma od jakiegoś czasu. Ja też nie dostałem do swojego f30.

 

A właściciel tego modelu mógł czekać na wymianę oleju w okolicy 30 tys km wg wskazań komputera.

Opublikowano
Informacje o serwise mozna odczytac z idrive, papierowej ksiazki serwisowej nie ma juz w f30. Okres wymiany oleju to 2 lata lub okolo 30 tys.km., wiec mozliwe ze jeszcze nie byl serwisowany.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

No na to wyglada, ze nie byl w ASO od nowosci i olej tez nie zostal zmieniony mimo uplywu dwoch lat po przebieg jest nieduzy.

 

Pytanie podstawowe, co gdyby go teraz wyserwisowac i dbac o terminy, ale mimo wszystko tak za 60k km strzelil lancuch albo odezwie sie naped pompy oleju. BMW Polska cos pomoze czy bedzie mialo wykret w postaci 2,5 letniego oleju. Zastanawiam sie nad tym.

 

Inna sprawa, to czy problemy z lancuchem i napedem pompy zostaly wyeliminowane na jakims etapie i od ktoregos rocznika jest bezpiecznie? Czy to loteria? W modelach LCI jest juz silnik B48 zamiast N20 245KM, to moze dac do myslenia. Wersja N20 184KM miala te same awarie czy z powodu mniejszego wysilenia to sie nie dzialo?

Opublikowano
Od początku 2013 zmieniony jest napęd pompy oleju w silnikach N20

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Wiesz może dokładniej w jakim miesiącu 2013 to weszło? Czy pisząc o początku masz na myśli od stycznia?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.