Skocz do zawartości

Coupe, szyby, podnoszenie etc.... załamka


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Wiem że było już pare razy ale nigdzie nie widze opisu jednej być może banalnej sprawy ale.....

 

Jest sobie opisik: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=11129&sid=b127adce974bf1346e646c9216ae9cfb

 

I wszystko cacy tylko że kto praktycznie to robił w COUPE i jak?

 

U mnie problem jest taki, prawdopodobnie mechanizm nie zlicza impulsów przy ruchu szyby w góre bo przy zamkniętej szybie po zamknięciu drzwi mechanizm po prostu się blokuje. Wiec rozebralem już chyba 4 raz bok, ściągłem obudowe wirnika, coś tam pokręciłęm i szyba działała dobrze aż jeden dzień. Prawdopodbnie ten nieszczęsny pierścien jest przesunięty, a dojscie od tej strony jest tak makabryczne że strach przy nim kręcić zeby go nie uszkodzić. Dobra to w sumie nie jest tak ważne. Problemy zaczynają się teraz.

 

Kupiłem wczoraj za psie pieniądze kompleny mechanizm z silnikiem żeby podmienić całość. Ściągam kolejny tapicerke patrze na ten silnik i :cry2: Rozkręcić można tylko obudowe wirnika bo sam silnik jest i owszem przykręcony ale od środka drzwi, a żeby było jeszcze zabawniej to cały mechanizm jest PRZYNITOWANY to drzwi. I jak to qrna ugryź???

Nity rozwierce oki, ale potem co skręcić to śrubkami?! Ale prowizorka, aż mnie skręca :mad2:

I tu pytanie do tych co w tym grzebali jak do tego fachowo podejść???

Ktoś to rozbierał i naprawial?! Jak dojść do tego pierścienia o którym wszyscy piszą że pomaga jego przesunięcie???

 

HELP ME!!! :modlitwa:

 

 

P.S. Strona pasażera, bo nie wiem czy kierowcy jest taka sama.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm :? Ciekawe niby tyle razy temat na forum i tylu sie wypowiadalo i nie miało problemu z tym jak to rozebrac?

 

Dobra to jeszcze jedno pytanie. Wczoraj rozebrałem oba silniki /zdjąłem obudowy wirnika/ Ewidentnie przesunięty jest w jednym pierścien, jak go przesunąć żeby niczego nie uszkodzić. Tam nawet nie ma sie o co zaprzeć bo w koło plastik albo uzwojenia. :(

Opublikowano
No mozesz to skrecic srobkami.Ja tak mam i jest spoko od 4 lat.NAtomiast nigdy silnika nie rozbieralem,ale niezle sie nagimnastykowalem zeby ustawic szybe w otworze(odpowiednie szpary i domkniecie).Powodzenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No mozesz to skrecic srobkami.Ja tak mam i jest spoko od 4 lat.NAtomiast nigdy silnika nie rozbieralem,ale niezle sie nagimnastykowalem zeby ustawic szybe w otworze(odpowiednie szpary i domkniecie).Powodzenia.

 

Mysle że nie będe musiał wyjmować szyby do demontowania samego mechanizmu bo ona jeżdzi w osobnych szynach ale jutro sie przekonam :)

Opublikowano
BaX ja u siebie dalem rade przesunac ten pierscien bez zbednego wysilku, lekko zapierajac sie o co sie tam dalo. Jak bedziesz go przesuwal to ustaw go tak aby byl na wysokosci czujnikow ktore da sie latwo zauwazyc na modulach elektronicznych, ktore oczywiscie powinienes odkrecic do calej operacji.
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BaX ja u siebie dalem rade przesunac ten pierscien bez zbednego wysilku, lekko zapierajac sie o co sie tam dalo. Jak bedziesz go przesuwal to ustaw go tak aby byl na wysokosci czujnikow ktore da sie latwo zauwazyc na modulach elektronicznych, ktore oczywiscie powinienes odkrecic do calej operacji.

 

Gdzie??? Co??? Jak???? jak odkręcić bo nie rozumiem?! Przecież tego nie da się rozebrać chyba że wykręci się w jakiś magiczny sposób wirnik z mechanizmu bez odkręcania całego silniczka od tych blach. Z zewnątrz to jedynie można odkręcić stalową obudowe wirnika z magnesami w środku.

 

Chyba że masz jakiś inny patent którego nie znam.

 

Pozdrowienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie odkrecisz tego bo '5' czyli silniczek przykręcony jest do '1' trzema srubkami ale od środka drzwi, a '1' jest przynitowane go drzwi nitami!

 

Ale juz sobie poradziłem, rozwierciłem nity wiertłem fi8, zastępczo założyłem śrubki fi6, wymieniłem całe ramie z silniczkiem i działa jak ta lala. :) Teraz musze jedynie kupić nity i ponitować to na nowo. A jak bede miał czas to rozbiore to stare ramie i zobacze jak to w ogóle jest poskładane.

 

Pozdrowienia.

 

 

EDIT: teraz znalazlem na allegro takie ramie i silniczek wygląda calkiem inaczej niz to co mam ja :? U mnie nie ma tego czarnego pudełka na silniku, a wtyczki podłacza się w miejscach gdzie przychodzą śrubki mocujące obudowe wirnika. Wygląda to tak jak by nie było tego modułu. Co to jest za ustrojstwo? Moze to zalezy od producenta??

 

Mam auto z 95 roku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.