Skocz do zawartości

[E60] BMW 535d 2005r. Błędy i próba naprawy


spotpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Drodzy użytkownicy forum, mam mały problem po malowaniu i wstępnych pracach związanych z nagłośnieniem w mojej e60 na Logic 7

Zacznę od tego, że auto nie miało żadnego wypadku, po prostu rzucono w niego cegłą, ucierpiała boczna szyba, listwa chrom, od pasażera, dach oraz klapa i tylni zderzak. Jednocześnie podjąłem decyzje o malowaniu zderzaka przód, maski i błotników i chodziło o odpryski. Aby pozbyć się komentarzy typu cały samochód pomalowany itd dopowiem, że idzie do Auto Spa i będzie korekta, pranie środka, zabezpieczanie plastików oraz pranie i konserwacja skór z renowacją fotela kierowcy. Kolejna rzecz, która została zrobiona to wygłuszenie auta (wszystkie drzwi + klapa bagażnika oraz tyle błotniki). Położona została nowa wiązka od wszystkich głośników i doprowadzona do wzmacniacza, który docelowo będzie w oryginalnym miejscu w lewym boku bagażnika. Zostanie jeszcze światłowód i programowanie ale to juz zrobią Panowie z Retrofit w Brzezinach koło Łodzi. I teraz do sedna.

Po robotach lakiernikowi padł akumulator, stwierdził, że jest do wymiany, wiec tego dokonam jutro, ale po całych zabawach mam kilka błędów z którymi nie mogę sobie poradzić i chcę się upewnić. Poniżej podam kolejno każdy jeden wraz z informacją o ile była dostępna pod komputerem i prosiłbym o pomoc w ich rozwiązaniu przez osoby mądrzejsze ode mnie :)

1. Kod usterki: 57860 - niestety komputer nie pokazał żadnej informacji na temat tego błędu, google również mi nie pomogły.

2. Kod usterki: 37839 - Czujnik uderzenia drzwi z przodu po prawej - nieprawidłowa funkcja. Rozumiem, że to problem z czujnikiem w przednich drzwiach pasażera, ale mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie on dokładnie jest?

3. Kod usterki: 40020 - Czujnik jakości powietrza - nieprawidłowa funkcja - rozumiem, że chodzi o czujnik tzw "smrodu" odpowiedzialny za auto zamknięty obieg i znajduje się on przy filtrze powietrza pod maską, czy jest on do wymiany czy można go jakoś wyczyścić itd?

4. Kod usterki: 59165 - CAN-BUS - Brak lub nieprawidłowy sygnał napięcia akumulatora - tutaj podejrzewam, że chodzi o sam akumulator i jutro go wymienię najprawdopodobniej, podpowie mi ktoś, jak sprawdzić ewentualnie mój aktualny akumulator? Czy wystarczy podpiąć miernik? Kiedyś jakiś program pokazywał mi chyba mniejsze napięcie niż 12V i wtedy mnie juz to zastanowiło

5. Kod usterki: 19015 - Czujnik akumulatora - nieprawidłowe działanie, sprawdziłem podpięcie "inteligętnego akumulatora przy klemach i tam wygląda, że jest wszystko OK.

 

No to tyle, jeśli ktokolwiek byłby tak miły i pomógł mi z problemami, będe wdzięczny. Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze skasuj błędy i zobacz co wraca,

Po drugie masz czujnik AUC do wymiany

Po trzecie zrób porządek z baterią, zarejestruj nową i daj do podłączenie pod program diagnostyczne bmw, INPA albo rheingold.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziekuje za odpowiedz.

Błędy skasowałem już po robotach lakierników

zostały te które opisałem

1. Kod usterki: 57860 - tego niestety nie umiem zdiagnozować i nie odnalazłem nigdzie w internecie na jego temat nic

2. Kod usterki: 37839 - Czujnik uderzenia drzwi z przodu po prawej - nieprawidłowa funkcja. Tutaj chciałbym go tylko zlokalizować i powinienem sobie z nim poradzić.

3. Kod usterki: 40020 - Czujnik jakości powietrza - nieprawidłowa funkcja - tak AUC niebawem wezmęt się za wymiane a raczje kupno bo wymiana to nie problem.

4. Kod usterki: 59165 - CAN-BUS - Brak lub nieprawidłowy sygnał napięcia akumulatora

5. Kod usterki: 19015 - Czujnik akumulatora - nieprawidłowe działanie, Tutaj postaram się kupić nową baterię ale niestety sklep do którego chciałem jechać dziś nie pracuje więc dopiero w środe :)

Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź najpierw czy czujnik IBS jest dobrze popodlaczany, może lakiernik odpioł któraś wtyczkę.

Co do błędów jedz na inpę albo rheingold, wyjdzie Cie to taniej (jeśli nie za darmo) niż wymieniane niepotrzebne części jak bateria czy IBS.

Czujnik od airbag jest w drzwiach, jak rozbierzwsz to znajdziesz ale pewnie jest wtyczka luźna w przejściu albo kabel ma zły kontakt (chyba że błąd był już wcześniej)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o kompa to mam znajomy zaklad mechaniki i podpinam sobie mega macs 42 za darmo kiedy chce wiec nie ma problemu, sprawdze to.

Dziś sprawdziłem akumulator, na postoju i zgaszonym aucie ma 12.3V ale gdy odpalam auto idzie pod 14.8 a po jakims krotkim czasie wsrasta do 15- 15.1 czyli najprawdopodobniej akumulator. Elektronik sprawdzał, otwierał aku i w srodku jest prawie całkowicie suchy, kolejna sprawa robił jakiś chory test, zwierał kluczem do kół + z - co powodowało jak to nazwał jakoś z wybuchami i stwierdził ze akumulator juz jest na 100% uszkodzony. Kupie nowy w środę, sprawdzę wtedy. Podłączyłem inny 85ah 800ah i napiecie podczas pracy było około 14.7 wiec wygląda, że jedna sprawa juz zdiagnozowana. Czujnik poduchy w drzwiach sprawdzę przy robieniu głośników u Panów w Brzezinach, którzy będą kończyli mi instalację Logic'a 7 i programowali. Czujnik jakości powietrza wymienię w najbliższym czasie.

Pozostaje niewyjaśniony 1. Kod usterki: 57860 :) Ktoś mógłby cos zasugerować? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bez opisu ciężko ale dużo błędów wyskakuje przez akumulator lub słabe ładowanie wiedz na razie bym się nim nie martwił.

 

PS. Nie zapomnij o zarejestrowaniu nowej baterii a jak zmieniasz pojemność to trzeba ją zaprogramowac.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc Logic 7 juz założony w 89% jeszcze tył boki, czekam na BMWStore jak doslą maskownice. Teraz drodzy forumowicze stoje przed zakupem aku, zamowilem BOSCH SILVER S5A 95ah 850a, dziś Panowie z Brzezin wykazali się pełnym profesjonalizmem i zrobili mi również adaptacje, jednak wtedy miał być 90ah 900a. Plany sie zmieniły i szukam kogoś kto by mi podesłał krok po kroku jak zaadaptować aku i zmienic wartości zeby komp miał nowy akumulator. Jest kilka opisów w necie, niestety ja co do inpy jestem lekki laik i potrzebowałbym zrozumienia i wytłumaczenia step by step :)

Byłby ktoś tak miły? Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

>Wybierasz E60

>engine

>dde czyli Twój silnik

>status

>ibs-powermanagement

>battery reg.

>O.K.

 

Zmiana pojemności akumulatora wykonuje się poprzez zmianę wpisu FA w CAS i LM

Dodadkowo kodowalem jeszcze w pliku CAS. Jak będę mieć chwilę to opiszę.

 

- FA aus CAS oder LMA auslesen

- F1 FG/ZCS/FA

- F2 FA eingeben

- Wybrać E60

- Potwierdzić VIN

- Wybrać odpowiedni wpis który chcemy usunąć i nacisnąć DEL i dodajemy nowy wpisując u góry i naciskamy O.K.

- F6 Zurück

- F4 SG bearbeiten

- Wybieramy CAS

- F2 Job ändern i wybieramy ->

- FA_WRITE i OK

- F3 Job ausführen

- F1 SG/SGET ändern

- Wybieramy LMA lub LM (w zależności co masz)

- F2 Job ändern

- wybierasz FA_WRITE i OK

 

Nie pamiętam czy 95 Ah przyjmie ale jeśli nie to weź 90Ah czyli dodajesz:

-A090

Lub

-A095

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, chciałem podrążyć temat akumulatora, bo juz właściwie ze wszystkim się uporałem. Wymieniłem akumulator na Bosch Silver S5A 95ah 850ah, czyli raczej z najwyższej półki, zrobiłem adaptację przez inpę, niestety nie udało mi się zmienic wartości dla komputera i zostało 90ah czyli tak jak oryginał.

Dzis miałem dziwną sprawe ponieważ przy 220km/h głosniki zaczęły buczeć, wszedłem w ukryte menu i sprawdziłem napięcie akumulatora, okazało się że podczas jazdy jest w granicach 14.7 ale niestety dochodzi momentami do 15.1V. Jak auto zgasiłem chwile postałem pokazało mi 12.7V. I teraz pytanie czy to oznacza uszkodzony alternator a raczej regulator napięcia czy może czujnik IPS, który może podawać złe informacje do komputera? Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz drodzy Forumowicze. Tak więc wiekszość problemów juz za mną :)

Jestem po wymianie akumulatora oraz po regeneracji alternatora. Zauważalna różnica w pracy, komputer na desce w ukrytym menu pod pozycją 9 pokazuje ładowanie i wcześniej przed regeneracją mialem skoki niesamowite, np przy dodawaniu gazu było 14,9V do 15.1-15,5V. Puszczalem gaz spadało do 14.6-14.7

Teraz po naprawie a raczej regeneracji mam stabilne 14.8 jak chwile postoje a jak dodam gaz mam stabilne 14.8-15V. Jest zawyżone niestety ale po podpięciu do komputera jeszcze mam takie błędy z 2 innych komputerów:

1. Kody usterek: 59156 CAN-BUS - Brak lub nieprawidłowy sygnał napięcia akumulatora

2. (inny komputer) 4A47 Inteligentny czujnik akumulatora - Błąd

Oczywiście wszystko wskazuje na czujnik zlokalizowany w bagażniku na klemie ujemnej czyli IBS.

Pytanie moje jest takie czy to on może powodować podwyższone napięcia, oraz czy jeśli go wymienie to czy powinno wszystko wrócic do równowagi :)

Pozdrawiam Michał i z góry dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam jeszcze raz drodzy Forumowicze. Tak więc wiekszość problemów juz za mną :)

Jestem po wymianie akumulatora oraz po regeneracji alternatora. Zauważalna różnica w pracy, komputer na desce w ukrytym menu pod pozycją 9 pokazuje ładowanie i wcześniej przed regeneracją mialem skoki niesamowite, np przy dodawaniu gazu było 14,9V do 15.1-15,5V. Puszczalem gaz spadało do 14.6-14.7

Teraz po naprawie a raczej regeneracji mam stabilne 14.8 jak chwile postoje a jak dodam gaz mam stabilne 14.8-15V. Jest zawyżone niestety ale po podpięciu do komputera jeszcze mam takie błędy z 2 innych komputerów:

1. Kody usterek: 59156 CAN-BUS - Brak lub nieprawidłowy sygnał napięcia akumulatora

2. (inny komputer) 4A47 Inteligentny czujnik akumulatora - Błąd

Oczywiście wszystko wskazuje na czujnik zlokalizowany w bagażniku na klemie ujemnej czyli IBS.

Pytanie moje jest takie czy to on może powodować podwyższone napięcia, oraz czy jeśli go wymienie to czy powinno wszystko wrócic do równowagi :)

Pozdrawiam Michał i z góry dziekuje za pomoc.

 

W końcu na czy m stanęło z akumulatorem ?


Udało Ci się zakodować pojemność 95ah czy zostawiłeś na 90 ah ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.