Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem w trakcie zmiany modułu z NFRM z 2005r na moduł frm 2 XE+LED. Wszystko było robione zgodnie z instrukcją którą napisał bmw-power ( viewtopic.php?f=48&t=266798 ) za co mu bardzo dziękuje. Zmienia VIN w frm2 sie powiodła. Inpa oraz ncs widzi juz vin mojego auta. Przy inpie data ostatniego aoftware jest z dnia dzisiejszego 26.03.2016. Troche sie nameczylem aby to osiągnąć ale sie udało.

 

Teraz potrzebował bym troche wskazówek. Zakodowalem VIN, VO (chyba) tez, natomiast nadal wyświetla mi awarie świateł przeciwmgielnych. Oraz podczas wykonywania operacji sg_codieren wyskakuje Error tylko przy module frm. Podejrzewam, że coś pominąłem lub czegoś jeszcze nie zrobiłem. Dla tego prosił bym o jakieś wskazówki co tam trzeba było kodować przy nowym module frm2. Ktoś coś wspominał o zmianie daty produkcji?

Opublikowano
Udało mi sie zrobic opcje sg-codieren zmieniając plik z którego ma brać dane, było ustawione frmfa, zmieniłem na frm2_e89.c09 i poszło. Teraz juz nie zgłasza błędów związanych z przeciwmgielnych ale wywalił błąd świateł długich oraz wszystkie kierunki szybko migają. Wcześniej długie swiatla (sygnał świetlny) działały normalnie oraz kierunki tez. Gdzie to teraz sie zmieniało? W pliku Fsw_Psw?
Opublikowano
Sam sobie juz troche odpowiedziałem na to pytanie. Zmieniłem datę produkcji w CAS i frm na #0910, bledy kierunkowskazów oraz świateł długich zniknęły. Wszystko swieci normalnie. ALE, powróciły bledy świateł przeciwmgielnych pomimo tego, ze w VO nie ma ich dodanych... :duh: Pomysły mi sie skończyły. Czekam na jakieś wskazówki.
Opublikowano

Ma się rozumieć, że nie zmieniałeś lamp na LCI?

Jeśli zostały stare to poco kodować inny rocznik niż ten w którym występowało prelci ?

Jeśli zmieniałeś lampy, to czy uwzględniłeś zmiany instalacji modelu LCI?

Myślę, że to jest odpowie na Twoje pytanie.

 

"Oraz podczas wykonywania operacji sg_codieren error"

Jeśli nie przekodujesz właściwie pustym plikiem frm to będą krzaczki.

W FRM musisz zakodować SA oraz VIN, SA musi zawierać kod produkcji odpowiedni do występowanie Twoich lamp.

W twoim roczniku jest nfrm, zaś w 2007 roku pojawia się już frm i ten należy kodować.

To chyba wszystko.

Opublikowano

Lampy przod i tył mam wsadzone LCI.

 

Instalacji/kablologii nie zmieniałem jeszcze.

 

W frm udało zakodować mi się nowe VO wraz z data produkcji #0910. Teraz ncs sam rozpoznaje plik jako frm2_e89.c09 wiec chyba juz jest dobrze. Wcześniej rozpoznawał jako frmfa.

 

W takim razie jaka dokładnie datę produkcji zakodować? Zabardzo nie rozumiem jaki wpływ ma zmiana rożnych dat produkcji np pomiędzy 0910 a np 1109. Jeżeli to coś zmienia to lampy przod mam z 2011r. :mrgreen:

 

Wstępnie mi się wydaje, ze pozostało teraz przepinowanie wszystkich swiatel pod nowy frm i to powinno rozwiązać problemy awarii przeciwmgielnych.

 

Jeszcze raz sie zapytam. Jaką datę produkcji powinienem zakodować w frm? Oraz czy da się jakos wyeksportować VO frm do pliku aby sie upewnić na 100% ze jest dobrze zakodowane?

 

W ncs po otwarciu VO wszystko niby sie zgadza.

Opublikowano

Tylne lampy -te wewnetrzne maja inaczej rozmieszczone piny.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Data to pierwsza poliftowa, tylko do przekodowania frm, w pozostalych modułach moze to narobić głupot. Pytalem o lampy, ponieważ byly prelci z frm2.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Fa masz w katalogu gdzie znajduje sie man i tam jest wyposażenie.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przesledz dobrze schematy i zwróć uwage na tyl bo to bardzo istotne.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ok dzięki wielkie lopcio. Jutro będę upewniać sie co do VO. Wiesz może czy w TIS czy czymś podobnym znajdę dokładne schematy?
Opublikowano

Też chciałem z tego skorzystać ale problem jest taki, że nie ma jasno określonego dokładnego modelu modułu FRM oraz rocznika auta do którego jest diagram. Dla mnei to troche nieczytelne no chyba, że nie umiem się tym posłużyć. Najbardziej to by mi się przydało znależc dokładną rozpiskę pinów co jaki oznacza z pre lci i lci.

 

Sprawdziłem VO w frm i na bank jest dobrze, przeciwmgielne nie są dodane. Data produkcji w w FRM jest ustawiona na #0908 w całej reszcie tak jak było #0305 ale nadal jest awaria przeciwmgielnych. Podejrzewam, że tak jak wspominałeś czas teraz na przepinowanie wszystkiego. Ale najpierw muszę poszukać dobrego źródła informacji.

Opublikowano

Jest wszystko dobrze rozróżnione, na podstawie tych diagramów zrobiłem sobie LCI.

Jeśli zmieniłeś tylne wewnętrzne lampy nie zmieniając pinów przy lampie to masz błąd w kompie.

Tylko lampy zewnętrzne podłączasz pnp.

tyle w temacie, powodzenia

Opublikowano

Tylne lamoy już dawno temu montowałem i od razu były zmieniane piny w tych wewnętrzenych.

 

Jak będę mieć dłuższą chwile wolnego to zerkne w te schematy po raz drugi ale ostatnio jak próbowałem je ogarnąć to nie było ani rozrysowania dla Pre LCI ani dla LCI tylko coś narysowane napisane i tyle. Bo skoro NFRM i FRM2 mają różne piny to także dla tych dwóch modułów powinny być dwa różne diagramy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.