Skocz do zawartości

2007 E83 X3 2.0d Problem ze zdjęciem pokrywy kolektora ssące


dragonws

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze zdjęciem pokrywy kolektora. Odkręcone są wszystkie śruby, wypiete kostki. Pokrywa się rusza i mogę ją odchylić na kilka centymetrów. Ale od spodu coś ja trzyma. 4 godziny macałem i nic. :cry: Silnik 2.0 d X3 e83. Przeszukałem wszystkie fora i nic. Świetnie to wygląda na zdjęciach po zdjęciu pokrywy ale nie ma nic w temacie samego zdjecia. Proszę o pomoc i dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem chwilę temu w 3.0 d.

Odpiąłeś wszystkie wtyczki .

Musisz wypiąć z tyłu kolektora -wężyk z elektrozaworka sterującego klapkami

-wtyczkę tego zaworka

-wtyczkę z góry kolektora

-odkręcić mocowanie bagnetu oleju

--od tyłu kolektora po stronie kierowcy idą przewód do skrzynki sterownika i bodajże przewód do nagrzewnicy,sprawdż dokładnie.

U mnie w 3.0 sd jest jeszcze jeden elektrozaworek ,chyba od podciśnienia poduszek silnika .Tam złamałem obudowę wtyczki.

Jak na mój pierwszy raz zrzucania kolektora to i tak super .

Gorzej z montażem.Kilka śrubek wylądowało pod silnikiem :duh:

Na marginesie 2 nakretki kolektora w Bawaria Kat. 6.50 z vat :mrgreen: Trzeba mieć dłonie ginekologa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem ze zdjęciem pokrywy kolektora. Odkręcone są wszystkie śruby, wypiete kostki. Pokrywa się rusza i mogę ją odchylić na kilka centymetrów. Ale od spodu coś ja trzyma. 4 godziny macałem i nic. :cry: Silnik 2.0 d X3 e83. Przeszukałem wszystkie fora i nic. Świetnie to wygląda na zdjęciach po zdjęciu pokrywy ale nie ma nic w temacie samego zdjecia. Proszę o pomoc i dzięki z góry.

 

Jeśli podkręcałeś wszystkie śrubki i odpiąłeś wszystkie przypięte do kolektora przewody i wężyki, to trochę trzyma gruszka sterująca klapami wirowymi. Ruszając w jedną i drugą stronę wyjdzie. Jeśli demontujesz klapy, możesz też zdemontować ten sterownik i zaślepić wężyk podciśnienia, który do niego idzie, wtedy kolektor łatwiej "wskoczy" na swoje miejsce.

 

Usuwałem klapy po tygodniu posiadania pierwszego w życiu BMW E83 z identycznym silnikiem i dałem radę, więc Ty też sobie poradzisz. Tylko dokładnie pooglądaj, czy na 100% wszystko poodpinałeś i odkręciłeś. Dobra lampka się przyda - z tyłu kolektora są do niego przymocowane też przewody.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.