Skocz do zawartości

BMW E 83 3.0 SD Usuwanie klapek ,błędy


black monster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie.

Wiem że często do was nie zaglądam (praca ) lecz tym razem mam problem a i może kilka ciekawych spostrzeżeń dla innych użytkowników.

A więc ,zaczęło się od ubywania płynu chłodniczego.Najpierw co 1000 km ok 50 do 100 ml.Z czasem coraz gorzej bywało że co 300-400 km 400-500 ml.

Pojechałem zrobić test płynu .Diagnoza :mad2: CO 2 w płynie ,panie ,uszczelka pod głowicą.Mówię ,może chłodniczka egr ?Nie uszczelka.

Auto zapier..iela z wydechu żadnej pary.

Postanowiłem sam wziąść się do roboty i sprawdzić.Przy okazji ( choć rok czasu biłem się z myślami ) wywaliłem klapki z kolektora ( rzygał olejem)

Poszły zaślepki ,gruszkę i zawór zostawiłem ,wywaliłem tylko cięgno.

Przy okazji gruntowne czyszczenie egr,kolektora ,filterków przetworniku ciśnienia,mycie silnika od strony klapek.

W tej chwili wszystko poskładane ale jest mały problem.Świeci żółta kontrolka silnika ,świeciło jeszcze 4x4 i żółty wykrzyknik.

Po krótkiej jeżdzie zgasły ,został tylko żółty silniczek.Pomóżcie, co zrobić.Odłączałem akumulator na ok 5 min .Może trzeba dłużej?

Co jeszcze zauważyłem przy czyszczeniu przetwornika .

Są dwie rurki - vac i out.Na out jest niebieski oring.Wiadomo dochodzą dwa wężyki ,czarny i czarno -niebieski.

I tutaj zagadka dla was. U mnie czarno -niebieski był między membraną egr-a i wchodził do przetwornika do rurki vac . Czarny ,pomiędzy głównym przewodem od pompy vac i wchodził do out z niebieskim oringiem. :? Nielogicznie.. W przypadku innych jest na odwrót ,zgodnie z logiką.Czarno-niebieski na out z oringiem ,czarny na vac.

Przypomnę że do tej pory miałem oprócz pracy silnika rytmiczne jakby pompowanie( pracowała klapa przed egr-em)Jak scisnołem wężyk za egr-em uspokajało się.

Kiedyś gość w Bawarii Motors mówił że na Realoem są błędy.Miał ktoś podobną przypadłość ?

Sprawdzałem Realoem ,na schemacie mojego silnika tak właśnie jest

 

A teraz moje spostrzeżenia po rocznym czytaniu różnych forów nt BMW i słynnych klapek.

 

POTWIERDZAM OPINIĘ WIELU Z WAS

-SILNIK NIE MULI DO 2000 TYS /OBR ! WRĘCZ JAK KIEDYŚ NAPISAŁ ROGER-NYSA ,DOSTAŁ JAKBY ODDECHU.

-NA WOLNYCH OBROTACH PRACUJE ŁAGODNIEJ ,NIE FALUJĄ OBROTY

-ŻADNEGO WPŁYWU NA PRACĘ SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ (kiedyś ktoś napisał że klapki wspópracują ze skrzynią :duh: )

 

Panowie i Panie niezdecydowani--WYWALAĆ KLAPKI ,NIE SŁUCHAĆ O TZW DRUCIARSTWIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zacząć od podpięcia pod dobry tester. Odrazu było by wiadomo dlaczego ci sie swieci check engine. Tak to wróżenie z fusów. Może cos złe poskładałeś jak montowałes kolektor, może zapomniałeś o jakimś czujniku.

 

EDIT: Co do realoem to nie miałem jeszcze żadnego problemu a na podstawie tych schematów robiłem mnóstwo rzeczy w samochodzie. Zamawiałem części i nigdy się nie przejechałem. Może u ciebie ktoś coś miksował?:) swapy i inne tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Lustek.

Też zawsze korzystam z Realoem.

Auto 1000 % originał ,żadnych swapów itp.Lubię wiedzieć co w aucie piszczy :mrgreen:

Jeżeli na Real nie ma błędu to spróbuję podmienić te wężyki tak jak były , może tak mają nielogicznie być. Zrzucę jeszcze raz dolot i sprawdzę czy pracuje egr ,może po zamianie wężyków wywala błąd?

Oczywiście jadę zaraz na kompa żeby sprawdzili.

Nasuwa mi się jeszcze taka myśl,ostatnio jak brał płyn nie wypalał się DPF.Wczoraj jak uruchomiłem i się zagrzał po jeżdzie ok 1 km włączył wypalanie lecz nie mogłem dokończyć (robota )Może jak się dobrze wypali to zgaśnie? Mimo wszystko tak jak radzisz -komputer .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem błąd sam sie nie skasuje.... najtansza opcja do kasowania bledow i takiej wstepnej diagnostyki jest smartphone + moduł bt pod obd II okolo 30 zl + program torque jesli jestes ze slaska podjedz przeczytam Ci bledy i skasuje po kolezensku. bedziesz wiedzial co chodzi nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Cypis.Jestem ze Śląska .

Błędy skasowane . Nie wiedziałem że jest taka możliwość u ciebie.Był błąd przepływomierza ,wentylatora ,świeca 5 cyl.Być może ,bo odpalałem auto bez podpięcia wentylatora i przepływomierza.

Jest ok .

Świece miałem wykręcone sprawdzane akumulatorkiem 6v (świece 5 v) wszystkie grzeją.Być może sterownik ,był cały w marasie z oleju :duh: zresztą całe reszta silnika też.

Silnik wymyty karcherem z gorącą wodą( przed robotą też był błąd 5 świecy),także nic nie zalane z mojej strony.

Dalej pozostaje zagwozdka z pracującą klapą gaszącą (przed egr-em)

Po zamianie wężyków przetwornika ćiśnienia zgodnie z logiką (na realoem jest na odwrót -inne modele mają jak ja teraz)klapa dalej pracuje dając objawy "pompowania "lub

bardziej przygłuszonego basu łup,łup.

Co fakt teraz to słychać o wiele ciszej ,trzeba się dobrze przysłuchać.Może bez klapek dzwięk się jakby rozchodzi szybciej do kolektora ( podobno na biegu jałowym klapki są zamknięte)

Tak myślę Panowie że najlepiej byłoby podmienić przetwornik ciśnienia ,może moje czyszczenie filterków było za mało skuteczne,może po prostu go coś boli mechanicznie lub elektrycznie(żadnych błędów nie ma )Druga opcja to coś z klapą gaszącą.

Podkreślam ,auto chodzi jak marzenie ,godzinę temu przy okazji kasowania błędów sprawdzane korekcje wtrysków ,wszystkie idealnie :mrgreen: Turbinki dmuchają książkowo.

W ogóle ostatnio sporo doinwestowałem .Korekcja i odświeżenie całego nadwozia.Tłumik drgań (był jeszcze ori 2006 r) rolki ,paski .Miesiąc temu olej w skrzyni plus miska Żałuję że nie zabrałem się za mechatronikę .Teraz trochę pech ,chłodnica egr :mad2:

W zeszłym roku na jesień tarcze ,klocki ,szczęki przód i tył. Na marginesie pomimo wielu negatywnych opinii o ate u mnie są i śię sprawdzają plus klocki ceramiczne ate

Super bardzo mało pylą.Kupione w intercars.

Pozostaje mi jeszcze rozszczelniony intercooler :cry2: Kupować ori czy dorobić np w Sośnicowicach u Pana Sadło ( bodajże Chłodnic Pol czy jakoś )

Jeżeli już do dorobić większy?Nie zmieni to ciśnienia w układzie?

W maju chcę trochę dziubnąć na ok 320-340 kucyków. :mrgreen:

Ogólnie jestem zakręcony na punkcie mojej Czarnuli.Lubię jak wszystko działa :D Dziś F 25 w tym wyposażeniu (max)380 tys :| Zresztą tu jestem konserwatystą F 25 wcale mi się nie podobaTak samo mam z X6 poprzednia była ok ,w nowej przód i środek super tył Korea.

Kuwa :mrgreen: ale się rozpisałem :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mam przetwornik ciśnienia sprawny świece żarowe tez leżą można pozmieniać jak coś ci trzeba wal pw pomogę. Obejrzyj w moim temacie intercooler wg mnie takie rozwiązanie jest jak trzeba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.