Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie felg i opon


stahlblau

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, samochód kupiłem pół roku temu na oponach letnich wzmacnianych, ale były już na wykończeniu. Potem na zimę zmiana felgi na 16" i opony zimowe zwykłe. Problem z tym, że felga na lato to styling 225 19", opony odpowiednio na przód i na tył: 225/35/19 8" i 245/35/19 9", więc wielkie krowy :) Powaznie myślę nad oponą RoF (konkretnie Continental Contisportcontact 5), ponieważ samochód użytkuje głównie moja dziewczyna i zależy mi na jej bezpieczeństwie i wyeliminowaniu sytuacji, gdzie stoi w szczerym polu i czeka 2 godziny na assistance zamiast dojechać te kilkadziesiąt kilometrów do domu. I tutaj zaczynają się moje pytania:

 

1. czy rzeczywiście nie na każdą felgę można założyć oponę RoF? jesli tak, to gdzie mogę sprawdzić czy styling 225 jest do tego przystosowany?

2. jak to jest z tą homolgacją? Continental Contisportcontact 5 mają homologację na audi, ale czy rzeczywiście mogę mieć w razie czego problemy z ubezpieczycielem (PZU) jeżeli zdecyduję się na nie, a nie na opony z homologacją BMW?

3. czy opona wzmacniana jest dużo mniej wytrzymała niż RoF?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, samochód kupiłem pół roku temu na oponach letnich wzmacnianych, ale były już na wykończeniu. Potem na zimę zmiana felgi na 16" i opony zimowe zwykłe. Problem z tym, że felga na lato to styling 225 19", opony odpowiednio na przód i na tył: 225/35/19 8" i 245/35/19 9", więc wielkie krowy :)

 

Tyl zle dobrany, totalnie bez sensu do tego auta.

 

1. czy rzeczywiście nie na każdą felgę można założyć oponę RoF? jesli tak, to gdzie mogę sprawdzić czy styling 225 jest do tego przystosowany?

 

Mozesz zalozyc na kazda felge o oznaczeniu EH2+, S225 sa do tego fabrycznie przystosowane. Problem w tym, ze te felgi (i kazde inne aluminiowe felgi), zle znosza jazde na runflatach i pekaja.

 

2. jak to jest z tą homolgacją? Continental Contisportcontact 5 mają homologację na audi, ale czy rzeczywiście mogę mieć w razie czego problemy z ubezpieczycielem (PZU) jeżeli zdecyduję się na nie, a nie na opony z homologacją BMW?

 

Nie ma to najmniejszego wplywu, o ile masz dobrze dobrane opony, nie zaniedban typu, opony o zbyt malej srednicy, zbyt malej nosnosci, zbyt malej szerokosci.

 

3. czy opona wzmacniana jest dużo mniej wytrzymała niż RoF?

 

Na oponie wzmacnianej nie jestes w stanie kontynuowac jazdy.

 

Zanim zrobisz blad z zakladaniem runflatow, przejedz sie na nich u kogos. Zobacz jak wyglada sprawa komfortu na 19" i przy podobnych rozmiarach opon. Mysle, ze to i problem z pekaniem felg, skutecznie Cie wyleczy z tego pomyslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź! Przejażdżkę na RoF mam już za sobą, bo felgi 16" na zimę odkupiłem od znajomego i były na nich założone właśnie RoF. Głośno było niemiłosiernie (chociaż to może wina dosyć mocno wyeksploatowanej opony) i było czuć każdy dół, ale stwierdziłem, że chyba jednak jestem w stanie to przeżyć i postawić na bezpieczeństwo kosztem komfortu. Im więcej czytam komentarzy odnośnie RoF vs zwykła opony, tym więcej mam wątpliwości. Dlatego też zacząłem zastanawiać się nad oponami wzmocnionymi, które byłyby kompromisem. Jeszcze muszę to przemyśleć :)

 

Jeśli natomiast chodzi o tylne opony i ich złe dobranie, to biorąc pod uwagę, że felgi tylne mają 9", to jaki rozmiar powinny mieć opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź! Przejażdżkę na RoF mam już za sobą, bo felgi 16" na zimę odkupiłem od znajomego i były na nich założone właśnie RoF. Głośno było niemiłosiernie (chociaż to może wina dosyć mocno wyeksploatowanej opony) i było czuć każdy dół, ale stwierdziłem, że chyba jednak jestem w stanie to przeżyć i postawić na bezpieczeństwo kosztem komfortu.

 

19" RoF, a 16" RoF to potezna roznica, zupelnie dwie rozne rzeczy. Komfort na 16" RoF jest zblizony do 18" na oponach XL w E90.

 

Im więcej czytam komentarzy odnośnie RoF vs zwykła opony, tym więcej mam wątpliwości. Dlatego też zacząłem zastanawiać się nad oponami wzmocnionymi, które byłyby kompromisem. Jeszcze muszę to przemyśleć :)

 

Bez przesady z tym bezpieczenstwem, ile razy w zyciu zdarzyl Ci sie problem z opona? Kup poprostu opony XL, w przypadku RoF i tak, jezeli uszkodzisz scianke boczna to dalsza jazda nie bedzie mozliwa. One chronia jedynie przed przebiciami na biezniku.

 

Jeśli natomiast chodzi o tylne opony i ich złe dobranie, to biorąc pod uwagę, że felgi tylne mają 9", to jaki rozmiar powinny mieć opony?

 

255/30R19. Jezeli martwisz sie o ubezpieczyciela, to wlasnie teraz masz zalozone opony, do ktorych ktos moglby sie przyczepic, bo zwiekszaja srednice kol na tylnej osi - tym samym predkosciomierz przeklamuje delikatnie, a ABS i DSC moga nie dzialac prawidlowo w skrajnych sytuacjach. Do S225 bedziesz potrzebowal wlasnie 225/35R19 i 255/30R19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.