Skocz do zawartości

[e36 wszystkie modele] gdzie wiercic otwory na spryskiwacze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czy mozecie podac w jakich odleglosciach od srodka grilla (lub inny punkt kontrolny) trzeba wywiercic otwory na oryginalne spryskiwacze? dzieki
Opublikowano

Temat załatwiony. Na wstępnie zaznaczam, ze nie ponosze odpowiedzialnosci za bledne wartosci, odleglosci i wykonanie. Wszystko co robisz, robisz na swoja odpowiedzialnosc. Musisz uwzglednic, fakt, ze wszystkie elementy musza byc proste, nie naprawiane. Jesli auto mialo przeszlosc powypadkowa, bylo przetracone itp, uwzglednij to przy wykonaniu otworow.

Po przymierzeniu teleskopow wynika, ze srodek otworu na wysuwajaca sie dysze musi byc w odleglosci 49cm od srodka grilla. Najpierw wyznaczamy srodek miedzy nerkami i stawiamy kreske. Od tej kreski 49 cm na lewo pod reflektorem i na prawo pod reflektorem jest srodek otworu pod spryski. Otwór na plastikowa tulejke musi miec fi 22mm. Otwor pod tulejke nie jest stricte okragly, gdyz posiada wciecia na zaczepy. Zaczepy te maja szerokosc 9,3mm. Od krawedzi lewego zaczepu do krawedzi prawego zaczepu musi byc dokladnie 27mm. Jak latwo obliczyc, od krawedzi wywierconego otworu, do krawedzi zatrzasku musi byc 2,5mm (te wymiary wykonane sa w oparciu o oryginalne i nowe tulejki). Srodek otworu musi byc ponizej polowy blachy (jesli szerokosc profilu pod reflektorem ma 30mm, to srodek otworu musy byc 14mm od dolnej krawedzi, czyli 16 mm od gornej). Wciecia na zatrzaski ustawione sa skosnie, jak zatem wyznaczyc miejsca na nie? Tulejki plastikowe sa sciete od gory i od dolu, te sciecia musza byc rownolegle do krawedzi dolnej i gornej profilu pod reflektorem. Cala robota z wywierceniem otworów i wypilowaniem miejsca na zatrzaski zajela mi okolo godziny. Otwory wykonalem wiertlem stozkowym- jest mega precyzyjne, nie szarpie krawedzi i srodek otworu jest tam gdzie ma byc. Wciecia na zatrzaski wypilowalem malym pilniczkiem. Po obrobce, krawedzie blachy zostaly wymalowanem Brunoxem. Troche zabawy bylo z regulacja mechanizmow. BMW przewidzialo pelna regulacje: leo-prawo, gora-dol, tyl-przod i wszystkie inne skosne wartosci. Jesli nie wyregulujemy precyzyjnie teleskopow, nie wysunal sie lub nie schowaja sie bo bede mialy za duze tarcie. Zatem warto poswiecic tu dluzsza chwile by wszystko dzialalo bezblednie. Zdjecia z roboty zalacze, jak ktos napisze jak to zrobic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.