Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Niedawno kupiłem uszkodzone BMW 523i 2005 rok manual. Auto jest z Niemiec i zostało uderzone w tył ( okolice akumulatora i skrzynki bezpieczników jednak te elementy nie są uszkodzone) oraz trochę przód ale niestety przednie poduszki wystrzeliły. Kupiłem je bo jestem blacharzem i chciałbym je zrobić dla siebie. Problem polega na tym że auto nie odpala. Był u mnie znajomy który ma interfejs CDIF/3 i wykazał sporo błędów takich jak :

CAS:

-obwód wzbudzenia szyny CAN układu napędowego- wyjście A0BD

-silnik rozrusznika- zacisk 50 A0B5

Interfejs użytkownika:

-zasilanie anteny ABCA

Klimatyzacja:

-wszystkie błędy nieznane : E714,E716,E718,E719,E71C,E71E

Konsola wskaźników:

-temperatura zewnetrzna 931B

-reszta błędy nieznane: A3AD, A3AF, A3AC, A3B9, A550, A3AE, A3B2, A3A9

Moduł informacji o systemach zabezpieczeń (SIM):

- napinacz pasa kierowcy 93A9

-poduszka pasażera etap 1 93AB

-napinacz pasa pasażera 93AA

-poduszka pasażera etap 2 93B3

-poduszka kierowcy etap 1 93A8

-poduszka kierowcy etap 2 93B4

-klema pirotechniczna 93B2

-nieznany 93FB

Moduł przełączników kolumny kierownicy (SZL):

-wszystkie błędy nieznane: C9A8, C994, C9AA, C99B

Bramka centralna (ZGM)

-stycznik pasa bezpieczeństwa kierowcy 93BA

-stycznik pasa bezpieczeństwa tylny lewy 93BC

Mogę jeszcze powiedzieć że w CAS zakładce parametry pokazywało ze nie ma napięcia na zacisku 15-wzbudzenie (ACC) i oraz brak napięcia na zacisku 15-wzbudzenie (PT-CAN).

Ponad to nie można sie połączyć z : DSC, Kontrolą ciśnienia w oponach, Modułami zderzeniowymi (SFZ, SBSL, SBSR), Modułem zasilania mikroukładów (MPM), Tempomatem, Sterownikiem telematyki, Układem Kierowniczym, Valvetronic, Zarządzaniem układem dynamiki wzdłużnej a znajomy zapewniał ze z tymi steronikami łączył sie tum interfejsem z innymi BMW. Ze sterownikiem silnika nie można się połączyć bo nie ma go w ogóle w opcji wyboru.

I tak auto kręci ale nie odpala ( klema pirotechniczna wystrzeliła ale jest zrobina na "krótko" i silnik kręci).

Akumulator podmieniany o tej samej pojemności, skrzynka bezpieczników ok. Znajomy jaki i ja nie mamy za bardzo doświadczenia z BMW i nie wiemy co dalej robić. Czytałem różne wątki w internecie i patrzyłem na różne schematy i wydaje mi się że jakby CAS nie dawał wzbudzenia na linię PT-CAN na której znajdują się właśnie : DSC, tempomat, układ kierowniczy itp. proszę o jaką kolwiek pomoc lub wskazówki co sprawdzić. Z góry dziękuję

Opublikowano

Do wymiany klema plusowa akumulatora bo skoro wystrzeliły poduszki i napinacze to ładunek pirotechniczny na klemie również i dlatego nie działa pompa paliwa. Wymień poduszki i napinacze oraz tą klemę i skasuj błędy-w BMW nie trzeba robić żadnego crash data w sterowniku airbag.

Zobacz do tego tematu http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=291391

To że nie łączy z kilkoma systemami ten CDIF to się póki co nie przejmuj, mój Bosch KTS też sporo systemów nie widzi w BMW a jak podłączę ICOM to inna bajka. Podobnie ma się np w Audi Q7-KTS kontra VCDS :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.