Skocz do zawartości

X3 e83 3.0i m54 - problem z elektryk


lukaszpiasek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam x3 e83 3.0i m54 2006 USA. Jakiś miesiąc temu czasami nie chciał się włączyć tempomat- coraz rzadziej się włączał aż przestał. Następnie zaczął zapalać się błąd poduszki aż się zapalił i już nie zgasł. Potem przyszedł czas na radio- tzn, po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka radio dalej gra. Potem w czasie jazdy zaczęło mrugać oświetlenie kabiny. Teraz przestała działać tylna wycieraczka a przednia w czasowym położeniu nie reaguje na zmianę częstotliwości(czystości szyby). CO to może być?

 

A no i jeszcze nie działa podgrzewanie siedzeń a to już w ogóle oddzielna funkcja.

 

Dodam jeszcze, że auto nie jest po żadnej powodzi i jeżdżę nim ponad 3 lata bez problemowo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

opcja 1. Wyczerpana bateria / akumulator ( Jest jeszcze pierwsza akumulator z 2006 roku ? .... a moze po 10-ciu latach ...... ? )

opcja 2. Luźne klemy na baterii / akumulatorze

opcja 3. Uszkodzony regulator napięcia alternatora - zle laduje akumulator

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. Jakiś 2 miesiące temu czasami nie chciał się włączyć tempomat- raz się włączał a raz nie chciał.. Zaobserwowałem, że jak się czasem nie chciał włączyć a wyłączyłem i szybko włączyłem samochód to się włączył. Po 2 tygodniach już się nie włączał. Następnie podobnie wyglądała sprawa z pogłaśnianiem radia. Później radio nie wyłączało się po wyjęciu kluczyka, zaczęło w czasie jazdy wariować podświetlenie wnętrza(włączało się samo i wyłączało w czasie jazdy). A po jakiś kolejnym tygodniu zaczęła mi mrugać poduszka X2 czyli pasażera(kontrolka koło włączania szyberdachu)- po czym i ona przestała działać a na desce zapaliła się kontrolka AIRBAG(prawdopodobnie upalony juz moduł bo się z nim żaden program nie łączy). Kolejny objawem jest tylna wycieraczka- nie dział a od przedniej nie ma możliwości zmiany częstotliwości czystości szyby. No i na koniec podświetlenie kierownicy MULTIFUNKCJI padło.

 

Samochód mam 3 lata- USA 100przebiegu sprawdzone, rozbity prawym przodem ale nie mocno, do tej pory przez 40tyś bez obsługowe auto.

 

Po sprawdzeniu miernikiem różnych funkcji wychodzi, że na kierownice idzie tylko 4,5v zamiast 12V i jest przebicie na całej górnej listwie bezpieczników CAN.

Odpiąłem Sensor Airbag -bez reakcji, moduł świateł - bez reakcji (co więcej po odpięciu modułu świateł podświetlenie kierownicy dalej się zapala i gąśnie).

 

Po kierownicą nie widać żadnych uszkodzeń, przy bezpiecznikach też - poza przebiciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 lat później...
Witam serdecznie zdecydowałem się napisać gdyż mam identyczne objawy dot problemów z elektryka w moim bmw x3 e83 3.0 d jak opisywał kolega w tym poście i chciałem zapytać o rozwiązanie tego problemu tj czy problemem jest regulator napięcia czy może coś innego. Dziękuje z góry za ewentualne podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.