Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Posiadam interfejs OBD2 Kline+Dcan.

BMW INPA 5.00

EDIABAS ToolSet 32 4.0.3

Rheingold 3.41

 

Rheingold działa z nowszymi autami. Nie działa na przykład z e39 2001.

 

Można prosić Kolegów o pomoc?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Działać działa , ja podpinałem ostatnio e39 98 , inpa ok ,rheingold tylko nie ma definicji błędów ,

zapis jest tylko np ilośc błędów w ecu ale nie ma wykładni jaki to błąd

pamiętaj że rheingold działa tylko z ediabas 7.3.0 (standard tools 2.12)

do e39 jednak lepszy DIS, a na obd 1 20pin gniazdo diagnostyczne to jeszcze lepszy jest ADS z ori port COM RS232, a już napewno przed 96 roku

mimo że mi inpa działała z USB

ale z DIS nie bardzo, zidentyfikował samochód, ale zczytyanie sterowników szło bardzo powoli, a np z e46 z obd 1 dis v44 działa bardzo szybko

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź Din, udało się, e39 2001 czyta, kasuje błędy, itd.

 

Posiadam X6 2008, i niestety z nim nie działa. Inpa nie widzi baterii, Rheingold nie łączy się. Nic z tego nie rozumiem :roll:

 

W jaki sposób mogę sprawdzić czy mój kabel to K+D?

 

Czy mogę zupdateować samego ediabas'a do 7.3.0?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej to wina interfejsu jak ci linia K działa, a nie działa D-can z rheingold to wina interfejsu

(jest programik do testowania interfejs d-can http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/DCAN,4384243631.rar(archive)

podpinasz pod samochód i pod usb i testujesz połączenie ,zobacz czy nie masz połączonych pinów 7 i 8

jak X6 ma CIC to ma też ethernet w obd (zobacz czy w obd2 są piny 3,11,12,13 i 8 , jak masz połączone piny 7 i8 to zasilisz port ethernet

i wtedy zablokuje się diagnostyka D-can , rada trzeba mieć przełącznik rozłączający piny 7 i 8 aby obsługiwać E xx i Fxx po 2008 przez

interfejs K-dcan , pewnie taniej jest mieć dwa zwykły na K-line kosztuje 50-80 zł i będzie do starszych a do nowszych jest d-can

ori powinien mieć tylko pin 7 do k-line a pin 6 High speed CAN i 14 Low speed CAN do Dcan

niektórzy maja przewody na zewnątrz interfejsu i je spinają lub rozłączają ale to trochę niebezpieczne jak się dotknie do masy potrzebna izolacja

do d-can opóźnienie musi być na 1 sekundę w ustawieniach interfejsu .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Din, zaciągnięte. Wieczorem będę testował. :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.