Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mialem problem z moim tdsikiem, mianowicie kiepsko odpalal na zimnym i cieplym, ze zdiagnozowania przez kliku kolejnych mechaniorow wyszlo ze: glowica pompy, pompa, wtryski, elektryka lub wsio na raz!! :duh:

wiec sobie mysle: jak juz mam cos robic to zaleje olejem roslinnym, najwyzej mnie zacholuja do warsztatu :mad2: no i wlalem do 10 litrow ON 20 litrow slonecznika, silnik po paru km zaczal dziwnie szarpac bujac obroty falowaly od 600 do 800 :jawdrop: npmysle zaraz bedzie zgon :cry2: no ale postanowilem go przepalowac deczko (na wyzszych obrotach chodzil w miare rowno) no i stalo sie !! przestal bujac, odpala po pol obrotu na zimnym i na cieplym, ale zaczal laz po bloku silnika z wtrysku sterujacego, wymienilem za 400 i autko super, :modlitwa: :modlitwa: ale jak juz zaczalem to kontynuuje, podjechalem do dieselmana rzeby sie popytac, otoz slonecznik i rzepaczek maja wlasciwosci myjace, wymylo mi syf (przez pierwsze 10km deko kopcil) rozszczelnilo wtrysk :cry2: uraotwalo pare kpln ów i chyba na stale zostane przy zalewaniu rzepkiem (portfel sie cieszy :roll2: ) a czy ktos z grupowiczow mial jakies w tym temacie doswiadczenia ?? ja przejechalem zaledwie 700-800 km na tym rozcienczajac okolo 1/4 ON 3/4 rzepaczku :doh:

Opublikowano
Ciekawa opcja, slyszalem ze tak ludzie robia ale osobiscie nie znam nikogo
Opublikowano
zapomnialem dodac ze przy 90-100 km/h wskazoweczka spalania wychyla sie ledwo na 4 do 5 literkow , i jak zauwazylem jest to rzeczywiste spalanie wiec qrcze ... co za syf jest w ONie ?? :norty: swoja droga samochodzik nabiera werwy, jeszcze miesiac temu myslalem ze chodzi na 4 garach, taki mol byl, a teraz (automat) musze sie pilnowac zeby asfaltu na zakretach nie zwijal :jawdrop:
Opublikowano

Ja (nie mam jeszcze swojego, ale w sobote wyjezdzam do niemec na poszukiwanie) będe przerabiał na instalacje na rzepak. Dostawie drugi zbiornik (naczysty rzepak), wmontuje podgrzewacz (bo rzepak trzeba podgrzac do okolo 70 stopni żeby miał tą samą gęstość co ON i nie zapychał niczego).Polecam teamt : http://www.elektroda.pl/rtvforum/olej-roslinny-zamiast-ropy--ytt137090.html

Tam chłopki z elektrody chyba wszystko napisali..

Opublikowano

to niewstawiaj drugiego zbiornika :duh: zbiornik (napewno w turingu) sklada sie jakby z 2 czesci polaczonych u gory, przerob to, niezawalaj miejsca sobie bo to ZONK :mad2: i miejsce zajmuje, pozatym jak ci w zimie przy - 20 sie zgestni ten czyscioch to bedziesz go ze 30 min dogrzewal zebys na nim pojechal, ale pewnie dojedziesz juz do pracy/szkoly/gdziestam. ja uwazam iz najtaniej jest stosowac mieszanki, w lato 20%ropki, w zimie 70%, zreszta wsadz deko oleju i oleju z ONem do zamrazalki i zobacz co sie dzieje, ja widzialem :jawdrop: bo w sumie o oszczednosci chodzi a nie o wydanie 1,5 kpln albo i wiecej !! a no i musisz miec silnik luksik bo jak bedziesz mial lekki przedmuch czy cos to przy spalaniu rzepu wywieje ci uszczelke (ponoc) dieselki musza byc luksik stan jesli chodzi o szczelnosc :worried:

jak jestes z wawy to mozemy sie spiknac zobaczysz co i jak w moim betonie i jak to chodzi

Opublikowano

Instalacje sam zamierzam zrobić (podgrzewacz też).. niestety nie jestem z Wa-wy (tylko z olsztyna). Powiem tak.. pożyjemy zobaczymy. Jak już będe miał auto i instalacje to porobie zdjęcia i na pewno zdam relacje.. na razie mam kilka pomysłów. Na początek na pewno będe jezdził na mieszance, ale chcem później też spróbować jeździć na czystym OR.

 

A podgrzewacz się przyda (bo w zimie też będe mógł jeździć na czystyn OR, oczywiście jeżeli temperatura w zimie nie bedzie ekstremalnie niska). CO do tego podgrzewacza to będzie zwykły wymniennik ciepła założony na mały obieg chłodzenia silnika.

Opublikowano
z czego sie dopytalem juz to rozrych ponizej 5 stopni jest tragiczny, natomiast przy pogodzie jak teraz bedzie chodzil, ale olej jest gestrzy, niewiem co na to wtryski, musisz zasiegnac jezyka, ja pozostaje przy mieszankach jednak :) :cool2:
Opublikowano
zanim wlalem to przeczytalem, ze wszystkim sie zgadzam na chwile obecna, ale zawsze mam ale jesli chodzi o ekonomike i zdrowy rozsadek, bo jesli zrobisz podgrzew przez plyn z ukladu dluzej bedziesz silnik zagrzewal, a dieselki lubia byc cieple, jak alektrycznie to szkoda aku, jak zrobisz podgrzew na przewodach to znowusz gesciocha bedzie ciagnal, a moze niepociagnac przy zbyt gestym itd, pozatym niewiadomo cokiedy komu do glowy strzeli pt akcyza czy jakies homologacje na instalacje i bedzie lot, a tak to poprostu mozesz przestac wlewac rzepka i juz, oczywiscie twoj wybor, ja osobiscie uwazam ze najlepiej przy obecnych temp pompowac w bak a w zimie jak cos to mniej rzepaku lub nawet czysta ON w zaleznosci od aury, a co do instalacji to kolejne elementy w aucie, w sumie niepotrzebne bo sie mozna obejsc bez, zreszta wpierw poeksperymentuj nad gestnieniem mieszanek w zamrazalniku a pozniej rozwaz czy oplaca ci sie dlubac w aucie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.