Skocz do zawartości

BMW X5 e53 4.4i 2000r. napęd 4X4 a świecące się DSC


Matthew26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moje pytanie oraz problem jest takie czy przy wyłączonym DSC napęd na przednią oś się wyłączy bo jak jest włączona to tył kręci tylko, czasami jak jest mokry dzień to dsc się wyłączy i napęd wraca na 4x4 . Pokazał mi się błąd na kompie że problem z pompą ABS i kontrolka dsc nie gaśnie. Dodam że przed wymianą silnika było ok. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak zdaje ale muszę się upewnić może histeryzuje :cry2: inne uczucie jest z włączoną kontrolą trakcji jak bez i nie chodzi mi o kontrolę poślizgu(blokowanie kół) po prostu tak jak by przedniego napędu nie było. Pojawi się deszczowy dzień i kontrola się włącza trójkąt znika i odpycha się normalnie jak na cztero napedowke przystało. Mam dwa inne auta do dyspozycji nissana i toyota tam jak włączę napęd to go czuć. Tak że problem leży w pompie ABS nie wiem gdzie i jakie przewody elektryczne są rozmieszczone po silniku od pompy czy sterownika ABS, musiał mechanik jakiś uszkodzić lub nie przypiąć dokładnie bo jak dostaje wilgoci to jest super. Oj ciężko w moich okolicach o dobrego mechanika wszyscy są specami od 1.9tdi. Teraz podejrzewam że uszczelka pod głowicą poszła olej dostaje się do chłodnicy przez co wężyk od wody wyschnie, coś słychać w silniku jak by popychacz z nowu ze skrzynią problem po mocnym myciu auta, skrzynia wpada w tryb awaryjny lub uczucie slizgajacego się sprzęgła ciężko się ruszyć i gdzie ja znajdę mechanika który weźmie normalne pieniądze za wyszukiwanie auta :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno kupiles samochod ? ile dales z auto ? gdzies pisales ze wymieniales silnik i juz uszczelka pod glowica ? W tych silnikach nie slyszalem zeby ktos mial problemy z glowica choc dla upartego nic trudnego. m62tu to raczej pancerne silniki ,no moze poza slizgami lancucha ktore potrafia przy przebiegach powyzej 200k km pasc i trzeba je wymienic.Jaki masz przebieg ? ten prawdziwy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem w kwietniu 2014.

Silnik wymieniłem bo został przytarte chyba dwa czy trzy tłoki termostat poszedł rozwaliło zbiorniczek wyrownawczy. A wszystko się stało 250 KM OD domu przy wyjeździe z Krakowa samochód wyłączyłem taxi zamówiłem i szukałem pomocy po mechanikach u czterech byłem opowiedziałem jaka sytułacja i ku mojemu zdziwieniu nikt mi nie chciał momóc wręcz błagałem. Wróciłem do ałta i szukałem osoby która kleji plastiki ale też miał mnie w dupie więc poszedłem kupiłem kilka mocnych kleji taśm i próbowałem to zrobić ale i tak rozczelnialo się. Laweta też miała mnie w dupie i nie jedna bo szukałem najtaniej a mogłem wziąść ta za 4.5za km a tak napakowalem cały bagażnik wody zimnej wody zimnej i ludzilem się że nie spuchnie :mad2: i jechałem i w Kielcach już siły nie miał a do domu 50km brat przyjechał i mnie ciągną do domu a mogłem droższa Lawete wziąść :mad2:

Za auto dałem 24tys w tedy tańszego nie było a kasę miałem na droższy i był super samochód za 34tys a w tego wsadziłem tylne poduchy tuleje pompę paliwa opony nowe felgi około 16tys wsadziłem już w niego. Chyba będę nim jeździł do śmierci :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw klejem poksipolem później taśma na gada trzymało parę kilometrów cóż zrobić zalatwilem go wodą przecież wiadomo że tak się nie robi.człowiek był bez radny a tu noc zmęczony po 6godzinnym locie samolotem tak na przyszłość będę wiedział że laweta i kropka to jest za drogi samochód by kombinować.silnik mam rok nie wiem ile miał przejechane mówił 170tys ale jak to sprzedawca prawdy nie powie no i mówił że rozrząd był robiony.silnik od razu po włożeniu tak puka autem na tym stukajacym silniku zrobiłem 15tys co czasami jedno razowo 3tysiące np Polska Moskwa i powrót i tak normalnie jedzie i kopa ma (nie miałem przyjemności jeździć innym x5 4.4 ale kumpla tuareg w 4.2 benzyna nie miał żadnych szans przy starcie i na autostradzie)i w czasami przy gwałtownym przychamowaniu z późniejszym ruszeniem np.przy ustąpieniu pierwszeństwa,samochód zostawi niebieską chmurę dymu i tyko przy tym manewrze gwałtowne hamowanie z szybkim ruszeniem (może odma). Oglądałem silnik stary i tam po zdjęciu głowic ukazują się dwie laski z tworzywa sztucznego wysokość ok 10cm na 3cm wystające po obu stronach na początku cylindrów w bloku(nie wiem jak one się nazywają jestem z wykształcenia logistykiem) no i ta laska się rusza na lewo i prawo i dotyka ścian i jest to identyczny glos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli odglos slyszysz na zimnym silniku i rozgrzanym to na 100% slizgi ci padly i trzeba wymienic. Jezeli slyszysz TYLKO na rozgrzanym to nie sa to slizgi tylko vanos ci puka jak u wiekszosci ludzi z tymi silnikami. Vanos sobie moze stukac nawet przez nastepne 150000km i nie ma problemu poza odglosem ;) Na uszkodzonych slizgach dlugo nie pojezdzisz i jak sie postarasz to silnik do wymiany bedzie ;) U mnie tez od 50000km vanos bardzo delikatnie puka po stronie kierowcy. Jako ze silnik ma tylko 210000 km to narazie zostawilem ta sprawe na pozniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest na zimnym i gorącym ( chyba lekko ciszej na gorącym ). No nic podobno w Szydłowcu jest ktoś kto zajmuje się samymi BMW więc zaprowadze do niego i mi zrobi komplet od silnika przez różne małe usterki skończywszy na skrzyni,chcę mieć auto w końcu w idealnym stanie.

Ja samochody szanuję i chce mieć sprawny samochód tylko mieszkam na zadupiu i żadko w domu jestem a co najważniejsze chce oddać mechanikowi tylko któremu? W serwisie to by mnie zjedli, temu co dałem wymienić silnik to idiota maski nie zamkną i pojechał testować auto (na szczęście maska była do wymiany przed incydentem) . Żeby był mechanik który od razu mówi ile za co, kosztorys pokazuje paragon daje i jest uczciwy to takiej osobie sam bym dał później bonusa bo wiem że ciężko o dobrych mechaników którzy nie zabiorą ostatnie pieniądze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.