Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Was, jestem świeżakiem zarówno na forum jak i w społeczności użytkowników BMW :) Zakupiłem powypadkowe BMW E84 z USA 28i sDrive z uszkodzonym przodem (wszystkie części do silnika nadawały się do wymiany). Po długo oczekiwanym złożeniu wszystkiego do kupy mam problem z układem chłodzenia. W ukrytym menu czasami temperatura silnika jest odczytywana prawidłowo a czasami wyświetla się komunikat w miejscu gdzie powinna być liczba "Unguelting" i nie mam pojęcia jak to interpretować. Komunikatowi towarzyszy ciągła praca wentylatora prawdopodobnie na najwyższym stopniu a gdy temperatura jest wyświetlana wentylator działa prawidłowo (zaczyna pracę przy około 90 stopni) Dziś powstał poważniejszy problem, początkowo temperatura była pokazywania prawidłowo (30 stopni) ale podczas jazdy w ogóle nie wzrastała. Gdy wcisnąłem gaz do oporu nie miałem już takiej mocy jak wcześniej a po przejechaniu około 8 km komunikat znów się wyświetlał a wentylator znów chciał odlecieć. Przy naciskaniu gazu rura dolotowa do coolera znacznie mniej się rozszerzała niż wcześniej tak jakby turbina straciła ciąg. Auto zarejestrowane było w USA w 2015 roku i przejechane ma 20000 km więc zajechanie turbiny odpada. Jutro samochód będzie u mechanika ale może drodzy forumowicze macie jakieś sugestie co do przyczyny powstałego problemu :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym powiedział że to albo spięcie albo walnięty czujnik temperatury.

 

A powiedz jak to wygląda z radiem i nawigacja w Europie, musiał być wygrany nowy program czy wystarczyło zmienić opcję wyposażenia?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
To też jest jedna z możliwości ale dziwi mnie ten komunikat. Nigdzie na forum ani u wujka google nie znalazłem odpowiedzi co to może oznaczać. Dziś po ponownym odpaleniu wszystko było ok, temperatura była pokazywana prawidłowo, wentylator działał jak powinien a moc znów była ze mną :lol: Co do nawigacji wszystko było zrobione przez "menu polskie". Było to wgrane przed zrobieniem auta przez co wyszła potrzeba poprawienia jeszcze paru rzeczy ale w tym tygodniu ma ktoś się pojawić i to poprawić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejdź do kogoś kto ma kabel i inpe albo rheingold-a, niech zczyta Ci błędy. Jeśli jest spięcie to na 100% będzie to zapisane w pamięci.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Auto podpięte, skasowane wszystkie błędy oprócz 93B2 sprawdzałem podłączenie klemy dodatniej i czujników i wszystko ok. Gdyby pirotechnik wywalił to raczej nie byłoby zasilania więc nie wiem w czym może być problem. Wykryto też błąd 348A "termostat z mapą charakterystyk Komponent zaciska się otwarty" Czy to możliwe aby przez to był omawiany wcześniej problem? Termostat był wymieniany na nowy więc raczej nie powinno być z nim problemu a czujniki są podpięte. Co może być przyczyną?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witaj

moja historia jest bliźniaczo podobna do Twojej również posiadam x1 sdrive z silnikiem 2.8i sprowadzony ze stanów, w połowie stycznia wyskoczył mi błąd termostatu, więc wymieniłem go ale niestety to nic nie dało potem był w kolejce czujnik temp. ale i to nie pomogło. ktoś mi powiedział iż trzeba się udać do serwisu w celu zrobienia updatu oprogramowania...jeżeli ktoś poradził sobie z rzeczonym problemem proszę o radę jak wyjść z impasu

Opublikowano
Ja też wymieniłem jakiś czas temu termostat oraz czujnik temperatury przy silniku ale bez zmian. Mam program Delphi i wyświetla, że błąd 348A występuje przez chwilę (błąd nieciągły) i rzutuje to podczas jazdy na słabszej mocy silnika i błędnej pracy wentylatora. Wystarczy go czasem włączyć i wyłączyć po rozgrzaniu silnika żeby moc wróciła. Po skasowaniu błędu komunikat z ukrytego menu zmienia się w odczyt temperatury. Zauważyłem, że takie rzeczy dzieją się głównie jak nie tylko na zimnym silniku i przy niskiej temperaturze zewnętrznej. Przy składaniu zauważyliśmy, że czujnik temperatury zewnętrznej jest lekko załamany ale działa. Gdzieś wyczytałem, że silnik w zależności od temperatury inaczej steruje jego praca i może ten czujnik jest uszkodzony w taki sposób, że silnik nie może przez jakąś chwilę zczytać temperatury otoczenia i dlatego wariuje a trwa to na tyle krótko, że jest na zegarach wyświetlana normalnie. Możliwe, że to jest problemem?
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazlem czesciowa odpowiedz czemu nie pokazuje temp. cieczy w ukrytym menu.

Jets problem z polaczeniem CAN (ungültiger CAN-Botschaft)

Bede dalej szukal co z tym zrobic, czy to kabel czy tylko soft ale bardziej bym na soft stawial.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 rok później...
Opublikowano
Czy ten problem został rozwiązany? Mam ten sam błąd w e90 335xi z 2010.Tez brak czasami odczytu temperatury i szalejący wiatrak z brakiem mocy silnika. Czy osoba zakładająca temat rozwiązała problem bądź wiecie o co chodzi?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie ,

mam to samo w bmw n55 e92 335xi z USA 2010 r. Udało się rozwiązać problem ? przed wszystki bawiłem się mapami MHD ale mam nadzieje że nie w tym tkwi problem .


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.