Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie problem z e46 n42 318i błędy takie: P1159, P1161, PO172,PO175, sprawdziłem odme faktycznie przewód był walniety wymieniony na nowy teraz falują obroty jak głupie ma mula podczas jazdy dam na full obroty wcisne sprzęgło automatycznie obroty lecą w dół i gaśnie i tak w kółko ktoś coś? :/ czujnik ciśnienia oleju również zmieniony i dalej to samo z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

To od końca:

18 - czujnik położenia wałka rozrządu po stronie wydechu - pewnie auto przymula?

227 - zły skład mieszanki bank 1, korekta za wysoka - prawdopodobnie nieszczelność dolotu.

228 - zły skład mieszanki bank 2, korekta za wysoka - -II-.

1 i 239 - wypadanie zapłonu na 2 cylindrze - warto na początek zamienić cewkę z np. 4 cylindrem (coś z banku 2).

133 - tu nie ma co tłumaczyć, ten błąd zdaje się pojawia przy problemach z przepustnicą.

52 - zawór klapy wydechu (pewnie wężyk sparciał).

35 - przekaźnik pompy powietrza wtórnego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cały czas walczę z tą sonda błędem 41f5 Lambda próbę signal virtual mass

Dokładny opis inpa

Error counter 1

Logistic counter 40

Mileage 137780 km

Average engine rotational speed 0.00 rpm

Coolant temperaturę 49.12 Dec C

Maximum common-rail-pressure of last 10 ms 0.00bar

Injection mass index value withhout mass balance control 24.02 mg/cyc

Intaken air mass per cylinder 0.00mg/hub

Charage pressure value 1004.30 hpa

Linearised app1 0.00%

Battery Voltage 12545.33mv

Vehicle speed 0.00km/h

Atmospheric-pressure 994. 46 hpa

Kurzschluss nach plus

Test conditions fulfilled

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in entprellphase

Fehler in entprellphase

Fehler in entprellphase

Error code : 41f541020000012835D20063003D0066004D0065

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz problem z wiązką lub wtyczką.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kurzschluss nach plus -> Zwarcie do plusa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, szukaj w tis.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie błąd 4203 glow control unit

Wartości te same

Keine kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

Test conditions fulfilled

Error present nów but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in entprellphase

Fehler in entprellphase

Fehler in entprellphase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, to nie ma związku, do naprawy/wymiany sterownik (jakby co to naprawiam) lub/i przewód zasilający (lubi się utlenić).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam, wpisz swój vin w tis-ie i szukaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego dziś dopiero zajrzałem do auta i jak robiłem miernikiem żeby sprawdzić który kabel ma zwarcie zrobiłem to tak wkladalem jedna stronę miernika do kostki a druga dotykalem silnika to wychodzi na to że wszystkie kable maja zwarcie nie wiem czy to dobrze robię? Z góry dziękuję i przepraszam za zawracanie głowy ale jesteś moją ostatnią deska ratunku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inpa pokazała bład 189 - "vor kat sonde 2", czyli jak zgaduję sonda przed katem. niedawno byłem u gaziarza w celu skontrolowania auta przed założeniem gazitsu (jeszcze nie założone) i podpiął się uniwersalnym interfejsem, wszystkie sondy rysowały wykresy, gaziarz stwierdził że wszystko w porządku, a chłop polecany na różnych forach, więc zakładam, że się zna. Auto nie było hamowane jeszcze, ale generalnie nie ma muła, zbiera się równo, co zrobić z tym fantem - tzn jak zdiagnozować problem i wyeliminować? Błąd wystąpił raz, silnik to m54b30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź wiązkę sondy przed katem na banku drugim.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,


Świeżo wymieniony słupek w aucie i zaczynają się problemy. Auto jeździ i hamuje + ma do zrobienia zawór DISA bo klapka daje o sobie znać wcześniej być może nie zwróciłem na to uwagi bo silnik chodził głośniej.

Proszę o sugestię co do błędu https://ibb.co/nCzSrLoraz informacje czego mogą dotyczyć- wyskakuje po skanowaniu ASC. Nie mogę się również połączyć z czujnikiem położenia kierownicy ponieważ pokazuje "Busy"- czy ma to wpływ?

Wcześniej miałem problem z czujnikiem lewego tylnego koła- wymieniłem na ATE i wszystko hulało jednakże świecił się ciągle ręczny (mimo dobrego poziomu płynu hamulcowego itd.- to niesistotne). Czujnik wymieniłem bo był problem z pomiarem prędkości i ekonomizerem.


Obecnie po załączeniu zapłonu ASC na chwilę gaśnie po czym po sekundzie zapala się na nowo (tak jakby napotkał po drodze błąd).

Czy pomiar prędkości kół podczas jazdy coś da? Gdzie w inpie taką czynność wykonać?

Ps. Kasowanie błędów nic nie daje.


Edytowano 17.10.2018

Takie błędy znalazłem:

Błąd przepustnicy z tego co widzę (tylko nie wiem czy to ma związek) + ASC zdjęcie poniżej:


https://zapodaj.net/d46ee968f46d3.png.html


Sprawdziłem również prędkość kół:

https://zapodaj.net/6e2d50c5e16bc.jpg.html


Proszę o sugestie.

Będę wdzięczny za rady

Pozdrawiam



Edytowano 18.10.2018

Temat rozwiązany. Oglądając film silnika przed naprawą zauwazyłem, że kostka idąca do przepustnicy ma usztywnienie. Okazało się, że były zamienione kostki ta od przepustnicy szła do alternatora. Kostki zamienione i problem rozwiązany :)


PS. Posiadam jeszcze tylko błąd informujący o zaciśniętym ręcznym, który jest od początku. Mam wymienione światła tylne na led a poziom płynu hamulcowego jest na max- gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


proszę o podpowiedź co mogę jeszcze sprawdzić:

Pacjent e46 2002 318i silnik n42b20, LPG, wymienione 3 miesiące temu wszystkie świece i cewki ( padła jedna, potem druga, więc wymieniłem wszystkie na NKG), a dzisiaj zaczął nierówno pracować po 10km trasy. Odczytałem błędy - wypadanie zapłonu na pierwszym i trzecim cylindrze. Skasowałem. Ponowne uruchomienie silnika i znowu wypadanie zapłonu - tym razem cylindry 3 i 4. Ponownie skasowałem i nadal problem. Ostatni odczyt błędów:

 E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 20.10.2018 16:41:53
ECU: ME9K_NG4
JobStatus: OKAY
Variant: ME9K_NG4
-------------------------------------------------------------
RESULT: 5 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
28D7 CDKDGENBS - Generator communication
Error counter: 0
Logistic counter: 0

-------------------------------------------------------------
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
Error counter: 19
Logistic counter: 65

-------------------------------------------------------------
2744 CDKMD02 - Misfire detection cyl.4
Error counter: 0
Logistic counter: 0

-------------------------------------------------------------
2745 CDKMD03 - Misfire detection cyl.2
Error counter: 19
Logistic counter: 69 
-------------------------------------------------------------
2756 CDKDZKU3 - Monitoring ign. coil 2
Error counter: 0
Logistic counter: 0

 

28D7 CDKDGENBS - Generator communication - mam od momentu naprawy alternatora, podobno winny nieoryginalny regulator napięcia.


Gdzieś wyczytałem, żeby odpiąć przepływomierz, bo to może być jego wina, ale po jego odpięciu silnik uruchamia się i zaraz gaśnie.

Samochód tak samo się zachowuje zarówno na benzynie jak i na LPG.

Ma ktoś może pomysł co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co się dzieje z napięciem podczas jazdy? Nie ma skoków? Sprawdź w teście 9.0

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.