Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Do wymiany, używki czy lepiej inwestować w nowy?

Najpierw sprawdź cenę nowego, raczej będzie szokować, więc pewnie skończy się na używce.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Potrzebuje pomocy w diagnostyce, pacjent E46 320d M47 - 136KM a czasem mniej :/

Auto nie ma problemów z odpalaniem, ale czasami traci moc.. ekonomizer pokazuje spalanie 20l, po przeciągnięciu do ok. 3500obrotó znów zaczyna ciągnąć.

Czasami po czasie odzyskuje moc.. A czasami jeździ normalnie. Po zgaszeniu i odpaleniu również na jakiś czas ma pełną moc.

 

Z tego co zdążyłem doczytać, to albo pompa (sterownik lub tłoczek) albo wtrysk, ew. zawór sterowania turbo..

Obstawiam, że to być może tłoczek, jeżeli tak to od razu pytanie gdzie w okolicach Wrocławia lub Częstochowy najtaniej można zregenerować ?

 

W pdfie jeszcze screeny z INPY (na temperaturę nie patrzeć, był padnięty termostat):

https://www.docdroid.net/HlDKVwx/

aa, i byłbym zapomniał czasami świeci kontrolka oleju..

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 01/23/16 12:09:13

ECU: DDE30DS0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE30DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

10 Controller Start-of-injection

Error frequency : 60

 

Engine speed 1739.00 [1/min]

Einspritzmenge 22.36 [mg/Hub]

Betriebstundenzaehler 6534.80 h

 

Engine speed 1668.50 [1/min]

Einspritzmenge 19.61 [mg/Hub]

Betriebstundenzaehler 6528.30 h

 

Negative control deviation / Start-of-injection is more than 2 Grad KW to late Error currently not available Error sporadic

 

Errorcode:

0A 90 3C 4A 39 24 6B 47 32 24 AC C3 42 14 51 04 00 0E 03 00 76 DB F8 03 4A 00 22 49 A1 00 76 DB F7 00 32 30 30 30 30 00 12 8A 00 89 00 31 C5 00 00 27

-------------------------------------------------------------

72 Start-of-injection actuator-Controller

Error frequency : 32

 

Engine speed 1551.00 [1/min]

Einspritzmenge 18.83 [mg/Hub]

Betriebstundenzaehler 6534.80 h

 

Engine speed 6534.80 [1/min]

Einspritzmenge 6534.80 [mg/Hub]

Betriebstundenzaehler 6534.80 h

 

Position control at +/- 3 Grad KW wrong Error currently not available

Errorcode:

48 10 20 42 30 24 6B 00 00 00 00 C3 42 14 51 04 00 0E 03 00 76 DB F8 03 4A 00 22 49 A1 00 76 DB F7 00 32 30 30 30 30 00 12 8A 00 89 00 31 C5 00 00 27

-------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku iż zacząłem przygodę z inpą i disem mam pytanie odnośnie tych parametrów z mojej beaty :) co sądzicie i dlaczego te wykrzykniki ?

http://iv.pl/images/68991753480077302005.png

 

Screen z parametrów robiony na 3 biegu i ok 3600 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Z tego ci widać turbo ci przeładowuje, wchodzi w overboost.Jechałeś już mająć ustatkowane 3600obr czy podczas ostrego przyspieszania zrobiłeś tego screena?

Bo jeśli turbo przeładowuje chwilowo i zaraz wraca do wartości której spodziewa się komputer to oznacza że elektrozawór sterujący turbo jest do wymiany gdyż jest po prostu zużyty i reaguje z opóźniejem na polecenia komputera,stąd to przeładowanie. Druga opcja to zmienna geometria turbiny która też już może być troszkę zużyta i również reaguje z opóźnienem ale stawiam raczej na elektrozawór, najlepiej kupić od 335i, działa troszkę szybciej niż ten do diesla.

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem ustatkowanego 3600 :) po prostu screen robiony pod czas buta w podłodze przy ok 3600 obr. pytam bo mam problem z kopceniem na czarno do tego straciła na mocy i tak od tygodnia walczę a oto co zrobiłem:

- wymieniona kompletna odma,

- wymienione węzyki podciśnienia,

- wywalone klapki w kolektorze,

- wymieniony intercooler bo stary był nieszczelny,

- wymienione filtry,

- przeczyszczone elektrozawory zamieniam miejscami i bez zmian (kupiłem ten z allegro za 120zl na próbę i chyba sobie nie radzi albo po prostu jedna wielka lipa) , do tego przy podlączonym EGR widzę że ciegno które w nim pracuje otwiera sie i zamyka tak jak by się wieszało albo było za słabe podciśnienie

- wtryski w inpie były w normie aby wykluczyć całkowicie zrobiłem że któryś z nich leje zrobiłem test przelewowy i wszystko ok.

 

nie mam już pomysłów dlatego wrzuciłem screena z odczytów i mam nadzieję że ktoś mnie naprowadzi na coś co mogłem pominać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

A jakie korekcje wyszły?

Mimo wszystko turbo przeladowuje, jeśli to nie wina zaworka to stawiam na zmienną geometrie turbiny, może nagarem zabrudzona bardzo.

Co do egr w 330d mam tak samo że otwiera się i zamyka i tak w kółko, sam egr jest dobry, problem leży po stronie zaworka.

W Disie błędy sprawdzales?

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystkich

 

 

Przytrafila mi sie taka sytuacja iz od nie dawna jestem wlascicielem Bmw e46 2.0 143km i wszystko bylo ok. Jakieś 30min temu wyjechałem z garażu i wszystko bylo ok ale zaswiecila mi sie rezerwa wiec postanowilem zatakować. Wyjechalem z stacji z 2-3km wszystko ok i nagle poczułem powyzej 2k obrotów małe szarpniecie ale jechało. Za jakis czas zaczal mrugac check i znowu szarpalo. Zgasilem auto, chwile postoju i zapalilem na nowo, check znikl lecz znowu byly lekkie szarpniecia by za chwilke znowu zaswiecil juz na stałe

czy mozliwe zeby sonda np sprawiła jakis psikus gdyz auto w sumie jest tydzień w kraju i zasmakowalo porzadnie polskiego paliwa i juz lipa ? Jakby ktos cos na ten temat mial do powiedzenia oczywiscie sensownego prosilbym o pomoc. Z gory dziękuje za pomoc

 

Dodam że auto zrobiło ok. 600km w tydzień, jest po wymianie olejów,filtrów, uszczelek pod klawiatura zaworów i zaznaczam "Nie dokapiane" normalna jazda ! na luzie nie faluje itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak błędów komputera :) i w tym największy problem ... no chyba że turbo pada ale po sprawdzeniu prawie niewyczuwalne luzy na wirnikach. co ciekawe stojąc w miejscu jak jej dam buta zero dymku ani nawet a podczas obciążenie ile dam jej buta tyle kopci. to nie jest bączek którego zostawi i dalej silnik kreci tylko pod czas krecenia do póki nie ściągnę nogi z gazu kopci ciągle czarnym dymem. mało tego po odlączeniu przepływomierza na postoju jak depnę gazu to masakra jeden wielki dym pod czas jazdy dymienie i brak mocy więc to chyba nie ona. po zaślepieniu zawora EGR różnicy brak. korekcje wtrysków wg inpy:

cyl1 : 0.35

cyl2: - 0.15

cyl3: - 0.24

cyl4: - 0.15

wg. testu przelewowego ten jeden był delikatnie ponad norme ale się mieścił więc raczej też nie to żeby tak kopciła i traciła na mocy. mało tego raz jedzie dobrze a za chwilę dostanie kilka k..w i jedzie z fochem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

To jeśli korekcje sprawdzane na całkowicie rozgrzanym silniku to są świetne, nie można się przyczepić.

Jeśli turbo by padało to kopcil by bardziej na niebiesko.

Jeszcze możesz sprawdzić czy cały dolot jest szczelny, może gdzieś lewizne zaciąga.

Czym zaslepiles otwory po sterowaniu klapkami, może tam bierze lewizne. Wymień elektrozawor sterujący turbo na pierburga.

Nic więcej mi do głowy nie przychodzi niestety.

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to są korekcje na rozgrzanym silniku. jeżeli chodzi o nieszczelności to miałem w intercoolerze po czym go wymieniłem na nowy ale bez zmian kopci dalej a miałem nadzieję że to już to. no ja tak główkuję już od 2 tygodni robię wszystko krok po kroku w drodze do odzyskiwania mocy i sugeruje się pomysłami ludzi z tego forum no ale już wszystko sprawdziłem i w dalszej drodze pomysły się skończyły. Jeżeli chodzi o silnik itp to pali bez problemu równo chodzi zero problemów no ale ten brak pełnej mocy i kopcenie mnie przerasta. Może bym to przetrawił ale jestem pedancikiem na punkcie swojego auta.

 

Klapki zaślepiłem zaślepkami z allegro. Tylko klapki wymieniłem już jakiś czas temu i jezdziło dobrze tak jak powinno a problem zaczął się jakieś 2 tygodnie temu gdzie zauważyłem spadek mocy oraz co raz większe kopcenie. Czujnik ciśnienia w kolektorze rownież przeczyściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreguly jeżdżę spokojnie na co dzień wiadomo przy wyprzedzaniu but i odejście ale od jakiegoś czasu jak jeżdżę spokojnie nic nie dymi ale jak dam buta w podłogę to tak jak pisałem czarny dym z wydechu do póki jej nie odpuszczę. A do tego oslabla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu coś buczal mi elektzawor od sterowania turbo po czym go przeczyscilem ale efekt może dał na chwilę. Zamieniłem je miejscami z tym z egr i bez zmian. To dla sprawdzenia kupiłem ten z allegro za 120 zł ale też szału on nie zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Hmm jesteś pewien że to elektrozawor wydawał taki dźwięk?

Nie sądze, elektrozawor żadnego dźwięku nie wydaje nawet jak już nie domaga to musiało być coś innego.

Dochodzi z okolic turbo?

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem pewien że to elektrozawor bo to odpieciu kostki przestawal. Tak jak by się wieszal. Buczenie jak by jakieś zawarcie ciężko do opisania dźwięk dla mnie też dziwne. Czyżby elektronika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak w opisie po diagnostyce inną wyskoczył mi taki błąd 6660 i nie wiem co on oznacza moje auto to e46 330d 184km objawy jakie są to zwiększone spalanie oraz kości na czarno robiłem też test livedate no i pokazuję również tak jak by główny wtryskiwaczy tylko że z tego co się orientuję to silnik m57 nie ma wtrysku sterującego. Nagrałem filmik jak to wygląda ale nie wiem jak tu wrzucić więc proszę o pomoc i mogę komuś wysłać ten filmik może ktoś miał podobny problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak to bywa kupując samochód wszystko jest ok, sprawny itd... Oczywiście po jakimś czasie zaczynają się problemy. Po przejechaniu kilku set kilometrów wyskoczyl check engine. Po podpięciu pod komputer pokazało błąd P0420. Wiem na czym polega błąd, pytanie moje czy można to zastąpić emulatorem i oszukać. Również przy przyspieszaniu czuje nie równe przyspieszanie, jakby lekko poszarpywalo, czy błąd może mieć na to wpływ czy to już raczej inna przyczyna. Pomóżcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam nietypowy problem w E46 a mianowicie jakiś czas temu przestało radio grać na kablu zasilający nie ma prądu,sprawdziłem bezpieczniki wszystkie są dobre,gdy wciskam klakson to samochód nie trąbi tylko zapala się światło w środku,samochód się sam otwiera i opuszcza szyby,czasami jest problem z zamknięciem go z pilota ponieważ ciągle samoczynnie się otwiera,po podłączeniu komputera pojawił.się następujący błąd,,moduł główny V ;usterka napięcia wewnętrznego,,

Czy te wszystkie usterki mogą mieć związek z modułem komfortu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.