Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Posiadam BMW e46 od roku i gdy tylko mam problem przegladam forum w celu jego rozwiązania. Niestety dzisiejszy przerasta(chyba) moje mozliwosci albo juz brak mi pomysłu. Zacznę od początku.

 

Moja kochana narzeczona wzięła ode mnie auto bo jej jest u mechaniora, pojechała do pracy natomiast wracając miała "lekki" poślizg. Efektem wpadła do rowu opierając się całą masą auta na jednej stronie zderzaka(nawiasem mowiac jej szczeście że nie siedziałem obok bo bym zabił). Efektem tego jest pęknięty zderzak, z jednej strony wgnieciony do wewnątrz oraz delikatnie przekrecona maska(ok 2 cm w lewą stronę). Nie uznałem tego poczatkowo za jakis ogromny problem aby zdemontować zderzak, uratowac co sie da albo wymienic go na nowy. Problem powstał gdy probowałem skur#iela odkręcic. Prawa śruba za bardzo nie chciała współpracować, ale powoli, powoli i jebud... pękła w połowie(potem wyszła juz elegancko). To jakoś przełknąłem. Gdy schyliłem się aby włożyć nasadówkę na śrubę oniemiałem. Sama śruba wygląda jak wiertło(?). Jest skubana tak przekrzywiona że nie mam pojecia kto i co w niej majstrował że doszło to aż do takiego stanu. Nałożyłem klucz na kawałeczek śruby ale niestety ni ciorta(nakładka weszła moze ze 3mm nie wiecej). Zdjęcia poglądowe niżej jak to wygląda.

 

I teraz moje pytanie. Jak to ustrojstwo rozebrac ? Pomysł mam ale traktuje to jako ostateczność, tzn. w miejscu gdzie jest śruba po lewej stronie wyciac go całego(zderzak) dziaksem(fleksem) upitolić śrubę na równo z gwintem a resztę rozwiercic. Wiąże się to oczywiście z całkowita wymianą zderzaka.

 

Kolejne pytanie jak cofnać tego dziada? Czytałem ze pod zderzakiem jest tłoczek który należy wypchnac i wróci on do normy. Prawda to ?

 

Zdjęcia - przepraszam za jakosć, robione kalkulatorem.

1. Wygląd śruby zderzaka(od spodu) po lewej stronie(ta skrecona):

http://files.tinypic.pl/i/00754/lmtamzr1beeh_t.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00754/wsnkdgeu9sbx_t.jpg

 

2. Zderzak. Prawa strona:

http://files.tinypic.pl/i/00754/d6v6dnycazig_t.jpg

 

3. Maska z lewej stony opadnieta:

http://images.tinypic.pl/i/00754/9q99e7ycyglm_t.jpg

 

4. Maska z prawej stony podniesiona:

http://pics.tinypic.pl/i/00754/kchp5qecozo0_t.jpg

 

5. Wypchnięty lewa strona:

http://files.tinypic.pl/i/00754/r6ac1dx6qyj8_t.jpg

 

Na brud na aucie nie patrzcie bo tyle co scierka zdarzyłem ziemie i inne pierdoły z niej zebrac. Wcieło mi zdjęcie z lewej strony zderzaka ale to nie jest najbardzije wazne bo tam jest tylko porysowany.

Opublikowano
Szkoda całkowita

 

Sory ale zupełnie nie ogarniam Twojej odpowiedzi. Rozwiniesz moze o co Ci chodziło czy tylko posta chciałeś nabic ?

Opublikowano

Używasz wulgarnego słownictwa i piszesz że zabiłbyś żonę gdybyś siedział obok...

Czy ty człowieku jesteś poważny?

Opublikowano

Tak jestem poważny, a czy Ty znasz takie pojecie jak żart ? Nie ? No to proszę nie zabieraj głosu bo Twoje posty nic nie wnoszą do problemu(poza tym że nabijasz bezsensownie posty).

 

Wulgarne słownictwo ? Przykład ? Albo mam propozycje. Nie odpowiadaj bo jak już wyżej napisałem Twoje jakże "mądre" posty nie wnoszą nic poza spamem wiec daruj sobie.

 

Poproszę bardziej kompetentnych forumowiczów o wypowiedzenie się jeśli mają jakiś pomysł/rozwiązanie problemu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Używasz wulgarnego słownictwa i piszesz że zabiłbyś żonę gdybyś siedział obok...

Czy ty człowieku jesteś poważny?

 

Co racja to racja nie ladnie jest tak sie wypowiadać zlaszcza wśród obcych ludzi których nie znasz o najbliższych osobach. Samochód to tylko rzecz nabyta. Będziesz miał inne... I raczej w moim odczuciu tekst ze szczęście ze nie siedziales obok powinien brzmieć szczęście ze jej sie nic nie stalo. Nawet w formie zartu pisac tak nie przystoi bo Nas nie znasz i wszyscy tu są obcymi dla Ciebie ale mniejsza o to nie mnieboceniac

 

Wracając do tematu skoro nie idzie czegos tam wykręcić to odetnij i tak użytku z tych części miec juz nie będziesz. Musisz zakupić nowe zaczepy mocowania plastiki uszczelki blotniki zderzak pewnie maska również. I składać. Części karoserii dostaniesz używane ale pewnie pierdoly i jakies inne mocowania to realoem i szukasz czego Ci brakuje i zamawiasz. Sprawdzić czy nie dostalo kolo skoro polecialo auto na jedna stronę cala masa. Takze czeka Cie rozbiurka przodu auta wtedy będziesz miał jasność co Ci będzie potrzebne innej rady nie ma z wygiętymi rzeczami szczypać sie nie musisz drugi raz ich nie spasujesz.

 

P.S o kompetencji wypowiadających sie mysle ze przesadziłeś bo to Ty tu przyszedles z problemem nie odwrotnie a i kolega miał prawo napisać o swoich odczuciach odnośnie Twojej wypowiedzi.

Opublikowano

Sanczo1988 ja rozumiem że nie każdy może posiadac chodź znikome poczucie humoru ale jakiś dystans do otaczającego nas świata każdy posiada prawda ? To że kolega wyżej nie potrafił w jednym poście napisać o co mu chodzi tylko pisze lakoniczne wypowiedzi to niestety nie moja wina.

 

Co do reszty zarzutów nie będę się wypowiadał, stwórzmy temat w offie i tam możemy luźno pogadać co komu leży na serduchu.

 

Dzięki za poradę, o tym samym już na początku myślałem. Wracając do maski - jest możliwość jej "wyregulowania" ? Przekrzywienie jest małe a nie jest ona pognieciona dlatego wolałbym jej nie wymieniac.

Opublikowano

Wszystko idzie. Musisz odkręcić śruby na zawiasach maski i ja położyć wtedy wyregulujesz odpowiednio szczeliny. Podnieś delikatnie i dokrec śruby. Wysokość przy swiatlach regulujesz tymi grzybkami wykręcają sie i wkrecaja i pamiętaj by dobrze miec ustawione te rygle maski bys nie miał problemu z jej otwieraniem. Generalnie zabieg taki sam jak w przypadku każdego samochodu wiec dużej filozofii nie ma. Najlepiej jak poprosisz kogoś o pomoc bo samemu może być troche ciężko równo trzymać i dokręcać by nic się nie przesunęło

 

Edit

 

Tu masz instrukcje z jakiegoś tematu odnośnie regulacji maski jakis kolega ladnie opisal

 

1-ustawiasz błotnik do drzwi przednich (szczelina pionowa) powinny byc z obu stron takie same ,

 

2- odkręcasz rygle z pokrywy silnika (torx 30)

 

3-ustawiasz błotnik do pokrywy silnika(szczelina pozioma ) tu będziesz miał troche zabawy bo do ustawienia błotnika trzeba poluzowac zawias maski który bedzie prężył bo jest siłownik , w zawiasie jest otwór można włożyć srubokęt co pozwoli ci łatwiej regulować ustawienie zawiasu

 

4- gdy błotnik już podpasujesz to regulując zawias przód -tył ustaw maske do błotnika (narożnik maski powinien zgrywać się z narożnikiem błotnika)

 

5-zrób ostatnie korekty szczeliny błotnik- maska obydwie szczeliny powinny być takie same

 

6 czas na ustawienie rygli pokrywy silnika

 

- przykręcasz rygle do maski (dokręcasz lekko ) muszą mieć możliwosc przesuwania sie podczas domykania maski

- przymykasz maske i lekko dociskasz - nie zamykasz (lekkie dokręcenie powoduje samoistne ustawienie się rygli względem zamków) podnosisz i dokręcasz rygle

- zamykasz maske i sprawdzasz efekty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.