Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Potrzebuję Waszej pomocy, może ktoś jest z okolic i wspomógłby mnie w walce z moim problemem.

Posiadam bmw e91 przedliftowe z grudnia 2007r, kupiłem dziabnięte z Niemiec lekko przodem i stwierdziłem, że jeśli jest już do wymiany zderzak z przodu to wkładamy m pakiecik i machę + tył i lampy led(polift). Dodatkowo uparłem się na ksenony. Kupiłem ksenony nieskrętne(bez ahl). Wcześniej auto fabrycznie nie było na ksenonie a obecnie wsadzony moduł to frm2, którego również nie zmieniałem. Wiem, że da rade zakodować ksenon nieskrętny na frm2. Obietnice osoby, która składała mi auto, przerabiała wiązki i kostki oraz robiła wszystkie inne rzeczy skończyły się tylko na słowach. Do dnia dzisiejszego nie mam pełnej funkcjonalności oświetleniowej i nikt nie potrafi mi doprowadzić tego do stanu używalności. Żałuję, że w ogóle poddałem się zabiegowi przeróbek na polift. Trzeba było zostać w oryginale. Zdecydowałem się na opisanie problemu tutaj i mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie pomóc.

Auto wielokrotnie było kodowane, piny przekładane, kostki przerabiane i po prostu ch** już mnie strzela, że nadal to wszystko nie działa.

Nie działają długie światła(na zegarach ikona od długich się wyświetla), a przysłona od długich się nie otwiera. Zapewne trzeba znaleźć sygnał na danym pinie i go przełożyć.

Kierunkowskazy działają wszystkie, ale chodzą tak jak przepalone - szybko. Światła mijania działają normalnie, stop też i przeciwmgielne przód + tył również normalnie.

Problem może do rozwiązania i prosty, ale nie dla mnie. Nie siedzę w fachu i nie potrafię samemu tego zrobić. Nie posiadam programów itd.

Jeśli ktoś zechciałby mi pomóc to jestem otwarty na propozycję. Mogę dojechać maksymalnie do 150km nawet na cały dzień, jeśli będzie trzeba. Jestem z okolic Konina/Kalisza(wlkp.)

Panowie pytajcie o wszystko co Wam może pomóc w diagnozie. Odpowiem w miarę możliwości i posprawdzam wszystko co będę potrafił.

Podaje dodatkowo nr VIN: WBAVU51060A304110

Pozdrawiam.

Opublikowano

A czy osoba która to składała, brała pod uwagę, że LCI lampy tylne i przednie są innaczej podłączone pod frm niżeli prelci ?

Czy doposażałeś w spryskiwacze reflektorów i potencjometry poziomowania, włącznik świateł bez regulacji itd?

Czy wszystko robione jest wg. schematów ?

Opublikowano

A jeszcze jedno, pod ksenony jest inny frm :).

Co prawda FRM z części zamiennych występuje w 2 gatunkach z ahl i bez ahl, zaś w seryjnym autku jest znacznie okrojony.

Opublikowano
Wiem, ze pod ksenony POWINIEN byc frm3 max lub led xe, ale tak jak pisalem wczesniej widzialem na forum, ze chlopaki kodowali ksenon bez ahl na dwojce. Spryski fizycznie sa. Jest poprowadzony przewod do zbiornika z tego co pamietam. Wiazka elektryczna juz nie... Wlacznik od swiatel jest stary a czujnikow na wahaczach nie ma. Auto wykonuje po odpaleniu tylko test silniczkow i to tyle.
Opublikowano

Ksenon lci oraz tylne led chodzą nawet na frm1.

Wszystko rozchodzi się o instalację świateł tylnych i przednich.

Instalacja tylnych świateł jest inna ponieważ są ledy nie było potrzeby dawania tylu przewodów.

W miejsce tylnych przewodów podłączyli przednie ringi, zaś w miejscu przednich ringów (jeśli ktoś miał ksenony oczywiście) podłączyli 3xled.

 

Jeśli chcesz mieć totalną prowizorkę, nie zgodną ze sztuką to potrzeba Ci wyłączyć kontrole tylnych kierunków i neonów z tyłu, ewentualnie podświetlenia tylnej rej. o ile masz led. W przednich wyłączył bym kontrolę świateł krótkich i długich oraz kierunków.

Na 100 potrzeba coś zrobić z ringami bo seryjnie masz postojowe żarówki 5w a teraz wskoczą Ci ringi 30w - wspomniane przewody 2 z 4 które idą aktualnie u Ciebie.

Nie mogą zostać ringi na dawnych postojach bo przekrój kabli jest za mały. Dawne postoje podłącz do 3xled i również wyłącz kontrolę.

Tyle w temacie.

 

Szkoda, że nie zabawiłeś się w profi instalacje.

Opublikowano
Należało by się jeszcze dowiedzieć jakim napięciem sterowana jest przesłona, bo nie wiem co się stanie jak będzie inne niż 12v z długich.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzwoń do dziqska ( http://www.facebook.com/Codemybimmer ) on jest teraz na grupowym kodowaniu w Wawie, ale w niedziele wraca autostradą więc pewnie moglby sie z tobą po trasie umowic...Jezeli nie to mysle że przez telefon poda wskazówki co masz zrobić... Mi się wydaje że bedziesz musial wymienic jednak frm na ten poliftowy: II lub III

 

a na forum kilka tematow bylo...

viewtopic.php?f=70&t=152949

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Temat do zamkniecia.

Pomogl dziqsek, ktorego w 100% rekomenduje!

Profesjonalne podejscie do tematu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.