Skocz do zawartości

ZNOW TO SAMO OBROTY SILNIKA


mirczynski

Rekomendowane odpowiedzi

co mozna jeszcze sprawdzic bez wiekszych wydatkow tzn.samemu ???

W przyszłym tygodniu będę w Nysie, żeby nie przeciągać tematu, pisz na PW.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pojawil sie nowy problem teraz nowe przeszkody samochod faluje na obrotach i po dluzszym postoju po odpaleniu obroty sa ok a silnik sie trzesie przez 10 sek tak jak by bylo wszystko luzne i potem jest ok powtarza sie to po dluzszym postoju co to jest bo juz nie wiem dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączam się do kolegi.Mam 328i coupe i mam podobne objawy a wymieniłem wszystko oprócz sondy.Ale czy sonda może być odpowiedzialna za gubienie cylindrów na wolnych obrotach?Tak nazywam ten objaw,kolega wyżej nazywa to 10 sek.trzęsieniem.Kto pomoże?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w skrócie - falowanie obrotów to zadna czarna magia.

Jeżeli samochód jest niebity, nietjunowany, nie posiada instalacji gazopierdowej i ogólnie rzeźba artystyczna była mu do tej pory obca - to pierwszą rzeczą którą powinniście zrobić jest udanie sie do serwisu BMW (niekoniecznie ASO) posiadajacego odpowiedni sprzet i podpiecie auta do komputera.

 

Jeżeli któryś czujnik lub np przepływka czy lambda są walniete - komputer o tym ładnie poinformuje (w 90% przypadków)

 

Przy okazji tej wizyty nalezy poprosić mechaników aby zrobili naszemu ECU pranie mózgu (zresetować, skasowac błedy powstałe np od zabezpieczeń antykradzieżowych - np każdą próbe odpalenia z niewyłączonym zabezpieczeniem np na pompe paliwa komputer rejestruje jako bląd) i od nowa go nastroić.

 

Dalej można też pojechać na spaliny - ich "stan" wiele powie o układzie zasilania silnika. Jeżeli emisja CO jest znacząco przekroczona - usterki należy szukać w przepływomierzu, nietrzymajacych wtryskach (zalewających) lub w lambdzie.

 

Jezeli wszystko jest ok , a auto nadal faluje - trzeba wymienić świece, jeśli i to nie pomogło - nalezy sprawdzić szczelność wszelkich połączeń podciśnieniowych jak i samego kolektora dolotowego (łapanie lewego powietrza)

Jeżeli i ten zabieg skończy sie fiaskiem (a cewki zapłonowe jak i układ ładowania są sprawne)- w ciemno można szukać nowego silnika krokowego, bo już innej możliwosci nie ma.

 

To co napisałem powyżej tyczy sie zadbanych bezwypadkowych samochodów*

Niestety wieszkosć tego co jeździ po naszych drogach ze znaczkiem BMW na masce z takimi autami ma niewiele wspólnego.

W samochodzie z gazem, po dzwonie, lub poddanemu pseudo ulepszającym zabiegom tjuningowym przyczyną może być praktycznie wszystko.

 

Może to być komputer który zgłupiał od gaziku, pęknięty przecięty lub tez przetarty gdzieś przewód, wytopiony (gaz) katalizator i wiele wiele innych.

 

 

*Reasumując radze podejść na spokojnie do sprawy a przyczyna szybko sie znajdzie :cool2:

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usterki należy szukać w przepływomierzu, nietrzymajacych wtryskach (zalewających) lub w lambdzie

 

Czy jest szansa na samodzielną naprawę nietrzymających wtryskiwaczy? Myślę, że mam z nimi problem bo stojąc za samochodem śmierdzi benzyną a silnik chodzi jakby nie na wszystkich cylindrach. Tak jakby się zalewał. Na gazie jest ok. Myślałem, że świece są do d... ale od tygodnia mam nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpie wby w Twoim przypadku były to wtryski.

 

W tylnej czesci beaty (pod podłogą bagaznika) znajduje sie bak paliwa. Moim zdaniem to jakaś nieszczelnosć, może puszcza benzyne któryś z przewodów - doprowadzający lub powrotny, może uszczelka pompy paliwowej juz nie trzyma, lub też (w niektórych e32 z tego co wiem były baki stalowe) bak przerdzewiał - lub też jest pęknięty (plastik)

 

 

Wtryski są nienaprawialne - można je przeczyścić ale żadko daje to jakieś rezultaty. Trzeba kupic nowy i wymienić - ale powtarzam w Twoim przypadku to nie wtryski.

Padniete wtryskiwacze - to albo zapchane, nie podajace paliwa - co objawia sie pracą bez kilku cylindrów, problemami z odpaleniem itp, lub tez lejace, nie trzymające wtryski - o czym sie dowiesz obserwując czarną chmurę niespalonego paliwa wydobywającą sie z rury wydechowej :norty:

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpie wby w Twoim przypadku były to wtryski.

 

W tylnej czesci beaty (pod podłogą bagaznika) znajduje sie bak paliwa. Moim zdaniem to jakaś nieszczelnosć, może puszcza benzyne któryś z przewodów - doprowadzający lub powrotny, może uszczelka pompy paliwowej juz nie trzyma, lub też (w niektórych e32 z tego co wiem były baki stalowe) bak przerdzewiał - lub też jest pęknięty (plastik)

 

Gdyby powodem zapachu paliwa był któryś z wymienionych przez Ciebie problemów to również podczas jazdy na gazie zapach byłby wyczuwalny. A to z tego względu, że pompa cały czas pracuje i paliwo jest w cyrkulacji. Nie posiadam odcięcia pompy paliwowej bo nie jest to dobre rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.