Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
co mozna jeszcze sprawdzic bez wiekszych wydatkow tzn.samemu ???

W przyszłym tygodniu będę w Nysie, żeby nie przeciągać tematu, pisz na PW.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
ja teraz jestem w angli bede za 20 dni napisz mi swoj nr tel na gg wyslij mi i podaj imie jak bede to sie spotkamy ok zadzwonie 3939157 dzieki
Opublikowano
no i pojawil sie nowy problem teraz nowe przeszkody samochod faluje na obrotach i po dluzszym postoju po odpaleniu obroty sa ok a silnik sie trzesie przez 10 sek tak jak by bylo wszystko luzne i potem jest ok powtarza sie to po dluzszym postoju co to jest bo juz nie wiem dzieki
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dołączam się do kolegi.Mam 328i coupe i mam podobne objawy a wymieniłem wszystko oprócz sondy.Ale czy sonda może być odpowiedzialna za gubienie cylindrów na wolnych obrotach?Tak nazywam ten objaw,kolega wyżej nazywa to 10 sek.trzęsieniem.Kto pomoże?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie w skrócie - falowanie obrotów to zadna czarna magia.

Jeżeli samochód jest niebity, nietjunowany, nie posiada instalacji gazopierdowej i ogólnie rzeźba artystyczna była mu do tej pory obca - to pierwszą rzeczą którą powinniście zrobić jest udanie sie do serwisu BMW (niekoniecznie ASO) posiadajacego odpowiedni sprzet i podpiecie auta do komputera.

 

Jeżeli któryś czujnik lub np przepływka czy lambda są walniete - komputer o tym ładnie poinformuje (w 90% przypadków)

 

Przy okazji tej wizyty nalezy poprosić mechaników aby zrobili naszemu ECU pranie mózgu (zresetować, skasowac błedy powstałe np od zabezpieczeń antykradzieżowych - np każdą próbe odpalenia z niewyłączonym zabezpieczeniem np na pompe paliwa komputer rejestruje jako bląd) i od nowa go nastroić.

 

Dalej można też pojechać na spaliny - ich "stan" wiele powie o układzie zasilania silnika. Jeżeli emisja CO jest znacząco przekroczona - usterki należy szukać w przepływomierzu, nietrzymajacych wtryskach (zalewających) lub w lambdzie.

 

Jezeli wszystko jest ok , a auto nadal faluje - trzeba wymienić świece, jeśli i to nie pomogło - nalezy sprawdzić szczelność wszelkich połączeń podciśnieniowych jak i samego kolektora dolotowego (łapanie lewego powietrza)

Jeżeli i ten zabieg skończy sie fiaskiem (a cewki zapłonowe jak i układ ładowania są sprawne)- w ciemno można szukać nowego silnika krokowego, bo już innej możliwosci nie ma.

 

To co napisałem powyżej tyczy sie zadbanych bezwypadkowych samochodów*

Niestety wieszkosć tego co jeździ po naszych drogach ze znaczkiem BMW na masce z takimi autami ma niewiele wspólnego.

W samochodzie z gazem, po dzwonie, lub poddanemu pseudo ulepszającym zabiegom tjuningowym przyczyną może być praktycznie wszystko.

 

Może to być komputer który zgłupiał od gaziku, pęknięty przecięty lub tez przetarty gdzieś przewód, wytopiony (gaz) katalizator i wiele wiele innych.

 

 

*Reasumując radze podejść na spokojnie do sprawy a przyczyna szybko sie znajdzie :cool2:

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano
usterki należy szukać w przepływomierzu, nietrzymajacych wtryskach (zalewających) lub w lambdzie

 

Czy jest szansa na samodzielną naprawę nietrzymających wtryskiwaczy? Myślę, że mam z nimi problem bo stojąc za samochodem śmierdzi benzyną a silnik chodzi jakby nie na wszystkich cylindrach. Tak jakby się zalewał. Na gazie jest ok. Myślałem, że świece są do d... ale od tygodnia mam nowe.

Opublikowano

wątpie wby w Twoim przypadku były to wtryski.

 

W tylnej czesci beaty (pod podłogą bagaznika) znajduje sie bak paliwa. Moim zdaniem to jakaś nieszczelnosć, może puszcza benzyne któryś z przewodów - doprowadzający lub powrotny, może uszczelka pompy paliwowej juz nie trzyma, lub też (w niektórych e32 z tego co wiem były baki stalowe) bak przerdzewiał - lub też jest pęknięty (plastik)

 

 

Wtryski są nienaprawialne - można je przeczyścić ale żadko daje to jakieś rezultaty. Trzeba kupic nowy i wymienić - ale powtarzam w Twoim przypadku to nie wtryski.

Padniete wtryskiwacze - to albo zapchane, nie podajace paliwa - co objawia sie pracą bez kilku cylindrów, problemami z odpaleniem itp, lub tez lejace, nie trzymające wtryski - o czym sie dowiesz obserwując czarną chmurę niespalonego paliwa wydobywającą sie z rury wydechowej :norty:

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano
wątpie wby w Twoim przypadku były to wtryski.

 

W tylnej czesci beaty (pod podłogą bagaznika) znajduje sie bak paliwa. Moim zdaniem to jakaś nieszczelnosć, może puszcza benzyne któryś z przewodów - doprowadzający lub powrotny, może uszczelka pompy paliwowej juz nie trzyma, lub też (w niektórych e32 z tego co wiem były baki stalowe) bak przerdzewiał - lub też jest pęknięty (plastik)

 

Gdyby powodem zapachu paliwa był któryś z wymienionych przez Ciebie problemów to również podczas jazdy na gazie zapach byłby wyczuwalny. A to z tego względu, że pompa cały czas pracuje i paliwo jest w cyrkulacji. Nie posiadam odcięcia pompy paliwowej bo nie jest to dobre rozwiązanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.