Skocz do zawartości

o silniku 1.6 w 118i, lift 2015 rok


khak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Przymierzam do zakupu w leasingu po liftowej jedynki z 2015 r. Proszę o opinie (nawet te zasłyszane) o silniku benzynowym 1.6 136 km ? czy te jednostki są awaryjne , przez zastosowaną w nich turbine ? Raczej sporo palą, od 8.5-10 L/100 w cyklu mieszanym. To wiem, bo miałem okazje przekonać na 2 dniowych testach w jakims tam trybie eco pro (pic na wode). Ale poza tym auto jezdzi REWELACYJNIE. Niestety, u mnie 90 % to jazda własnie w cyklu miejskim. Zajezdzilem disla 2.0 VW (firmowego) po 100 tys kmm padła turbina. Nie chce powtarzac tego samego blędu, narażac na zakup auta z turbo do jazdy miejskiej, bo pomimo ze to benzyna, to pewnie tez ryzyko przesilenia (niedogrzania) turbiny = szybsze zużycie = awarie :( Jezeli jest inaczej prosze wyprowadzic z błędu. z góry dziekuje za wszelkie sugestie !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszystko się wyjaśniło. jest to niestety silnik 1.5 3 cylindry. Szkoda, bo autko bardzo dobrze jedzi , przyspiesza dynamicznie, i gdybym nie drążył tematu , nie dopytał, to byłbym przekonany że ma 4 cylindry. A szkoda, bo można kupic w tym okresie po sporych rabatach (jak na BMW) Jedyne pocieszenie od sprzedawcy, to ze mają za 600 -800 zl rocznie (w zalezności od pakietów) przedłuzenie gwarancji na rok , lub od kilometrow. W kazdym bądz razie, że nie trzeba się przejmować jezlei padnie turbina lub skrzynia. Ale cóż, prawie , lub 10 l/100 km to i tak sporo na taki silniczek, a dwa to jednak ta świadomośc że to 3 cylindry :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze, ze byłoby to moje pierwsze BMW. Model ktory chce kupic jest w wersji M pakiet w kolorze niebieskim. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie ma ksenosnow , tzn. ma do jazdy dziennej ledy ale w nocy świeca normalne zółte światła , żarowki H 54 (chyba) tam siedzą. Czy M pakiet nie powinien mieć ksenonów ??

Jest również na felgach 16 stkach , bo to niby zimowy zestaw , ale w sprzedazy maiłby założone 17 calowe z letnim ogumieniem. Poradzcie mi czy w razie decyzji zostac na 16 calowych felgach czy wziąc 17 stki ? Pewnei na 17 będzie ciut wolniej przyspieszał i więcej spalał, myle się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszystko się wyjaśniło. jest to niestety silnik 1.5 3 cylindry. Szkoda, bo autko bardzo dobrze jedzi , przyspiesza dynamicznie, i gdybym nie drążył tematu , nie dopytał, to byłbym przekonany że ma 4 cylindry. A szkoda, bo można kupic w tym okresie po sporych rabatach (jak na BMW) Jedyne pocieszenie od sprzedawcy, to ze mają za 600 -800 zl rocznie (w zalezności od pakietów) przedłuzenie gwarancji na rok , lub od kilometrow. W kazdym bądz razie, że nie trzeba się przejmować jezlei padnie turbina lub skrzynia. Ale cóż, prawie , lub 10 l/100 km to i tak sporo na taki silniczek, a dwa to jednak ta świadomośc że to 3 cylindry :(

 

Nie skreślałbym tego silnika tylko dlatego, że ma 3 cylindry, choć sam takim autem nie jeździłem. Wiem, że ten silnik montują też w serii 3 i chyba w Mini. Skrzynie ZF (automat) są świetne i problemów z nimi raczej nie ma. A generalnie ideą downsizingu jest to aby ograniczać zużycie paliwa, więc może ten silnik będzie palił mniej niż moje 4 cylindry :). Co do przedłużonej gwarancji to można wykupić, ale zobacz co wchodzi w jej skład. Kupując nowe auto masz program serwisowy Inclusive 5lat/100 000 km, więc przeglądy (generalnie oprócz klocków i tarcz) masz w cenie, jeśli nic się nie będzie sypać nieobjętego gwarancją podstawową lub dodatkową. Jeśli zależy Ci na niskim spalaniu, to poszukaj diesla.

 

dodam jeszcze, ze byłoby to moje pierwsze BMW. Model ktory chce kupic jest w wersji M pakiet w kolorze niebieskim. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie ma ksenosnow , tzn. ma do jazdy dziennej ledy ale w nocy świeca normalne zółte światła , żarowki H 54 (chyba) tam siedzą. Czy M pakiet nie powinien mieć ksenonów ??

Jest również na felgach 16 stkach , bo to niby zimowy zestaw , ale w sprzedazy maiłby założone 17 calowe z letnim ogumieniem. Poradzcie mi czy w razie decyzji zostac na 16 calowych felgach czy wziąc 17 stki ? Pewnei na 17 będzie ciut wolniej przyspieszał i więcej spalał, myle się ?

 

Chyba w st. są normalne żarówki, ja za Ledy płaciłem extra z przodu, a ledy adaptacyjne są jeszcze droższe. Dzienne i tył w std. LED. MPak i niebieski (pewnie estoril) to super zestaw- pokaż może fotki :) W MPak nie masz ksenonów.

Mam MPakiet i 17' jest twardo ale OK. Na zimę wymieniałem same opony, nie wiem jak jeździ na 16'. Ale z pewnością na 17 lepiej wygląda.

 

Możesz zresztą zobaczyć kilka 1er w galerii "Nasze jedynki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedż.

W skład przedłużonej gwarancji wchodzi ochrona w razie awarii skrzyni, turbiny i innych poważniejszych, niemiłych niespodzianek. Co do disla, to juz podziękuje (nie twierdze, że disle BMW są złe !) . Ostatnio zamęczyłem turbine w dislu na podróżach krótkimi odcinakmi. Ponoć disel jest na to o wiele bardziej wrazliwy niz turbo w benzynie. Aż tak bardzo nie boje podwyższonego spalania, chodził mi generalnie o to żeby nie okazało się że autko pali przesadnie dużo, że "malutka jedyneczka" SPALA 12l/100 ! w cyklu miejskim (korki itp) :) ;) Ale zapewne aż tak żle nie będzie

 

Jeżeli zdecyduje się na zakpu, to też będe chciał dopłacic za ledy, które dopełniają zgrabny wizerunek bryły malucha :)

bo te standardowe żółte gryzą się z całością. Ile kosztuje dopłata do ledów jezlei mozna zapytać ?

 

To jest taki kolor jak ponizej z linku , dosłownie ten sam model, i ten mój byłby zapewne na takich felgach jak z poniższego linku (17 cali) z oponami letnimi. P.S. Na 16 calowych tez lekko rzuca, bije w pupe na co niektórych odcinkach naszych dróg, więc na 17 na pewno będzie "cieżej " ;)

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-benzyna-automat-dealer-bmw-zdunek-leasing-ID6yg9LF.html#3b0c4e096c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówić to nie. Dla mnie cała "frajda" jest w negocjacjach i zakupie wyprzedażowym. Na pewno każdy wie ile można na tym zaoszczędzic ? :) Nie sztuka pójść do salonu i skonfigurować małą jedyneczke w cenie wyprzdażowej trójki :) Premium nie premium, to jednak zawsze małe autko dla wąskiej grupy odbiorców i szkoda za niego przepłacać. Z rzeczona tójka lub piatka nei robiłbym kompromisów. Ale za takie autko jak seria 1 moge dac 100 - 110 tys zł i na tym koniec. Czasem jak dielra ścisnie w okolicach lutego/marca, to można złapać auto (jak sie komus nie spieszy) z naprawde duuuużą obnizką. Ja akurat nie parze na to że rocznik leci itp.paramtery , ktore moga być dla innych bardzo ważne.

ALe jednak zastanawialem sie chwile nad dislem , bo dostałem oferte wyprzedażową od jednego dielra na M pakiet z dobrym wyposazeniem i automatem za 101 tys zł brutto. Auto demonstracyjne, ma przejechane ok 2500 km. Tylko silniczek z marną mocą 116 km i troche boje sie już (jak pisalem w poprzednim poscie) pakwować w ropniaka na warunki miejskie, krótkie odcinki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no pewnie dam znać.

Czy Tobei pali w trybie eco drive , w miesicie 9-10 /100 czy tak ogólnie spala? bo np. nie zwracasz uwagi czy jedziesz np. na Comfort czy w innym ustawieniu ?

U jednego z dielrow, za 110 000 tys zł brutto, jest biała benzyna 118i nie metalik ale w M pakiecie i na ledach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wszystko jasne, ok,ok, ALE w korkach lub paletonie samochdów ze srednią 35 - 45 km/h wiele nie wskórasz comfortem, a raczej, nie ma chyba różnicy między eco a C , a spalanie może byc niższe ? Czy zaobserwowałes taką zalezność ?

Czy miałeś już jakis przegląd tech ? Czy za wymaine oleju i filtrów faktycznie nie liczą ? Czy może te 5 lat lub 100 tys km to taki chwyt marketingowy ? O częściach ścierlanych wiaodma sprawa, a co z reszta tak na prawde ? masz jakies doswiadczenia serwisowe, lub moze twoi znajomi mają ?

Czy, z perspektywy czasu uważasz, że to był dobry wybór ? Kupiłbys go ponownie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dużo tych pytań, na wiele z nich odpowie Ci dealer.

 

no wszystko jasne, ok,ok, ALE w korkach lub paletonie samochdów ze srednią 35 - 45 km/h wiele nie wskórasz comfortem, a raczej, nie ma chyba różnicy między eco a C , a spalanie może byc niższe ? Czy zaobserwowałes taką zalezność ?

 

Nie bawię się w EP w mieście od dłuższego czasu, więc nie wiem.

 

Czy miałeś już jakis przegląd tech ? Czy za wymaine oleju i filtrów faktycznie nie liczą ? Czy może te 5 lat lub 100 tys km to taki chwyt marketingowy ? O częściach ścierlanych wiaodma sprawa, a co z reszta tak na prawde ? masz jakies doswiadczenia serwisowe, lub moze twoi znajomi mają ?

Czy, z perspektywy czasu uważasz, że to był dobry wybór ? Kupiłbys go ponownie ? :)

 

Nie miałem, ale masz filtry i oleje wliczone w cenę 5lat/100 000 km, każde auto to ma nowe. Generalnie z tego co wymaga wymiany za kasę to tarcze i klocki, mi komputer pokazuje ze starczają na ok 50 000 km (klocki).

 

Wybór oceniam pozytywnie, następne kupie pewnie większe BMW :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super, dzięki za miarodajne i cierpliwe dpowiedzi z punktu widzenia.... właściela (nie dilera ! bo ten mi wciskał przez 3 dni ze to silnik 1.6 r4 cylindry :) ) i spokojna głowa już więcej o nic nie pytam :) więcej już pytan nie będzie :)

P.S. Dilera to mozesz zaptac o ...wyliczenie planu leasingowego i ....o godzine, ktora ma godzine na zegarku ? :twisted:

jeszcze raz dzięki i pozdraiwam serdecznie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko już jasne :)

 

Nie jeżdzę w mieście na EP bo ono powoduje wrzucanie biegu na wyższy przy 2000 obrotów i redukuje wydajność klimy.

 

Czego nie można powiedzieć o okresie jesienno zimowym, czyli....6-7 miesięcy w roku.

Jeszcze raz dziekuje za dyskusje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze, ze byłoby to moje pierwsze BMW. Model ktory chce kupic jest w wersji M pakiet w kolorze niebieskim. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie ma ksenosnow , tzn. ma do jazdy dziennej ledy ale w nocy świeca normalne zółte światła , żarowki H 54 (chyba) tam siedzą. Czy M pakiet nie powinien mieć ksenonów ??

Jest również na felgach 16 stkach , bo to niby zimowy zestaw , ale w sprzedazy maiłby założone 17 calowe z letnim ogumieniem. Poradzcie mi czy w razie decyzji zostac na 16 calowych felgach czy wziąc 17 stki ? Pewnei na 17 będzie ciut wolniej przyspieszał i więcej spalał, myle się ?

 

Mpakiet w kolorze Estoril jest jak dla mnie zdecydowanei najladniejsza konfiguracja i majac namierzone takie auto w dobrej cenie bylbym skłonny isc na pewne inne kompromisy jeśli chodzi o wyposazenie dodatkowe, szczególnie ze tak jak już pisałem nie uważam żeby ksenony / ledy poza aspektem estatycznym lepiej oswietlaly drogę niż lampy halogenowe. Tak jak napisales, trzeba do tematu podejść racjonalnie bo nie sztuka jest wydanie workow pieniędzy idąc w konfiguracje na zamówienie.

Co do silnika 1.5 3-cylindrowego to jak to zwykle bywa wszyscy sa nieufnie nastawieni do nowości. Nie jezdzilem autem z tym motorem wiec za wiele nie mogę napisac, natomiast na pewno można je będzie dodatkowo wzmocnić programem / chipem, niewykluczone tez ze 3 cylindry będą mialy trochę ciekawszy dźwięk niż jednostka czterocylindrowa.

Pochwal się autem na forum jak już na cos się zdecydujesz :cool2:

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzację w ECO pro da się wyłączyć, żeby na niej nie oszczędzał, ale i tak chyba nie chodzi tak dobrze jak comforcie.

 

A obiecane 20% to jeśli się ustawi bardzo niski limit prędkości. U mnie oszczędności z używania ECO pro wynikają głównie z tego, że jade 100-130 a nie 170 :) Ale porównując spokojną jazdę w comforcie i eco pro aż tak dużych różnic być nie powinno. Dodatkowo reakcja na pedał gazu w eco pro jest taka, że odechciewa się "cisnąć" i chce się tylko toczyć. Po mieście się tak jeździć nie da, bo włączyć czy zmienić pas jest trudno.

 

Co do spalania, to im mniejszy silnik / moc to będzie więcej palił jak się jeździ dynamicznie za to dużo mniej przy oszczędnej jeździe od większych i mocniejszych jednostek. Więc jeśli ktoś ma ciężką nogę to lepiej wziąć coś większego :)

 

Natomiast w trasie jadąć względnie spokojnie z zasadami eco drivingu 1.6 w 120i potrafi zejść spokojnie poniżej 6l/100 w trasie. Wiem, że da się mniej ale trzeba więcej cierpliwości. Możliwości "ECO" 1.5 powinny być zatem większe. Natomiast czy dużo większe? System ACT w Golfie 1.4, który wyłączą przy żeglowaniu (during coasting) dwa cylindy (robi wtedy 2 cylindrowy silnik 700 cm :D ) chwilowe spalanie spada raptem o pół litra.

 

Poza tym jazda na ECO Pro w mieście na zimnym silniku nie wydaje mi się zbyt rozsądne jak biegi są zmieniane często przy 1,5-1,7 obrotów. Czy to zdrowe dla silnika, ktory jeszcze dodatkowo musi "walczyć" z gęstym zimnym olejem, nie wiem :)

 

 

Ktoś tu pisał o idei downsizingu.

Moim zdaniem to jest tylko po to, żeby samochody miały niskie spalanie podczas wyśrubowanych testów laboratoryjnych według których się później oblicza normy emisji. W normalnej jeździe redukcja spalania idąca za zmniejszaniem pojemności nie jest tak rewolucyjna jak na papierze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.