Skocz do zawartości

Silnik 2.7 Supereta 129km modyfikacje ? Bertone Freeclimber


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam bardzo rzadki samochód Bertone Freeclimber tj Daihatsu Rocky w limitowanej wersji z fabrycznie montowanym silnikiem od BMW 2.7 129 KM. Czy z tym silnikiem da się coś zrobić żeby podnieść jego moc? W tym samochodzie jest ona niewystarczająca. Czy da się wymienić np głowice czy blok od innego ? Czy da sie ewentualnie zrobić swap na coś co bedzie P&P o wiekszej mocy ?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Nawet nie słyszałem o takim aucie :) Jak wpisałem w google to widzę, że to jakaś terenówka z silnikiem od BMW - tak jak napisałeś: m20b27, czyli eta - a w twoimi przypadku jak piszesz super eta.

Jesteś pewien, że ma on tam taką samą moc jak w BMW E30? Generalnie ten silnik ma dosyć duże możliwości i jest podatny na modyfikacje. Tylko pewnie coś za coś. Kompletnie nie znam się na autach terenowych, ale domyślam się, że ważne jest, żeby miały wysoki moment i raczej mocny dół. W tym silniku faktycznie tak jest, w przeciwieństwie np. do 170KM m20b25 bardzo dobrze idzie od dołu (efekt trochę jak w TD), ale góry praktycznie nie ma. Można to zmienić przeróbkami i osiągając moce w okolicach 200KM, a nawet więcej - pytanie tylko czy w takim aucie jak posiadasz to dobry zabieg???

Jak jesteś zainteresowany to poczytaj sobie o modyfikacji polegającej na połączeniu dołu silnika od m20b27 z górą od m20b25 - czyli zmieniasz głowicę i nie wiem czy coś jeszcze i podobno można niezły wynik otrzymać.

Opublikowano
Ten silnik ma moc 129 KM dokładnie tyle co w e30 ale własnie ma zupełnie inną charakterystykę pracy niż mówisz. Od dołu to on wcale nie jedzie dopiero po przekroczeniu 4 tys obr zaczyna iśc ale i tak wydaje mi się ze chyba konie pozdychały bo nie czuć nawet tych 130KM wcześniej miałem vitare 97KM 16v i lepiej sie zbierała. Auto jest przerabiane stopniowo w teren czyli opony simex itd. Pasowało by mu dać troche tych koni wiecej tylko od czego zacząć ?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

A równo pracuje? Ogólnie słabo się znam na mechanice, więc wiele nie pomogę. Ale może trzeba sprawdzić czy nie jest zajechany - choćby sprawdzić kompresję na cylindrach. Jak chcesz go dłubać to może po prostu remont z wymianą tego co jest do wymiany no i przy okazji jakieś modyfikacje... oddać temat do jakiegoś człowieka, który się na tego typu rzeczach zna i pewnie można z niego jeszcze sporo wyciągnąć.

Pytałeś też o zmianę silnika... pewnie w łatwy sposób możesz wrzucić bliźniaczy silnik o pojemności 2,5l i mocy 170KM - m20b25, ale jak kupisz taki silnik to pewnie też będzie do remontu... Więc lepiej zrobić ewentualny remont tego co masz, z modyfikacją na wyższą moc.

Ale to musisz poszukać sobie w twojej okolicy jakiegoś speca, który się tym zajmie i on Ci doradzi co i jak. Skąd jesteś?

Opublikowano
Jestem z Okolic Olkusza. Sam sie znam na mechanice ale nie miałem doczynienia z hybrydami w bmw. Silnik pracuje równo nie widać żeby miał jakieś problemy może poprostu do tego auta jest zbyt słaby i takie mam odczucia. Czy głowica z 2.5L pasuje P&P czy trzeba jeszcze coś zmieniać oprócz niej żeby osiągnąć wyższa moc ?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Musisz o tym poczytać.. poszukaj w google. Pewnie na jakiś forach bmw sport jest o tym dużo. Generalnie, tyle co ja wiem to: m20b27 były w dwóch wersjach - eta i super eta. Ty piszesz, że masz super etę. Różnica jest dosyć istotna bo do bloku z ety pasuje głowica z m20b20, a do bloku z super ety głowica z m20b25. Tak mi się przynajmniej wydaje - czytałem trochę o tym jakieś 2 lata temu. Oczywiście, opcja z super etą jest lepsza niż z etą ;) Zmiana głowicy z wersji b20 lub b25 powoduje zmianę długości skoku tłoka (nie pamiętam nawet w którą stronę ;) ) i stąd przyrost mocy. Tyle w tym temacie wiem. Czy trzeba zmieniać np. wałki lub inne rzeczy to nie wiem. Jak z wtryskami i sterownikiem... też nie wiem. Pewnie jest wiele możliwości, które wraz z kolejnymi modyfikacjami dodają kolejne KM. Aha... jak już jesteśmy przy podnoszeniu mocy M20. To oczywiście zawsze można coś z wydechem pomodzić. Generalnie taka prosta zmiana polegająca na wymianie kolektora wydechowego na tak zwane barandy dodaje ok. 10KM.

Nic więcej raczej nie pomogę. Szukaj po słowach ETA m20b27 m20b25. Pamiętam, że było tego sporo.

 

EDIT:

Z ciekawości wklepałem jeszcze w google no i znalazłem choćby taki opis (w miarę pokrywa się z tym co napisałem, ale pewnie opis ten jest o wiele jaśniejszy ;) ):

M20B27

Tutaj celem modyfikacji jest moc fabrycznej jednostki B25, czyli około 170 KM. Potrzeba do tego głowicy z B20/23 z wałkiem rozrządu, kolektorem i resztą osprzętu oraz „elektryką”. Najważniejszym etapem operacji jest pozostawienie dwumilimetrowego odstępu między zaworami a tłokiem – dzięki użyciu odpowiedniej grubości podkładki nie dojdzie do ich kolizji. Stosując układ wydechowy z wersji B25 powinno dać się wystroić silnik na 170 KM (bez strojenia około 150 KM). Plusem jest też wyższy niż w B25 moment obrotowy! Do tej modyfikacji należy wybrać starszą wersję ETA. Dysponując nowszą, o fabrycznej mocy 129 KM, należy wymienić głowicę na tę ze zwykłego M20B25 (B20/23 nie będzie pasowała do tłoków), pozbawioną zwężek. Warto wybrać lepiej łożyskowany wałek rozrządu – taką przeróbkę wykona każdy zakład obróbki silników. Plan nowej głowicy o 0,25 – 0,3 mm podniesie CR z 8,5:1 do 9. Moc – około 185 KM. Wymiana wałka na bardziej agresywny oraz odpowiednie strojenie (lub tak zwany gotowy chip renomowanego tunera) przesunie barierę mocy do 200 KM.

Wzięte z tej strony: http://trends.com.pl/silniki-m20-biednie-ale-solidnie/

 

EDIT 2: Z resztą jest nawet na naszym forum coś na ten temat (nie czytałem ile ten wątek jest), ale też zajrzyj: viewtopic.php?p=168797

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Powracam do tematu bo wyglada na to że padła mi uszczelka pod głowicą ponieważ auto gotuje płyn, termostat był wymieniony na nowy i dalej to samo a w płynie robi się masło nawet jak rozebrałem termostat i poskładałem bez niego to dalej gotuje płyn. Dodatkowo chyba jest też olej w płynie bo kropeczki czarne są widoczne. Widziałem też troche sylikonu jak ściągałem węże od chłodnicy wiec pewnie to jest sylikon z uszczelki pod głowicą. Mam wersje 129Km kupuje przy okazji głowicę M20B25 tak jak pisał kolega wyżej bo chcę podnieść moc w tym aucie. Kolektor ssący musze kupic jaki ? Czy sterownik silnika też muszę wymieniać ? Co mi jeszcze potrzeba ?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Nie wiem czy na tym forum znajdziesz osoby, które dadzą Ci gotowe rozwiązanie.

 

Nie chcę Ci wprowadzać w błąd ale:

- jeśli kolektor ssący ten co masz w supereta nie będzie pasował do głowicy z m20b25, to zapewne będziesz musiał kupić ten od m20b25

- sprawdziłem w realoem jak to wygląda i wygląda na to, ze są inne: do superety masz numer: 11611713046, a do m20b25: 11611289210. Czyli pewnie może coś nie pasować.

Z kolektorem zrobiłbym tak, że najpierw spróbował zamontować ten co masz... jak nie będzie pasował to dopiero wtedy kupować od m20b25.

 

Mimo wszystko lepiej znajdź kogoś kto się na tym lepiej zna, bo na tym co ja piszę lepiej nie bazować. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko jak to z modami ETY jest, każdy widział, jeździł, i niby miał ale jakoś nikt na papierze tego nie przedstawił.. NA naszym forum był kiedyś jeden koleś co się chwalił że miał taką na 190KM...ale nie mogę za hiny znaleść w pamięci ksywy kolesia. Zasadniczo w takim aucie jak Twój to silnik z bawary powinin już robił dobrą robotę. Po prostu pewnie silnik jest zajechany. Osobiście skupiłbym się na doprowadzenia do ladu tego silnika co masz. Jak ogarniesz to stanu fabrycznego czyli 129km i ponad 200 niutów to to auto będzie zapierniczać ostro. I to od 1500 będzie ciągnąć bo taka jest charakterystyka tego silnika.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.