Skocz do zawartości

325i M50B25 NV głupieje na zimnym


DawidKo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio gdy po nocy odpalam moją E36 (silnik, pali zawsze bez problemu) i chodzi na ssaniu, ma podwyższone obroty, 900 czy 1000/min, tylko dopóki wskazówka nie wstanie do pionu czasami po prostu nie ruszając samochodu, potrafi się samoczynnie wkręcić na kilkanaście sekund do 1500 obr/min czy nieco wyżej i za chwilę powoli schodzi, za 30 sekund to się powtarza. Nie jest to falowanie. Przepływomierz sprawdzany, czujnik TPS też, nieszczelność raczej odpada, nie mam pojęcia co to może być. Spalanie w normie. Czasami przy hamowaniu silnikiem zauważyłem takie szybkie szarpanie samochodu, wtedy kiedy obroty już były trochę niższe, gdy ekonomizer przestał pokazywać zero. Wczoraj podczas jazdy (jeszcze zimny silnik) wyjeżdżam ze skrzyżowania, na 1 tak do 2500 daję lekko gazu i zazwyczaj jak tak jeździłem to czuć było że przyspiesza, a wczoraj mi takiego muła na chwilę złapała. Później stoję na kolejnym skrzyżowaniu, daję trochę gazu, żeby ruszyć a silnik zanim się wkręcił na obroty, dusił się przez chwilę na wolnych jak gazu dałem. Później jak jeździłem już gdy się rozgrzała to było ok.

Czasami też (jak się rozgrzeje, czuć że ma wyraźnie mniej mocy w dolnym zakresie obrotów niż zazwyczaj)

Czy jest to spowodowane tym, że mam niekompletną obudowę filtra powietrza, nie ma tego kanału wlotowego, i gdy wisko już na rozgrzanym się zepnie, to wdmuchuje ogrzane przez chłodnicę powietrze prosto w obudowę filtra?

Dzisiaj na zimnym silniku po nocy, gdy odpalałem, przez 2 sekundy było słychać takie stukanie czy cykanie. Pierwszy raz się zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wpływu że wdmuchuje mi ciepłe powietrze prosto w układ dolotowy?

Mam puszkę nie od tego silnika, otwór wlotowy jest skierowany prosto na wisko które wdmuchuje mi tam powietrze.

 

Puszka filtra wygląda na taką z E46

http://i.imgur.com/7W4EbDAl.jpg

 

Z tym że nie mam tego łącznika który łączy puszkę z wlotem powietrza (osłona chłodnicy została z 1.8 is, bez nawiewu na alternator, tunelu chłodnicy brak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciepłe powietrze nie powoduje ci takich problemów :) może delikatnie pogorszyć osiągi dlatego się robi dolot zimnego bo to już fizyka i chemia i spalanie mieszanki.

 

do sprawdzenia masz wszystko, układ zapłonowy, układ wtryskowy, swiece, cewki, może się wtryskiwacz jakoś zacina. Do tego po prostu krokowiec który reguluje ci wolne obroty :D od niego chyba powinieneś zaczać. Może coś z sondą. Nie ma co szukać w ciemno, kabel kosztuje tyle co dobra wódka, do tego zainstalowanie inpy to chwila moment i sam sobie zdiagnozujesz.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, który kabel kupić? Z kompem dzisiaj nie chciała się połączyć, już nie wiem o co chodzi...

Z alternatorem znowu się zaczęło - przyspieszam sobie około 60-70 km/h na 2 biegu, obroty już wyższe a tu nagle gaśnie oświetlenie licznika, światła mijania zaczęły strasznie jasno świecić, upaliło jedną żarówkę... W dodatku mam jakiś dziwny alternator, z kółkiem aluminiowym (wiatraczek) i nigdzie nie mogę znaleźć do niego regulatora napięcia. (na regulatorze pisze meyle, mogę podesłać zdjęcia tego szrotu to powiecie czy szukać innego alternatora czy ten jeszcze robić..)

Boję się teraz jej odpalać, bo jeszcze mi upali kompa czy przepływkę, też podejrzewam że właśnie upalony komp to mogła być sprawa tego alternatora :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem się przejechać BMW i odpalam jeszcze ciepłą, temperatura była ledwo co nad niebieskim polem, a ona tak przerywa i ma bardzo niskie obroty i chodziła jakby na 4 garach, po 10 sekundach obroty podskoczyły i przestała się krztusić, nie mam pojęcia co jest jest, czasami właśnie ma problem i nie reaguje na gaz (na luzie) z wolnych obrotów tylko ją przydusza..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.