Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

"Panowie jest lipa- koleś od skrzyń wymienił mi olej metodą statyczną w f11 2014r. przebieg 150 tys., był reset adaptacji, wymiana poraz pierwszy. Przejechałem już gdzieś ok. 500 km. Przed wymianą chodziła poprawnie teraz jest dramat, dławi sie przy zmianie na niskich 1-2-3-4 oraz gdy redukuje w dół szczególnie na 2 czuć szarpnięcia. Gdy dojeżdzam do skrzyżowania i puszczam pedał gazu czuć jakby większy opór i szarpie przy redukcji. Inny objaw to przedłużanie biegów, kręci obroty poprostu czasami niepotrzebnie wysoko przy jeździe na comforcie. Na innych trybach jest to samo. Czy ktoś z was tak miał, czy można coś z tym zrobić, czy zrobić jeszcze raz reset adaptacji? Czy jakiś nowy soft może pomóc ? Czy wymienić jeszcze raz olej czy to pomoże ? Czy to bedzie już tylko gorzej ?"

Cytat z grupy na fb

 


Czytając ten opis widzę swoją skrzynię. Nic dodać nic ująć. Dokładnie te same obiawy. Zaczynam odnosić dziwne wrażenie ze schody właśnie zaczynają się po skasowaniu adaptacji.... Jeśli źle się zaadaptowala na nowo... może tu jest pies

pogrzebany

Mam tak samo. Też przy zmianach biegów mam takie przydławiania jak by sprzęgło się wciskało w manualu i przy zwalnianiu rosną obroty i czuję czasami jak bym był pchany. Dla tego zastanawiałem się czy przelanie skrzyni może dać taki efekt. U mnie najbardziej odczuwalne w trybie eko.. Ale może faktycznie po resecie trzeba odczekać więcej kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

@boa5, @Triczaj - daliście teraz czadu :mrgreen:

Cieszę się, że mnie łapki nie poswędziały kasować adaptację ;)

Co do lotniska - patrzcie kiedy będzie Track Day w Ułęży :mrgreen: zamiast latać na czas można się z boku kulać i hamować silnikiem :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale jaki czad robimy średnio dwie trzy wymiany tygodniowo w 8hp od 2014 roku i nie kasujemy adaptacji jeżeli nie ma takiej potrzeby czyli w 99,9% aut nie kasujemy i przez 6 lat może dwa takie przypadki były z czego jeden to uszkodzona skrzynia już przed wymianą, co do wymiany robimy statyczną rozszerzoną o spuszczenie oleju z konwertera, przewodów i mechatroniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości napisałem do Zf'a

Szczegóły poniżej


ZF company encourage to change fluid in transmission after 80-100kkm - instead of BMW company which using ZF transmissions in their cars and claiming that Oil in transmission is lifetime.

Nowadays many independent services encouraging to change it in two different ways:

1) Static fluid replacement - normal replacement of fluid with filter (integrated oil pan)

2) Dynamic fluid replacement - more complicated replacement - need to use pressure machine - at first to clean transmission with special cleaning agent (with pressure) then introduce new fluid into transmission.


And there is an largest object of speculation - to reset adaptation after replacement. Some of services doing it, some not. If they performing adaptation reset, they tell you "how to teach gearbox of changing gears" as many theories as there are "specialist" how to drive after adapt reset...Some of them says that u have to drive careful for about 100 km, others - you must drive as u driving normally (gearbox will learn of your foot)


To the point, I would like to ask you a questions:

1) Which replacement do you recommend in ZF gear box - static one or dynamic ?

2) After reset adaptation how to teach transmission properly ?

3) In which conditions reset must be done ? some people say about 40° then near 100km must be done with moderate driving style


I was wondering to perform a adaptation reset to improve work of my gearbox - in cold temperature my transmission stretches the gears change, and sometimes gently tugs which is uncomfortable. After reach more than 50°C transmission work is pretty nice


Pana zapytanie zostało przekierowane do ASO ZF, którego jestem pracownikiem. W odpowiedzi na Pańskie pytania:


Ad1. ZF rekomenduje statyczną wymianę oleju


Ad2. ZF nigdy nie zaleca kasować danych adaptacyjnych po wymianie oleju. Robi się to tylko w przypadku kompleksowego remontu przekładni. Jeżeli już ktoś wykasuje, skrzynia przez następne 1000 - 3000km powinna się sama "nauczyć" na nowo ustawień vs kierowca/właściciel. W tym czasie można zaobserwować np. przeciąganie biegów, lekkie szarpnięcia które w miarę z biegiem kilometrów powinny łagodnieć. Jeżeli tak się nie dzieje oznacza to problem w samej przekładni. Wtedy trzeba zgłosić się do ASO w celu weryfikacji problemu.


Ad3. Przykład typowej jazdy adaptacyjnej w załączniku


Teraz to już wogóle mózg roz%$#@ :mad2:

 


Dobra robota :cool2: ja też pisałem do nich do Dortmundu ale nie chcieli pisać że mną w języku Angielskim. Odpisywałem po Niemiecku. Przerwalem korespondencje bo juz nie miałem cierpliwości. Ale widze ze problem jest w tej cholerne adaptacji. Teraz to już nie wiem jak te suke zaadaptować :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu zrobić te 2-3 tys. po resecie i sprawdzić. Ja zrobiłem reset po zmianie oleju w sumie nawet nie sprawdzając jak się zachowuje skrzynia.Na starym oleju mocno przeciągała biegi i przy wbijaniu D albo czasem czułem szarpnięcie. Teraz nie przeciąga tylko ma takie zadławienia przy zmianach biegów jak bym sprzęgło wciskał. Mój mechanik co zmieniał też mówił żadnego resetu tylko zmiana oleju, ale jak to bywa Polak mądry po szkodzie sam sobie zrobiłem b-tool-em. Pytanie ile Ty zrobiłeś tych kilometrów po tym resecie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu zrobić te 2-3 tys. po resecie i sprawdzić. Ja zrobiłem reset po zmianie oleju w sumie nawet nie sprawdzając jak się zachowuje skrzynia.Na starym oleju mocno przeciągała biegi i przy wbijaniu D albo czasem czułem szarpnięcie. Teraz nie przeciąga tylko ma takie zadławienia przy zmianach biegów jak bym sprzęgło wciskał. Mój mechanik co zmieniał też mówił żadnego resetu tylko zmiana oleju, ale jak to bywa Polak mądry po szkodzie sam sobie zrobiłem b-tool-em. Pytanie ile Ty zrobiłeś tych kilometrów po tym resecie?

 


Ja musze się przyznać ze juz robiłem ze 4x reset. I za każdym razem robiłem może z 1000-1500km. I nie chciała się ułożyć. Próbowałem nawet 2x robić zgodnie z procedura i za pierwszym razem było nawet nie źle i myślałem ze juz ją mam i wiem jak to zrobić wiec spróbowałem jeszcze raz i ale już było tylko gorzej. .. tak jak mówisz. .. Polak mądry szkodzie.. teraz ciężko to odkręcić. .. a te zadławienia o których piszesz wkurzają mnie najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
ale jaki czad

Ano taki, że potwierdzili gdzie trzeba i napisali o tym na forum.

Czyli coś, czego przez 40 stron nie było, tylko domysły i pomysły zwolenników jednej i drugiej metody.


Masz doświadczenie - cos mogli mi popsuć wymieniając dynamicznie przy 83kkm?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to było już wiadome 6 lat temu ktoś na forach puścił plotkę którą powieliło 100 innych i powstała legenda o kasowaniu adaptacji przy wymianie oleju w 8hp, legenda tak mocna że 90% klientów pyta mnie czy kasować, nich teraz Ci co pisali, i Ci którzy kasowali powiedzą gdzie zweryfikowali tą legendę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było już wiadome 6 lat temu ktoś na forach puścił plotkę którą powieliło 100 innych i powstała legenda o kasowaniu adaptacji przy wymianie oleju w 8hp, legenda tak mocna że 90% klientów pyta mnie czy kasować, nich teraz Ci co pisali, i Ci którzy kasowali powiedzą gdzie zweryfikowali tą legendę

 


Abstrahując już rozmowy na forum, każdy mechanik u którego się orientowałem kasuje adaptacje po wymianie, włącznie z ASO, więc skądś się to wzięło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było już wiadome 6 lat temu ktoś na forach puścił plotkę którą powieliło 100 innych i powstała legenda o kasowaniu adaptacji przy wymianie oleju w 8hp, legenda tak mocna że 90% klientów pyta mnie czy kasować, nich teraz Ci co pisali, i Ci którzy kasowali powiedzą gdzie zweryfikowali tą legendę

 


Nie kumam... co było wiadomo 6 lat temu? Ze adaptacji się nie kasuje? Kto to wiedział? Bo ja z moją podstawową wiedzą warsztatową tego nie wiedziałem. ..a jest to moje 13 BMW. skoro 6 lat temu było wiadomo to dlaczego warsztaty jeszcze to praktykują. Dlaczego zapytano mnie jako klienta czy chciałbym skasować adaptacje...Piszesz ze Ciebie pyta o to 90% kierowcow.... ok moze i masz racje ale większość mechanikow nie ma bladego pojęcia jak poprawnie wymienić olej nie mówiąc juz o tej nieszczesnej wiedzy na temat adaptacji. Jadąc do warsztatu na wymianę oleju ktoś powinien mnie poinformować ze tego nie powinno się robić a tymczasem na forach wszędzie się pisze o kasowaniu adaptacji przy wymianie oleju. Widzę że Twoje rozumowanie jest oczywiste dla Ciebie i jesteś bardzo pewny siebie... wiec może mógłbyś pomóc w rozwiązaniu problemu zamiast wytykać nasze błędy bo sądząc po twoich postach masz znacznie większą wiedzę niz niejeden znas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w instrukcjach Zf dostępnych od paru dobrych lat nie ma wzmianek o kasowaniu adaptacji https://aftermarket.zf.com/pl/pl/portal-aftermarket/samochody-osobowe-i-dostawcze/know-how/przydatne-porady/wymiana-oleju-przekladniowego/ nie wytykam nikogo błędów, po prostu zwracam uwagę na to że warto weryfikować informację które się dostaje na co dzień
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z facebuka firmy zajmującej się wymianą oleju

F07 535D n57


Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów, oryginalny olej przejechał prawie 250 000 km. Skrzynia potrzebowała "przelać" ponad 10 litrów świeżego oleju zanim na powrocie w maszynie pojawił się zielony kolor nowego oleju. Tylne amortyzatory EDC dawno zakończyły swój żywot. Dodatkowo wymieniona poduszka zawieszenia. Wymiana drążków + końcówek oraz "rozruszanie" śrub regulacyjnych tylnego zawieszenia - na koniec ustawiona geometria 3D. Nowa adaptacja skrzyni biegów + dopisanie nowych amortyzatorów.

Czyli firmy robią adaptacje po wymianach oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z facebuka firmy zajmującej się wymianą oleju

F07 535D n57


Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów, oryginalny olej przejechał prawie 250 000 km. Skrzynia potrzebowała "przelać" ponad 10 litrów świeżego oleju zanim na powrocie w maszynie pojawił się zielony kolor nowego oleju. Tylne amortyzatory EDC dawno zakończyły swój żywot. Dodatkowo wymieniona poduszka zawieszenia. Wymiana drążków + końcówek oraz "rozruszanie" śrub regulacyjnych tylnego zawieszenia - na koniec ustawiona geometria 3D. Nowa adaptacja skrzyni biegów + dopisanie nowych amortyzatorów.

Czyli firmy robią adaptacje po wymianach oleju.

 

90% firm po wymianie robi reset adaptacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcjach Zf dostępnych od paru dobrych lat nie ma wzmianek o kasowaniu adaptacji https://aftermarket.zf.com/pl/pl/portal-aftermarket/samochody-osobowe-i-dostawcze/know-how/przydatne-porady/wymiana-oleju-przekladniowego/ nie wytykam nikogo błędów, po prostu zwracam uwagę na to że warto weryfikować informację które się dostaje na co dzień

 

Zgodzę się tutaj z Toba ale jak zauważyłeś jest informacja ze zalewany olej powinien mieć odpowiednią temperaturę ... o tym chyba już nikt nie wie a już na pewno gość który zmieniał mi olej a przecież zajmuje się kompleksową obsługą ASB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiemy ze:

1. Adaptacji raczej nie powinno się kasować.

2. temperatura zalewanego oleju powinna mieć 35-40 °C w ZF8HP. Dotyczy to także sprawdzania poziomu oleju.

3. Wymiana tylko statycznie.

4. Nie wolno plukac żadna chemią...


Nie wiem co jeszcze dopisać. To 4 rzeczy których nie dopilnowalem... wychodzi na to ze doszło do uszkodzenia mechatroniki i skrzynia nie zaadaptowala się na nowo. Chyba w moim przypadku nie jestem w stanie przywrócić jej do normalnego stanu bez wyciagięcia mechatroniki.. jeszcze jedna rzecz... (wspominałem już o tym kilka postów wyżej) ponoć w ista jest możliwość odhaczenia tzn zaznaczenia ze skrzynia została wymieniona. Bohater powyższego filmu powiedział ze to powinno pomóc... jeśli nie to tylko sprawdzenie mechatroniki w maszynie. Ma ktoś zdanie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czyli wiemy ze:

1. Adaptacji raczej nie powinno się kasować.

2. temperatura zalewanego oleju powinna mieć 35-40 °C w ZF8HP. Dotyczy to także sprawdzania poziomu oleju.

3. Wymiana tylko statycznie.

4. Nie wolno plukac żadna chemią...


Nie wiem co jeszcze dopisać. To 4 rzeczy których nie dopilnowalem... wychodzi na to ze doszło do uszkodzenia mechatroniki i skrzynia nie zaadaptowala się na nowo. Chyba w moim przypadku nie jestem w stanie przywrócić jej do normalnego stanu bez wyciagięcia mechatroniki.. jeszcze jedna rzecz... (wspominałem już o tym kilka postów wyżej) ponoć w ista jest możliwość odhaczenia tzn zaznaczenia ze skrzynia została wymieniona. Bohater powyższego filmu powiedział ze to powinno pomóc... jeśli nie to tylko sprawdzenie mechatroniki w maszynie. Ma ktoś zdanie na ten temat?

Patrzyłem na filmiki jak robią to ISTA.

Nie jestem mechanikiem, może gorik79 nas wyprostuje, ale to wygląda jak zwykły reset dowolnym narzędziem.

Mało tego - ISTA ma procedurę wymiany oleju w skrzyni


w komentarzach piszą, że prowadzi za rękę jak wymienić olej, a potem robi reset ;) więc ISTA też nie można ufać? :mrgreen:


Myślisz, że Tobie akurat trafił się najczarniejszy scenariusz? jakoś mi się wierzyć nie chce ;) (wiem, wiara tu nie ma znaczenia :D )

Może pogadaj z tym gościem z filmiku, do którego dzwoniłeś, jak oni robią adaptację PRAWIDŁOWO dla 8hp, skoro nikt tu nie chce\nie wie, a mamy tylko info o 6hp. Dla japońskich skrzyń opowiadał, że zajmuje 4 godziny.

Albo zrób jak dla 6hp, tylko pociągnij więcej biegów.

Na YT jest film z kierownicą po prawej :) , jak koleś robi wg. 6hp, chyba na autostradzie i jedzie awaryjnym pasem...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że Tobie akurat trafił się najczarniejszy scenariusz? jakoś mi się wierzyć nie chce ;) (wiem, wiara tu nie ma znaczenia :D )

Może pogadaj z tym gościem z filmiku, do którego dzwoniłeś, jak oni robią adaptację PRAWIDŁOWO dla 8hp, skoro nikt tu nie chce\nie wie, a mamy tylko info o 6hp. Dla japońskich skrzyń opowiadał, że zajmuje 4 godziny.

Albo zrób jak dla 6hp, tylko pociągnij więcej biegów.

Na YT jest film z kierownicą po prawej :) , jak koleś robi wg. 6hp, chyba na autostradzie i jedzie awaryjnym pasem...



Tak widziałem ten film i chyba bede musial sprobowac jeszcze raz ale boje sie ze w koncu cos sie sypnie jak tyle razy kasuje tę adaptacje. Aż tak strasznej tragedii nie ma ale tak jak pisałem najbardziej denerwują mnie te zadławienia 2 giego biegu i moment w którym skrzynia nie wie co zrobić po czym następuje szarpnięcie i zaczyna ciągnąć dalej na 2gim biegu .. postaram się do niego zadzwonić jeszcze raz... ale oni tam bardzo busy i tak ciężko się wstrzelic w moment kiedy mają więcej czasu na rozmowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są prawidłowe parametry adaptacji ? U mnie skrzynia na zimnym chodzi dobrze nie szarpie tylko zmiany są bardziej wyczuwalne. Na ciepłym idealnie w ogóle nie czuć zmian. A robiłem niedawno reset... Moim zdaniem na ciepłym pracuje bardziej płynnie po tym resecie. Wstawiam zdjęcie parametrów po resecie ktoś kto ogarnia to niech się wypowie.


323804-E1-CC61-4-CC6-BF7-D-4-BB75-AF0-F3-ED.jpg

97128-E57-E73-D-4-E67-B4-AE-3-C7-C7-F90-E150.jpg

 


Gdzieś czytałem o napelnianiu sprzęgieł czy coś w ten deseń ale teraz nie mogę se przypomiec gdzie to bylo... spróbuję poszukać. .co to za splikacja z której korzystasz?



Ejj jest info na temat napełniania sprzęgieł w tej długiej inormacji którą przesłałem wyżej ... licznik sprzęgla powinien pokazywac 12 przy 4ro krotnej próbie napelnien ale teraz pytanie czy na każdym sprzegle. .. musze doczytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
GR procedura w Ista OIL BALANCING nie kasuje adaptacji to są 2 różne funkcje, OIL BALANCING prowadzi instrukcję rozgrzania oleju i napełnienia skrzyni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

A widzisz, dobrze wiedzieć, bo w komentarzach pisali, że na końcu kasuje.


A co robi ta "trzy etapowa adaptacja" w ISTA?

Przypadkiem to nie jest zwykły reset? tylko w międzyczasie pokazuje dotychczasowe parametry, stąd jest jakby na trzy podejścia?

I w sumie wtedy nieistotne jakim narzędziem się robi reset? Czy jednak jest to coś więcej?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dokładnie ... w międzyczasie pokazuje dotychczasowe parametry'' a czy inne narzędzie działa jak Ista trzeba by nim skasować po czym podłączyć Istę i zobaczyć czy wyświetlają się same zera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.