Skocz do zawartości

e90 318i n43 problem z silnikiem


Marczak93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem od 1,5 miesiąca posiadaczem BMW E90 LCI, 318i, n43 143km, 2008rok

 

Po zakupie z niemiec i zrobieniu trasy do polski BMW zżarło 2l oleju, czego powodem po dojechaniu była niezwłoczna wymiana podzespołów tj.

-uszczelniacze zaworów

-pierścienie

-olej 5w30

-planowanie głowicy

-uszczelek

 

Oczywiście rozrząd był blokowany i mechanik po naprawie stwierdził, że wszystko jest ok, cylindry super itp.

Samochód skrupulatnie docierany, nie kręcony powyżej 2.5k do przebiegu 1500km od wymiany, obecnie ma zrobione 3000km.

Po odebraniu od mechanika olej lekko ubywał, ale powiadziano mi, że nie mam co się martwić i to normalne, olej musi wszędzie dotrzeć i wszystko w silniku musi się ułożyć.

 

 

 

Po trasie koło 200km zawsze wyrzucało mi następujące błędy:

-Sonda NOx

-Katalizator NOx

-Sonda Lambda

 

Z tego co udało mi się znaleźć, to dość częsta bolączka i pomaga wyprogramowanie NOx, lecz w trójmieście zalecono mi wyprogramować+usunąć mechanicznie.

 

Przy przebiegu 2000km dodatkowo wyrzuciło:

-Vanos-Einlass 0x2A82, schwergangig, klemmt mechanism

Błąd ten ostatnio pojawił się ponownie, pojechałem aby podłączyć go pod lepszy sprzęt niż kabelek z allegro i powiedziano mi, że mam zająć się pierw NOx, bo on może powodować te błędy.

 

Już po 400 kilometrach słyszalne było lekkie cykanie pod maską, chwile przed 2000RPM, ale później ustawało.

Na przebiegu około 1500km słychać było wyraźnie, a od mechanika dowiedziałem się, że jest to w miarę normalne i nie ma czego się obawiać. Sam osobiście wyczytałem na forum że winna jest śruba napinacza łańcucha rozrządu.

 

Dziś po około 5km jazdy z pkt A do pkt B zacząłem słyszeć stukanie pod maską występujące wtedy, gdy wkręce auto powyżej 2000 RPM i puszczam gaz hamując silnikiem. Wtedy koło 1800RPM słychać powolne stukanie, dodatkowo gdy zajechałem do garażu podniosłem maskę aby posłuchać słyszałem jakby przebicie na kablach wysokonapięciowych, ewentualnie świecach...

Gdzieś w tej okolicy.

 

Dodatkowo gdy sprawdzam NR vin na stronie BMW to przekierowywuje mnie do całkiem innego auta... pokazuje E91 325xi, czy ASO poda mi prawdziwe dane ? To się zdarza?

 

 

I tu nasuwają się pytania:

1. Opłaca się mechanicznie usuwać NOx, czy tylko wyprogramować

2. Powinienem zrobić aktualizację sterownika ? Ponoć dość dużo daje. Bolączki mojego auta ustaną?

3. Czy stukot teraz może być spowodowane rozrządem ?

4. Co powinienem zrobić, lecieć migiem do mechanika i robić Vanosa i sprawdzić rozrząd?

5. Akcja serwisowa w n43 dużo dawała?

6. Zna ktoś kogoś dobrego w BMW najlepiej na terenie Gdyni? Tak aby odrazu zrobił mi update softu oraz wyprogramowanie ?

 

Z góry dziękuje!

Pozdrawiam!

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Usunięcie sondy będzie rozwiązaniem tańszym i trwałym, lecz może odbić się na spalaniu. Samą sondę można fizycznie zostawić, ale osobiście usunąłbym wtedy katalizator NOX zwłaszcza, że masz już błąd katalizatora (zapewne zasiarczenie). Spójrz na to inaczej - jeśli jeździsz po mieście albo na krótkich dystansach to będziesz miał w przyszłości problemy z zasiarczeniem katalizatora magazynującego NOX.

2. Aktualizacja dużo daje, zwłaszcza, że masz auto z 2008 a ostatnia aktualizacja DME była w 2011.

3. Możliwe. Zdejmij korek oleju i sprawdź czy masz na łańcuchu jakieś luzy. W przypadku minimalnego luzu wymiana.

4. Niekoniecznie. Wyjmij elektrozawory vanosa, wyczyść, przedmuchaj, sprawdź jak wygląda oring wewnętrzny, następnie zamień je miejscami. Potem zobacz czy błąd pozostał ten sam czy się zmienił na vanos wałka wylotowego.

5. Szczerze to o żadnej nie słyszałem.

6. Nie.

 

BTW, NOX na pewno nie powoduje błędu vanosa :D

A co do VINu to sprawdź czy VIN jaki masz w papierach zgadza się z VINem w komputerze auta, i czy zgadzają się kody VO/FA (wyposażenie auta).

Może kupiłeś jakiegoś składana, albo kradzione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z VIN'em sobie już poradziłem ---> w urzędzie przestawiono cyferki miejscami i jest błąd w Dowodzie, ubezpieczeniu i książeczce... :)

 

Załączam filmik z pracą silnika:

https://youtu.be/azaiY9Eo5xk

Słychać dziwną pracę cały czas, dodatkowo przy schodzeniu z obrotów dźwięk się nasila.

 

Jest w stanie ktoś podpowiedzieć co może być nie tak?

 

 

Ps. sprawdzanie luzu zrobić normalnie palcem? powinien być mocno napięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem łańcuch i jest sztywny, bardzo.

 

Co do tłuczenia, słyszalne i na wciśniętym sprzęgle i na luzie, jest dość głośne teraz, jakby coś konkretnie waliło, stukało o drugi element wtedy gdy silnik schodzi z obrotów.

Póki co auto stoi w garażu nie ruszane, ze strachu nim nie jeżdze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wymieniałeś pierścienie? no i co się z tym wiąże: planowanie głowicy.

Mogłeś zacząć od samych uszczelniaczy bez ściągania głowicy. To pomaga w ponad 90% przypadków z nadmiernym spalaniem oleju.

 

Katalizator pewnie dostał w kość przez duże spalanie oleju.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.