Witam, Jestem od 1,5 miesiąca posiadaczem BMW E90 LCI, 318i, n43 143km, 2008rok Po zakupie z niemiec i zrobieniu trasy do polski BMW zżarło 2l oleju, czego powodem po dojechaniu była niezwłoczna wymiana podzespołów tj. -uszczelniacze zaworów -pierścienie -olej 5w30 -planowanie głowicy -uszczelek Oczywiście rozrząd był blokowany i mechanik po naprawie stwierdził, że wszystko jest ok, cylindry super itp. Samochód skrupulatnie docierany, nie kręcony powyżej 2.5k do przebiegu 1500km od wymiany, obecnie ma zrobione 3000km. Po odebraniu od mechanika olej lekko ubywał, ale powiadziano mi, że nie mam co się martwić i to normalne, olej musi wszędzie dotrzeć i wszystko w silniku musi się ułożyć. Po trasie koło 200km zawsze wyrzucało mi następujące błędy: -Sonda NOx -Katalizator NOx -Sonda Lambda Z tego co udało mi się znaleźć, to dość częsta bolączka i pomaga wyprogramowanie NOx, lecz w trójmieście zalecono mi wyprogramować+usunąć mechanicznie. Przy przebiegu 2000km dodatkowo wyrzuciło: -Vanos-Einlass 0x2A82, schwergangig, klemmt mechanism Błąd ten ostatnio pojawił się ponownie, pojechałem aby podłączyć go pod lepszy sprzęt niż kabelek z allegro i powiedziano mi, że mam zająć się pierw NOx, bo on może powodować te błędy. Już po 400 kilometrach słyszalne było lekkie cykanie pod maską, chwile przed 2000RPM, ale później ustawało. Na przebiegu około 1500km słychać było wyraźnie, a od mechanika dowiedziałem się, że jest to w miarę normalne i nie ma czego się obawiać. Sam osobiście wyczytałem na forum że winna jest śruba napinacza łańcucha rozrządu. Dziś po około 5km jazdy z pkt A do pkt B zacząłem słyszeć stukanie pod maską występujące wtedy, gdy wkręce auto powyżej 2000 RPM i puszczam gaz hamując silnikiem. Wtedy koło 1800RPM słychać powolne stukanie, dodatkowo gdy zajechałem do garażu podniosłem maskę aby posłuchać słyszałem jakby przebicie na kablach wysokonapięciowych, ewentualnie świecach... Gdzieś w tej okolicy. Dodatkowo gdy sprawdzam NR vin na stronie BMW to przekierowywuje mnie do całkiem innego auta... pokazuje E91 325xi, czy ASO poda mi prawdziwe dane ? To się zdarza? I tu nasuwają się pytania: 1. Opłaca się mechanicznie usuwać NOx, czy tylko wyprogramować 2. Powinienem zrobić aktualizację sterownika ? Ponoć dość dużo daje. Bolączki mojego auta ustaną? 3. Czy stukot teraz może być spowodowane rozrządem ? 4. Co powinienem zrobić, lecieć migiem do mechanika i robić Vanosa i sprawdzić rozrząd? 5. Akcja serwisowa w n43 dużo dawała? 6. Zna ktoś kogoś dobrego w BMW najlepiej na terenie Gdyni? Tak aby odrazu zrobił mi update softu oraz wyprogramowanie ? Z góry dziękuje! Pozdrawiam! :)