Skocz do zawartości

Marczak93

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318i 2008

Osiągnięcia Marczak93

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Po długim czasie mam kilka dodatkowych pytań -> a mianowicie: Jaki powinien być orientacyjny koszt wymiany wału korbowego, jak dostarczam wał korbowy i korbowody ( filtry, oleje, panewki zalatwia mechanik ), Chodzi mi głównie o koszt robocizny Jaki powinien być orientacyjny koszt wymiany łańcucha rozrządu ?a w tym wypadku robocizna +części ? Pozdrawiam.
  2. Dalej nie rozwiązałem swojej sprawy -> zamówiłem wał do n43, który przyszedł i był podpisany n42 e46, dałbym go do przymiarki ale czopy były zajechane jak pięty świętej Teresy.... Mam problem z zrozumieniem exchangable retrospectively, w katalogu BMW, czy oznacza to ze mogę załozyć np część starszą? A co do wymiany silnika -> w dalszym ciągu to rozważam, ale czy przy zmianie silnika nie będę miał w przyszłości kłopotu z ew. sprzedażą itp ? Jak zmieniać to na dokładnie taki sam jak do tej pory mam ?? Pozdrawiam
  3. Niestety nie jestem pewien, nie dopilnowałem tego... Orientujesz się może czy wał korbowy z n42 pasuje do n43?? Patrzyłem w katalogach części bmw i np. w e46 z silnikiem n42 występowały 2 wały(1wszy do 03.2004 i 2gi od 03.2004 i jeden z nich był montowany również w e90 n43, no ale jakby się zastanowić to te 2 wały co występowały w n42 i tak musiałybyć takie same i pokrywać się z n43? Dziś dzwoniłem do sprzedawcy części dopytać się i poinformował mnie, że nie pasują..
  4. Przebieg - 130tysiecy, z tego co widzialem, to części wychodzą taniej niż nowy silnik... Silnik na allegro to koszta rzędu 6500zł (mowa o n43b20) czyli takim samym jak aktualnie siedzi pod maską, no chyba ze zmieniać go na jakiś inny, ale też nigdy nie wiadomo w jakim stanie się go kupi. Co do analizy przyczyn --> jeśli panewka była bardzo mocno zaciśnięta na wale, na tyle, że bardzo ciężko było ją zdjąć pojawia się moje pytanie - co może być przyczyną? Pozdrawiam
  5. Pryczyna ---> nie odpowiednie złożenie, panewki były zbyt zacisniete... Do tego dochodzi koszt robocizny, cos kolo 1500, czyli suma sumarum w 4000 napewno się zamkne, bo jeszcze chciałbym sprawdzić dobrze wał, tj wymiary, osiowość itp.
  6. Panewka na 4 tłoku była bardzo mocno zacisnieta, nie mogli jej zdjąć. Tak naprawdę nie wiele ujechałem od momentu gdy uslyszałem, że coś nie gra i chyba nie zdążyło zbyt wiele opiłków polecieć w układ smarowania. Z tego co patrzyłem koszt używanego wału 700zł korbowody 4x125=500zł panewki 600 filtr i olej 200 uszczelki 100 czyli wychodzi 2100zł, a cały nowy silnik dużo, dużo więcej
  7. Witam, Posiadam BMW e90 LCI 2008r n43 143km 318i 3000km temu wymieniałem: -pierścienie -uszczelniacze zaworów -oleje+filtry -uszczelki -wykonane zostało planowanie głowicy Auto odstawilem do mechanika, gdyż słyszałem dziwny stukot, co się okazało winne były panewki. Jedna z nich zacisnela sie na wale tak mocno, ze ciężko było ją zdjąć, prawdopodobnie odkształciła wał, Do wymiany mam: -wał korbowy -korbowody -panewki -olej i filtry -uszczelki Czy opłaca mi się zmieniać te podzespoły (używane) czy lepiej kupić cały silnik odrazu ? Orientuje się ktoś w kosztach takiego remontu ?
  8. Aktualnie brzmi tak, jakby coś strzelało gdy obroty spadają: https://www.youtube.com/watch?v=QFaJwRz2LNw czy winne mogą być kable, świece ew. cewki ? Pozdrawiam!
  9. Sprawdzałem łańcuch i jest sztywny, bardzo. Co do tłuczenia, słyszalne i na wciśniętym sprzęgle i na luzie, jest dość głośne teraz, jakby coś konkretnie waliło, stukało o drugi element wtedy gdy silnik schodzi z obrotów. Póki co auto stoi w garażu nie ruszane, ze strachu nim nie jeżdze :)
  10. Z VIN'em sobie już poradziłem ---> w urzędzie przestawiono cyferki miejscami i jest błąd w Dowodzie, ubezpieczeniu i książeczce... :) Załączam filmik z pracą silnika: https://youtu.be/azaiY9Eo5xk Słychać dziwną pracę cały czas, dodatkowo przy schodzeniu z obrotów dźwięk się nasila. Jest w stanie ktoś podpowiedzieć co może być nie tak? Ps. sprawdzanie luzu zrobić normalnie palcem? powinien być mocno napięty?
  11. Witam, Jestem od 1,5 miesiąca posiadaczem BMW E90 LCI, 318i, n43 143km, 2008rok Po zakupie z niemiec i zrobieniu trasy do polski BMW zżarło 2l oleju, czego powodem po dojechaniu była niezwłoczna wymiana podzespołów tj. -uszczelniacze zaworów -pierścienie -olej 5w30 -planowanie głowicy -uszczelek Oczywiście rozrząd był blokowany i mechanik po naprawie stwierdził, że wszystko jest ok, cylindry super itp. Samochód skrupulatnie docierany, nie kręcony powyżej 2.5k do przebiegu 1500km od wymiany, obecnie ma zrobione 3000km. Po odebraniu od mechanika olej lekko ubywał, ale powiadziano mi, że nie mam co się martwić i to normalne, olej musi wszędzie dotrzeć i wszystko w silniku musi się ułożyć. Po trasie koło 200km zawsze wyrzucało mi następujące błędy: -Sonda NOx -Katalizator NOx -Sonda Lambda Z tego co udało mi się znaleźć, to dość częsta bolączka i pomaga wyprogramowanie NOx, lecz w trójmieście zalecono mi wyprogramować+usunąć mechanicznie. Przy przebiegu 2000km dodatkowo wyrzuciło: -Vanos-Einlass 0x2A82, schwergangig, klemmt mechanism Błąd ten ostatnio pojawił się ponownie, pojechałem aby podłączyć go pod lepszy sprzęt niż kabelek z allegro i powiedziano mi, że mam zająć się pierw NOx, bo on może powodować te błędy. Już po 400 kilometrach słyszalne było lekkie cykanie pod maską, chwile przed 2000RPM, ale później ustawało. Na przebiegu około 1500km słychać było wyraźnie, a od mechanika dowiedziałem się, że jest to w miarę normalne i nie ma czego się obawiać. Sam osobiście wyczytałem na forum że winna jest śruba napinacza łańcucha rozrządu. Dziś po około 5km jazdy z pkt A do pkt B zacząłem słyszeć stukanie pod maską występujące wtedy, gdy wkręce auto powyżej 2000 RPM i puszczam gaz hamując silnikiem. Wtedy koło 1800RPM słychać powolne stukanie, dodatkowo gdy zajechałem do garażu podniosłem maskę aby posłuchać słyszałem jakby przebicie na kablach wysokonapięciowych, ewentualnie świecach... Gdzieś w tej okolicy. Dodatkowo gdy sprawdzam NR vin na stronie BMW to przekierowywuje mnie do całkiem innego auta... pokazuje E91 325xi, czy ASO poda mi prawdziwe dane ? To się zdarza? I tu nasuwają się pytania: 1. Opłaca się mechanicznie usuwać NOx, czy tylko wyprogramować 2. Powinienem zrobić aktualizację sterownika ? Ponoć dość dużo daje. Bolączki mojego auta ustaną? 3. Czy stukot teraz może być spowodowane rozrządem ? 4. Co powinienem zrobić, lecieć migiem do mechanika i robić Vanosa i sprawdzić rozrząd? 5. Akcja serwisowa w n43 dużo dawała? 6. Zna ktoś kogoś dobrego w BMW najlepiej na terenie Gdyni? Tak aby odrazu zrobił mi update softu oraz wyprogramowanie ? Z góry dziękuje! Pozdrawiam! :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.