Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część wszystkim!

Jestem nowym forumowiczem, dumnym właścicielem e34 525i touring.

Właśnie przeprowadzam remont zawieszenia i mam problem z nivo.

Drodzy koledzy, komputer pisze mi komunikat, że jest problem z poziomowaniem

tylnego zawieszenia( suspension leveling). Szukałem jakichś informacji o tym problemie,

lecz nic nie znalazłem, prosiłbym o informacje o możliwej różnicy instalacji nivo między

E39 a E34. Najchętniej prosiłbym o schemat, bądź informacje o specjaliście, który by

mi pomógł z tym problemem.

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj.

 

Co prawda nie pomogę Ci z Twoim problemem, ale mam pytanko odnośnie tego błędu. Czy coś się dzieje oprócz tego komunikatu? COs odczuwasz?

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Część wszystkim!

Jestem nowym forumowiczem, dumnym właścicielem e34 525i touring.

Właśnie przeprowadzam remont zawieszenia i mam problem z nivo.

Drodzy koledzy, komputer pisze mi komunikat, że jest problem z poziomowaniem

tylnego zawieszenia( suspension leveling). Szukałem jakichś informacji o tym problemie,

lecz nic nie znalazłem, prosiłbym o informacje o możliwej różnicy instalacji nivo między

E39 a E34. Najchętniej prosiłbym o schemat, bądź informacje o specjaliście, który by

mi pomógł z tym problemem.

 

Pozdrawiam

 

Nivo w e34 jest hydrauliczne - 2 tłokowa pompa (wspomaganie układu kierowniczego + nivo), akumulatory ciśnienia (gruszki) i wreszcie pompowane olejem tylne amortyzatory do momentu, aż czujnik na prawym tylnym wahaczu da informację o osiągnięciu prawidłowej wysokości nadwozia.

 

Nivo w e39 jest pneumatyczne - elektryczny kompresor zamontowany pod osłoną we wnęce koła zapasowego, miechy powietrzne zamiast sprężyn oraz analogiczny czujnik jak w e34. Ważną różnicą jest resorowanie osi tylnej!

 

W e34 oprócz pompowanych olejem amortyzatorów są sprężyny jak w wersji bez nivo.

 

W e39 z nivo zamiast sprężyn są miechy powietrzne. Reasumując: różnica zasadnicza w razie awarii układu jest taka:

 

- w e34 podjedziesz do warsztatu o własnych siłach ze skaczącym jak piłeczka tyłem

- w e39 awaria układu (najczęściej wystrzał miecha albo awaria kompresora) oznacza podróż na lawecie możliwie płaskie - auto opadnie na ziemię.

 

Aby móc wskazać / polecić jakiegoś specjalistę - uzupełnij profil na forum (skąd piszesz) :)

 

Witaj.

 

Co prawda nie pomogę Ci z Twoim problemem, ale mam pytanko odnośnie tego błędu. Czy coś się dzieje oprócz tego komunikatu? COs odczuwasz?

 

Witam 2 touringa w kolorze Petrol-Mica Met. w woj. pomorskim :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć witam kolegę z E34 Petrol Mica. :)

 

 

Wracając do tematu. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy to zawieszenie Nivo dobrze działa? Czy ma ono w ogóle wpływ na komfort jazdy po nierównościach poprzecznych? Bo na stacji diagnostycznej kontrola tylnego zawieszenia pokazała po 70% na amorkach. Ale diagnosta nic więcej nie mówił, że coś jest nie tak. Mówił, że wahacze spoko, ewentualnie wymienić gumy z tyłu, bo lekko popękane. Jednak gdy jeżdżę to mam wrażenie, że ta zawiecha z tyłu jakoś mało sprężynuje, że jest dosyć twardo.

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
Cześć witam kolegę z E34 Petrol Mica. :)

 

 

Wracając do tematu. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy to zawieszenie Nivo dobrze działa? Czy ma ono w ogóle wpływ na komfort jazdy po nierównościach poprzecznych? Bo na stacji diagnostycznej kontrola tylnego zawieszenia pokazała po 70% na amorkach. Ale diagnosta nic więcej nie mówił, że coś jest nie tak. Mówił, że wahacze spoko, ewentualnie wymienić gumy z tyłu, bo lekko popękane. Jednak gdy jeżdżę to mam wrażenie, że ta zawiecha z tyłu jakoś mało sprężynuje, że jest dosyć twardo.

 

Prosty test - wrzucić worek cementu / coś równie ciężkiego i uruchomić silnik. Tył powinien wstać do poziomu :)

 

Objawy nie działającego nivo - brak amortyzacji tylnej osi, tył auta podskakuje na sprężynach jak piłeczka... BMW z natury jest twardo i sztywno zestrojone, nie będzie tak miękkie jak Mercedes E-klasse czy choćby Ford Mondeo. Z tego co piszesz - amorki trzymają, jeśli nie ma wycieków i tył się po załadunku podnosi - wszystko gra :)

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam

Opublikowano

OK drugą część wypowiedzi rozumiem... Czyli, na wyłączonym zapłonie NIVO nie działa. Załadowany zejdzie nisko. Dopiero jak odpalę silnik, to powinien się podnieść... Czy się podnosi? Nie wiem, muszę spr

 

Jeśli chodzi o pierwszą część Twojej wypowiedzi... Piszesz, że nie ma amortyzacji przy walniętym NIVO. Czy mogę rozumieć, że jeśli amorki są na 70% to NIVO powinno dobrze hulac? Jest tam jakaś zależność, która wyszłaby na kontroli?

 

 

 

Edit:

 

Eh O_o gdzieś przeczytałem, że "Zużywając sie samochód twardnieje, sprawne nivo na teście amortyzacji powinno wykazywać 50-60% sprawności, stan powyżej 80% jest oznaką zużycia." Czyli jak u mnie jest około 70% to znaczy że lipa... :(

www.bmwe34touring.wordpress.com
Opublikowano
OK drugą część wypowiedzi rozumiem... Czyli, na wyłączonym zapłonie NIVO nie działa. Załadowany zejdzie nisko. Dopiero jak odpalę silnik, to powinien się podnieść... Czy się podnosi? Nie wiem, muszę spr

 

Jeśli chodzi o pierwszą część Twojej wypowiedzi... Piszesz, że nie ma amortyzacji przy walniętym NIVO. Czy mogę rozumieć, że jeśli amorki są na 70% to NIVO powinno dobrze hulac? Jest tam jakaś zależność, która wyszłaby na kontroli?

 

 

 

Edit:

 

Eh O_o gdzieś przeczytałem, że "Zużywając sie samochód twardnieje, sprawne nivo na teście amortyzacji powinno wykazywać 50-60% sprawności, stan powyżej 80% jest oznaką zużycia." Czyli jak u mnie jest około 70% to znaczy że lipa... :(

 

Czyli pompa przeładowuje ciśnienie... Podejrzany - regulator ciśnienia (pod autem na drążku stabilizacyjnym) - sprawdź czy nie zapiekł się element 1 i 6 na diagramie

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0352-regulacja-poziomuzawor-regelem-dod/vGK93481

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tylne zawieszenie działa normalnie, nie mam problemów ze skaczącym tyłem, usiedliśmy z kolega w bagażniku, przy włączonym samochodzie i nic się nie dzieje, byłem już u kilku mechaników i nic nie potrafią powiedzieć, bo po prostu to już są rzadkie samochody i ludzie którzy się znaja to są już na emeryturze, dlatego prosiłbym o schemat. I jeszcze dodatkowo oprócz tego słyszałem, że problem może być w instalacji elektrycznej nivo, czy ktoś posiada taki schemat, gdzie kable idą i bezpiecznik, jeśli w ogóle jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.