Skocz do zawartości

wymiana napinacza i falowanie, duze spalanie ? m52


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, od dłuzszego czasu swiszczy mi silnik, wraz z obrotami swista, bylem jakis czas temu u mechanika, ktory stwierdzil, ze mam do wymiany napinacz paska. Wczesniej myslalem, ze tylko rolka, ale stwierdzil, ze cos tam skacze, piszczy, przesuwa sie i bedzie caly napinacz. Patrzyłem na allegro w necie, sa same uzywki i jakies dwa rodzaje. Czytalem troche po forach i tez jest zazwyczaj tylko rolka, mozliwe, ze caly napinacz jest do wymiany ? Bylem u tego mechanika pierwszy raz, wiec tak srednio mu wierze. Moglby ktos podeslac jaki napinacz powinienem kupic m52b20 95r, vanos.

 

Drugie pytanie od dzisiaj zaczely na w miare zimnym silniku falowac obroty. Jak obroty schodza, przy okolo 1000 obrotow zaczyna falowac do 500 przez 1-2 sekundy i powraca na 700-800. Ostatnio sprawdzalem mam blad, przeplywomierza i czujnika wałka. Wydaje mi sie tez, ze mam wieksze spalanie,odkad kupilem bylo takie spalanie, nie wiem jakie powinno byc, bo robie na 30l gazu, 200km, niewazne miasto czy trasa, bo na trasie nie jezdze przepisowo. Ostatnio wymienilem czujnik wału, bo byl padniety, od tamtego czasu nie sprawdzalem bledu.

 

Jeszcze dodam, ze zaczal mi charczeć wydech, bulgotać jakby, wczoraj rowniez, nie chcial sie przelaczyc na gaz, dopiero po 15 km, silnik od dlugiego czasu byl zagrzany do pionu, caly czas mrygala kontrolka od gazu, nie chcial sie przelaczyc.

 

Moze to wszystko ma cos wspolnego.

Opublikowano

najpierw ogarnij auto na benzynie, zobacz jakie masz błędy, przepływomierz i czujnik wałka wpłynie na spalanie i nierówną prace, być może też krokowy szwankuje skoro słabo trzyma obroty. Potem dopiero zobacz czemu gaz się nie przepina, powinien brać informacje z czujnika temperatury parownika i wtedy przełączać, być może coś nie tak z tym czujnikiem skoro auto zagrzane a nie chce ci się przełączyć.

 

Spalanie raczej za wysokie, w trasie nawet jak zdrowo przekroczysz predkość to nie powinno być tak wysokie. Ja takiego jeszcze nie miałem, nawet do 14 nie dobiłem jeszcze LPG przy b28.

szukam
Opublikowano

jeśli chodzi o przełączenie na gaz to tylko raz mi się tak zdążyło. przy tym wydawało mi sie jakby mega głośno przez chwile cykal wtrysk od gazu. ale to akurat mało istotne. bylem u mechanika na kompie, ale zamarzl mu. pojadę niedługo jeszcze raz.

 

tak właśnie wydaje mi się ze zarówno przepływka jak i czujnik walka może odpowiadać za spalanie większe jak i ostatnie delikatne falowania. jako że auto mam pół roku. nawet mniej, trudno mi powiedzieć jakie powinno być odpowiednie spalanie. ale wydaje mi się ze na 30l 200 km to dość mało.

 

co do napinacza jak sprawdzić czy napinacz czy rolka jest do wymiany ? bo napinacz. 150 zł a rolka z 50.po co nie potrzebnie wymieniać sprawny oryginalny

Opublikowano

Powiem Ci, że też miałem taki problem, że podczas jazdy z gazu mi się przełączył na benzynę. Dopiero wyłączenie silnika i odpalenie z gazu pomogło. Zdarza mi się to sporadycznie. Jeżeli chodzi o spalanie to mam walniętą sondę i na 30l gazu robi mi ok 220-240 km, przy nowej sondzie może przejadę z 10km więcej :P

Obroty skaczą na zimnym czy ciepłym silniku i na gazie czy benzynie. Bo u mnie na benzynie chodzi dość równo, ale na gazie to czasami tak jak Ty opisujesz lub nieznacznie o ok. 100 obr. Tak więc przyłączam się do tematu kolegi :)

 

Ps. Przeczyść przepływomierz i czujnik temperatury, bo czasem zasyfione powoduje błędy a tym samym falowanie.

Opublikowano

Byłem dzisiaj u znajomego na kompie, bledow zadnych nie bylo. Mowi, zeby wymienic sam pasek i rolke, w m52 jest rolka prowadzaca czy tylko rolka napinajaca ? Co to jest za rolka po lewo od alternatora i troche w dol, stojac przodem do auta ? Jak patrzylem na odpalonym silniku, strasznie lata ta rolka na boki, pasek tak samo lata w tym miejscu. Nie chce niepotrzebnie kupowac rolki, jesli okaże sie, ze jednak caly napinacz. Podobno mam napinacz mechaniczny, poszukalem w internecie, sa napinacz, zestawy naprawcze, jakies tłumiki drgan, pogubilem sie :D

 

drugie pytanie co to za rolka na dole po lewo, plastikowa również.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.