Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam wyżej wymienioną Siódemkę. Problem mianowicie taki: przestała odpalać a odpalała od tzw. pierwszego strzału. Stała trochę bo był problem z pompami paliwa. Pompy wymienione, zapalała bez problemu. Odpalana co drugi dzień, pracowała aż silnik nabierał odpowiedniej temperatury. Kiedy wróciłem z wyjazdu dowiedziałem się, że nagle przestała odpalać. Paliwo dochodzi do układu, aku sprawny bo kręci pięknie, rozrusznik też bez problemu. Prąd dochodzi do cewki, ale dalej nie podaje prądu na wysokie napięcie. Elektryk podstawił drugą cewkę, na krótko ( czy jak to nazwać, aby sprawdzić, czy jest iskra, cewka nie pochodziła z BMW). Iskry brak. Auto stało jakiś miesiąc, odpalane, nikt nim nie jeździł. Auto bez LPG, w automacie oczywiście. W tych sprawach jestem laikiem więc opis może nie być fachowy. Przy kręceniu rozrusznikiem słychać klikanie w module ABS, nie zwróciłem wcześniej na to uwagi. Oprócz tego szaleje wskaźnik paliwa, z 20 na 40 i z powrotem, economizer również - wychyla się prawie do maksimum i wraca. Auto wyposażone w fabryczne zabezpieczenie z kluczykiem wkładanym w miejsce po lewej stronie tablicy rejestracyjnej. Nigdy tego nie używałem, ale może nastąpił jakiś błąd i odcięcie zapłonu. Bezpieczniki sprawdzone, przekaźniki też (elektryk tym się zajmuje). Miał ktoś podobny problem? Jakieś sugestie, rady, uwagi? Może analogiczne objawy występowały w E32 z silnikiem M30B35 i rozwiązanie również mogłoby być analogiczne w E23.
  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Brak iskry spowodowane może być uszkodzeniem modułu zabezpieczenia (znajduje sie nad nogami kierowcy), przyczyna może też być czujnik połozenia wału (nalezy zmierzyć oporność), uszkodzić też mógł się sterownik silnika...

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź anjinsan. Auto już uruchomione. Uszkodzony czujnik położenia wału. Plus mocno zanieczyszczone świece. Co ciekawe, wg informacji, jakie udało mi się znaleźć w sieci przy uszkodzonym czujniku położenia wału paliwo chyba nie powinno być podawane a w tym przypadku akurat paliwo dochodziło ( i to mnie martwiło a jednocześnie zmyliło). Antykradzieżówkę również sprawdzałem. Zamontowany jest zamiennik, włoskiej marki. Zobaczymy jak będzie się sprawował. Mogę w tym wątku wspomnieć czy wszystko z nim OK aby inni użytkownicy skorzystali z mojego doświadczenia. Dzięki i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.