Skocz do zawartości

Wypalanie DPF, pomoc


Damianowski14

Rekomendowane odpowiedzi

A czemu od razu wypalać? Najpierw należy poznać przyczynę błędu, może to być równie dobrze np. uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia DPF, uszkodz. czujnik temp. DPF , czy też po prostu przekroczyłeś granicę np. 200 tys km i autko mówi że czas na zmianę filtra...który może być całkowicie sprawny. Najpierw odczyt błędów i analiza wartości rzeczywistych odczytywanych parametrów DPFa. Nie musi to być DIS. Wystarczy np KTS Boscha czy tam niemal każdy markowy sprzęt. Ja osobiście większość rzeczy robię KTS bo znacznie szybciej idzie niż gmatwanina Rheingolda, DIS-a, a dopiero gdy Bosch wymięka to dopiero uruchamiam coś dalej.

Bardzo ważną kwestią jest osiągnięcie odpowiedniej temp. silnika co przekłada się na osiągnięcie właściwej temp układu wydechowego i wpływa na spełnienie warunków (trasa, temperatura, prędkość obrotowa do wypalenia sadzy z DPF). Najpierw należałoby sprawdzić oba termostaty czy są sprawne bo w BMW nie ma fizycznego wskaźnika temperatury i bardzo ciężko ocenić poprawność ich działania bez komputera.

Ogólnie najgorszy scenariusz to taki że DPF nie chce się wypalić ponieważ jest uszkodzony w środku fizycznie/mechanicznie i zostaje nowy, inny używany kot w worku albo regenerowany.

 

W sterowniku nie powinno być żadnych innych błędów np od świec, podgrzewacza filtra paliwa itd.

 

Dla wykonania regeneracji muszą zostać spełnione następujące warunki:

- temperatura silnika powyżej 75 st.Celsjusza a najlepiej ok 90,

- temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych musi być wyższa od 240 st. Celsjusza

- wystarczająca ilość paliwa ( nie może się świecić rezerwa)

- brak błędów

- stałą prędkość powyżej 60 km/h. Optymalna jest ok.100km/h

 

Czujnik ciśnienia różnicowego: przy zgaszonym silniku pokazuje wartość 0. Zapal silnik i sprawdź czy wartość rośnie (w zależności od zapchania powinno pokazywać wartości od 10-60 mBara na wolnych obrotach,a im wyższa tym gorzej zapchany filtr). Sprawdź czy masz błąd zapchanego filtra w DDE. Jak tak to wykasuj a jak nie pójdzie to powiedz że dałeś niby nowy DPF i wszystkie błędy się uda skasować. Sprawdź czy spełniasz wszystkie warunki do wypalania i np DIS-em wymuś wypalanie.

Jak masz za bardzo zawalony filtr, wypalenia nie wymusisz. W tym wypadku przeczyść chemicznie i wymuś wypalanie ponownie.

 

http://5series.net/forums/attachments/diy-do-yourself-14/106255d1274799421-diy-maintenance-dpf-bmw-dpf1.gif

 

http://5series.net/forums/attachments/diy-do-yourself-14/106256d1274799432-diy-maintenance-dpf-bmw-dpf-regen.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 140k km przebiegu, niedawno miałem wymienione świece i sterownik świec żarowych bo miałem błędy, dzisiaj wszystkie błędy zostały skasowane, żadne ponownie się nie pokazały. Nie ma spadku mocy ani zwiększenia spalania. Tylko problem jest w tym że miałem ten błąd o filtrze. Coś z tym robić? Słyszałem że po przejechanych 200km-500km problem prawdopodobnie sam zniknie jak to nie uszkodzenie mechaniczne filtra itp. Co mam w końcu zrobić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto ma 140k km przebiegu, niedawno miałem wymienione świece i sterownik świec żarowych bo miałem błędy, dzisiaj wszystkie błędy zostały skasowane, żadne ponownie się nie pokazały. Nie ma spadku mocy ani zwiększenia spalania. Tylko problem jest w tym że miałem ten błąd o filtrze. Coś z tym robić? Słyszałem że po przejechanych 200km-500km problem prawdopodobnie sam zniknie jak to nie uszkodzenie mechaniczne filtra itp. Co mam w końcu zrobić?

 

Sprawdź jeszcze termostaty, od nich błędu i tak nie będzie, musisz sprawdzić czy silnik uzyskuje temperature powyzej 75 stopni, jeśli nie masz zadnego fejsa to wejdz w ukryte menu, ustaw tak jak na filmie poniżej na test nr. 7, uruchom silnik i w droge żeby sprawdzić czy sie dogrzewa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 140k km przebiegu, niedawno miałem wymienione świece i sterownik świec żarowych bo miałem błędy, dzisiaj wszystkie błędy zostały skasowane, żadne ponownie się nie pokazały. Nie ma spadku mocy ani zwiększenia spalania. Tylko problem jest w tym że miałem ten błąd o filtrze. Coś z tym robić? Słyszałem że po przejechanych 200km-500km problem prawdopodobnie sam zniknie jak to nie uszkodzenie mechaniczne filtra itp. Co mam w końcu zrobić?

 

Sprawdź jeszcze termostaty, od nich błędu i tak nie będzie, musisz sprawdzić czy silnik uzyskuje temperature powyzej 75 stopni, jeśli nie masz zadnego fejsa to wejdz w ukryte menu, ustaw tak jak na filmie poniżej na test nr. 7, uruchom silnik i w droge żeby sprawdzić czy sie dogrzewa.

 

 

DPF jest już ok, temperatura silnika na postoju dochodzi do 98C podczas jazdy autostradą przy prędkości ok. 140km/h przez 100km temperatura oscyluje 67,72C. Czy te temp. są okej? Dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście że nie są ok. Podczas jazdy temperatura powinna trzymać się w przedziale 88 - 92, masz zepsute termostaty i dlatego nie uruchamia Ci się proces wypalania DPF-a. Wymień szybko bo możesz trwale uszkodzić DPF a wtedy koszty będą bardzo duże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście że nie są ok. Podczas jazdy temperatura powinna trzymać się w przedziale 88 - 92, masz zepsute termostaty i dlatego nie uruchamia Ci się proces wypalania DPF-a.

 

Proponujesz najpierw wymienić EGR czy główny też?

 

Termostat EGR można łatwo sprawdzić, jak go odkręcisz i dmuchniesz w niego i powietrze łatwo przeleci tzn. ze jest zepsuty ale często jest że obydwa są zepsute, tak było u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie są ok. Podczas jazdy temperatura powinna trzymać się w przedziale 88 - 92, masz zepsute termostaty i dlatego nie uruchamia Ci się proces wypalania DPF-a.

 

Proponujesz najpierw wymienić EGR czy główny też?

 

Termostat EGR można łatwo sprawdzić, jak go odkręcisz i dmuchniesz w niego i powietrze łatwo przeleci tzn. ze jest zepsuty ale często jest że obydwa są zepsute, tak było u mnie.

 

 

Wymieniłem drugi termostat temperatura 85-90 stopni

Z tego zdjęcia można wyczytać jak jest zapchany filter/coś podobnego?

http://i64.tinypic.com/acxzd5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniłem drugi termostat temperatura 85-90 stopni

Z tego zdjęcia można wyczytać jak jest zapchany filter/coś podobnego?]

 

Masz 74,93 g sadzy, u mnie gdy dojdzie do 45 g włącza się wypalanie i spada do ok. 3-5g, ciśnienie przed filtrem też masz za wysokie, u mnie jest ok 1000 mbar a u ciebie 1309,54. Musisz się szybko wybrać na jakąś 30 minutową, równą przejażdżkę o prędkości 80-100 km/h i zobaczysz potem czy sadza się wypaliła, jeśli nie to będziesz musiał wymusić wypalanie Dis-em o ile nie jest jeszcze za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przejechałem sie po autostradzie i chyba sie wypalił bo już nie wskakuje błąd .

 

Jeśli nie ma już błędu to jest postęp, sprawdź jeszcze te parametry o których pisałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można te parametry sprawdzić inpą ,jak tak to wiesz może jak tam wejść , bo nie mam disa.

 

Te parametry są na tej fotce z inpy którą wrzuciłeś wczoraj: "Rußmasse im Partikelfilter i

Abgasgegendruck vor Partikelfilter"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.