Skocz do zawartości

320d n47 Po regeneracji pompy


kasior151

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem, że temat pomp vp 44 to temat rzeka. Mój przypadek jest trochę nietypowy, gdyż po ustawieniu i zamontowaniu pompy auto odpala i jeździ normalnie za wyjątkiem delikatnie nierównej pracy silnika po odpaleniu przez ok 2 min, zauważyłem także, że gdy auto(skrzynia automat) schodzi z obrotów po odpuszczeniu gazu to do 1500 obr jest normalnie, od tej wartości robi to zdecydowanie wolniej. Co najważniejsze na kompie cały czas jest błąd dde 42 eprom config. Taka konfiguracja jest przeprowadzana kompem DELPHI (najprawdopodobniej) i zakańcza się sukcesem ale błąd nadal zostaje. Pompa była ustawiana już na kilku urządzeniach, po włożeniu ustawiana w różnych pozycjach...

Panowie pomóżcie bo rozkładamy ręce... w którym kierunku szukać??????

-sterownik silnika

-kombinować z ustawieniem kąta wtrysku( Jeśli tak to jakie wartości i jak to zrobić)

-źle zregenerowana pompa

Bardzo proszę o wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie VP44 należy zresetować ustawienia map paliwa za pomocą DIS. Usunięcie błędu EEPROM tylko za pomocą DIS jako zaprogramowanie nowych ustawień np po resecie map paliwa. Naturalnie tak jak kolega wyżej podpowiada, do sprawdzenia kąt wtrysku oraz nastawy statyczne i dynamiczne VP44. Jaki nr oprogramowania sterownika ECU??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam tylko numer sterownika BMW 7786887 BOSCH 0281010205. A czy pomiar kąta wtrysku powinien być robiony na biegu jałowym przy zagrzanym silniku oczywiście, czy powinno się przeprowadzić jego dłuższą obserwację podczas jazdy? Kolega to robił na biegu jałowym i kąt zadany sie pokrywał ze zmierzonym a wartości zmierzone to -1,5 do 7, czy to dobre wskazanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, jeśli nie pojawia się błąd przekroczonej wartości kąta wtrysku. Aby usunąć błąd 42 należy przeprogramować sterownik ECU, tak aby sumy kontrolne się nie "gryzły". Poszukaj kogoś z DISem to od razu obniżysz udział EGR, podkręcisz dawkę rozruchową, zresetujesz mapy paliwa i ostatecznie te nowe ustawienia zaprogramujesz. Być może po sprawdzeniu wersji softu zaktualizujesz go do najnowszej wersji D5. Poniżej screen z WDSa nt reprogramacji EEPROM:

 

http://images75.fotosik.pl/156/619f278e5d5c45ff.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.