Skocz do zawartości

e46 330xi Touring


domenicos

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy.

Chcę przedstawić swój nabytek sprzed pół roku. Po długich poszukiwaniach E90/E46 330xi zdecydowałem się na zakup e46 od kolegi.

Samochód jest z 2001r. i jest w rewelacyjnym stanie. O przebiegu nie będę pisał, bo nie chcę rozpoczynać dyskusji o tym, czy taki przebieg jest realny :8)

 

W samochodzie po kupnie zrobiłem następujące rzeczy:

- wymiana tarcz i klocków z przodu - ATE Ceramic;

- wymiana sprzęgła wraz z kołem dwumasowym - LUK;

A niejako przy okazji powyższej roboty postanowiłem zrobić:

- wymiana podpory wału;

- wymiana uszczelniaczy skrzyni biegów oraz zestawy naprawcze do prawidłowego działania biegów 5 i wstecznego.

 

W ostatnim czasie zauważyłem, że DISA nie działa prawidłowo, więc też poszła do wymiany.

 

W samochodzie założona została instalacja LPG. Koszt był spory, ale dzięki temu nie widzę kompletnie żadnej różnicy w jeździe. Przyspiesza tak samo, elastyczność bez zmian, żaden "check" się nie zaświeca... rewelacja.

 

http://images75.fotosik.pl/132/da568f9dbe9a2f36med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/132/8a7ba029389013f7med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/132/93e9fc376e29a333med.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/132/bf3ce67638bfd52dmed.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/132/8db71387fb95e688med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/132/15b3217b35030d0amed.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/132/764c0f397becd232med.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/132/8cf31d0d359a8b88med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/132/4c189aa20abe4d6amed.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/132/7e30a23d4ef6c6demed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planów na przyszłość, związanych z tym samochodem, raczej nie mam. Cieszy mnie to, że jest to fabryka i tak raczej trafi do kolejnego właściciela. Długo też nią nie planuję jeździć. Już mi chodzi po głowie e90 330xi :norty:

Niedawno byłem w serwisie BMW na akcji serwisowej (wymiana poduszki pasażera) w krakowskim M-Cars. Panowie nie mogli się nadziwić, że są jeszcze e46 330 w takim stanie wizualnym i technicznym :D

W przyszłym tygodniu planuję wymienić przewody od wspomagania. Niestety trochę droga impreza, ale na lata (pewnie się bardziej przyda przyszłemu właścicielowi, niż mi, ale poci się coraz mocniej, więc trzeba zrobić).

Jeśli chodzi o wymianę zestawu naprawczego 5ego biegu, to z informacji od mechanika wiem, że było trochę dłubania. Ja tego sam nie robię, więc nie wiem dokładnie jak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Póki co jesteśmy youngtimerami ;-)

 

Wymieniłem ostatnio wszystkie przewody od wspomagania oraz przewód od chłodzenia. Trochę mnie denerwowało, że się pociły. Nowe posłużą z pewnością długie lata. Cena zwala z nóg, ale jakoś tak do tego samochodu nie szkoda ;-)

Jeszcze oddam pompę do regeneracji, bo troszkę się głośniejsza zrobiła po wymianie przewodów. Stare były zaszlamione, teraz jest czysto więc i przepływ większy, a kawitacja dała o sobie znać przez te wszystkie lata ;-)

 

Nie chcę kupować pompy już zregenerowanej, bo słyszałem, że te na allegro (w dobrych cenach) nie są wykonane z wykorzystaniem podzespołów o wysokiej jakości. Wolę dać do sprawdzonego zakładu. Trochę zapłacę, ale myślę że warto ;)

 

Po zrobieniu pompy samochód będzie już zrobiony na tip-top... do czasu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN: JU02425

 

Jazda z 4x4 rewelacja. Na mokrym przyspiesza jak na suchym, na śniegu też świetnie, chociaż da się odczuć, że więcej mocy idzie na tył (tendencja do nadsterowności przy lekko skręconych kołach).

Ogólnie jestem samochodem zachwycony. Jeździ się świetnie, a ze względu na niski przebieg nie czuje się wieku samochodu, jazda jak kilkuletnim samochodem.

Zawieszenie jest jeszcze w komplecie oryginalne i nie ma zupełnie żadnych luzów, ani stuków.

 

W okresie świątecznym założyłem sobie czujniki cofania.

Akurat BMW znajomych skończyło żywot (http://tiny.pl/gtg8w), więc miałem dawcę tylnej listwy z miejscami na czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę rozkodowany VIN ;)

 

 

Type AW51

Model 330i - EUR

Development Code E46 (3)

Chassis TOUR

Steering LL

Doors 5

Engine M54

Displacement 3.00

Power 170

Drivetrain ALLR

Transmission MECH

Color Titansilber Metallic - 354

Upholstery Stoff Flachgewebe Leinen/anthrazit - E4AT

Production Plant REGENSBURG

Production Date 2001-05-29

 

 

 

Options

169 Eu3 Exhaust Emissions Norm Abgasnorm Eu3

203 All-wheel-drive System Allradsystem

210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)

249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad

255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad

302 Alarm System Alarmanlage

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

439 Interior Trim Finishers Interieurleisten

441 Smokers Package Raucherpaket

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

522 Xenon Light Xenon-licht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

662 Radio Bmw Business Cd Radio Bmw Business Cd

785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten

818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter

855 Language Version Italian Sprachversion Italienisch

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

877 Deletion Cross-over Operation Ueberkreuzbedienung Entfall

884 Italian / On-board Documentation Italienisch / Bordliteratur

915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

928 Tyire Control Reifensteuerung

946 Consideration Of Price Dependency Beruecksichtigung Preisabhaengigk.

 

 

Standard Equipment

351 Lt/aly Wheels/star Spoke 89 Lm Raeder/sternspeiche 89

411 Window Lifts, Electric Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten

473 Armrest, Front Armauflage Vorn

520 Foglights Nebelscheinwerfer

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

550 On-board Computer Bordcomputer

832 Battery In Luggage Compartment Batterie Im Kofferraum

 

 

 

 

 

 

 

Ale zmasakrowane BMW Twoich znajomych ;/ Wszystko z nimi w porządku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 to jednak przemyślana konstrukcja... Sądzę że jakby w innym samochodzie niższej klasy z tych samych lat byłby wypadek to byłoby 5 ciał do wyciągania...

W sumie ja też miałem wypadek w coupe przy 120km/h i nic poważnego się nie stało tylko blacharka ucierpiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Postanowiłem poprawić (delikatnie mówiąc) nagłośnienie w moim samochodzie. Trochę (znów delikatnie mówiąc) było przy tym roboty, ale efekt jest satysfakcjonujący, a wręcz powalający, jeśli porównamy do tego co było w oryginale ;-)

Co weszło:

radio ALPINE CDE-193BT

przód odseparowany AUDIOSYSTEM M165

wzmacniacz Rockford Fosgate Power 550X

subwoofer JL 10W3D2 w skrzyni zamkniętej 20l

 

Oczywiście drzwi zostały wygłuszone. Długo zmagałem się z problemem piszczenia w głośnikach wraz z obrotami, problem rozwiązał zakup porządnych przewodów RCA (potrójnie ekranowanych). BMW ma z tym problem i od razu trzeba kupować przewody z wysokiej półki.

Dodatkowo założyłem też adapter do sterowania z kierownicy, działa jak należy.

Mi chodziło głównie o to, aby ładnie i głęboko grało przy niskich poziomach i cel został osiągnięty :D

Edytowane przez domenicos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pięknię, bardzo dobrze przemyślany zestaw, nie wygórowana cena a nie ma do czego się przyczepić :)

Wzmak z fajnej, wysokiej serii. Ja bym przetestował jeszcze głośniki w mostku na wzmacniaczu, czy lepiej nie będą grać i do tego kolejny wzmacniacz do subwoofera. Niby nie są wymagające, ale spotkałem się z opiniami ludzi że przy większej mocy grają lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę raczej nie potrzebuję więcej mocy, gram zazwyczaj stosunkowo cicho i dźwięk jak dla mnie jest wtedy satysfakcjonujący. Zależało mi natomiast bardzo na rozmiarach wzmacniacza, aby zmieścił się w bagażniku z boku nad akumulatorem. I między innymi wybór padł na ten wzmacniacz ze względu na jego bardzo kompaktowe wymiary. Ale faktycznie sprawdzę jak działa przód w mostku. Zwłaszcza, że czasem będę wyciągał suba, aby móc korzystać z całości bagażnika. I wtedy przyda się dodatkowa moc na przód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No i nadszedł czas sprzedaży samochodu.

Samochód jest naprawdę w rewelacyjnym stanie.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to podaję co było zrobione przy nim:

Samochód został sprowadzony z Włoch przez mojego kolegę w 2013r., długo go szukał. Był to u niego jeden z wielu samochodów i mało jeździł, dopiero ja zacząłem go częściej eksploatować ;-)

 

20.04.2015 (154 tkm) - instalacja lpg (LPGTech OBD) - 4200 zł

20.06.2015 (158 tkm) - wymiana sprzęgła, dwumasy, podpory wału, zestaw naprawczy skrzyni biegów, wymiana uszczelniaczy skrzyni (profilaktycznie przy okazji sprzęgła)

11.2016 - wymiana akumulatora

10.02.2016 (176 tkm) - wymiana pompy wspomagania (stara głośno pracowała)

25.07.2016 (196 tkm) - wymiana świec (irydowe NGK), wymiana płynu hamulcowego,

3.01.2017 (199 tkm) - wymiana odmy wraz z czyszczeniem wszystkich przewodów

20.02.2017 (201 tkm) - wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego (nieszczelność) oraz profilaktycznie rurki przewodu chłodzącego (lubią pękać ze starości), wymiana filtra paliwa

20.06.2017 (211 tkm) - wymiana tarcz i klocków przód (ATE), wymiana przewodów hamulcowych elastycznych, wahacza przód lewy (Lemforder), regeneracja reduktora LPG

6.10.2017 (221 tkm) - ostatnia wymiana oleju i filtrów (poprzednie wymiany zawsze co 10tkm), wymiana lewej poduszki silnika, wymiana regulatora napięcia ładowania.

 

Samochód sprawuje się świetnie, jeszcze kilka dni temu nie myślałem o sprzedaży, ale kupuję od kolegi e91 330xd :D

Nie ma zupełnie żadnej korozji, jest bezwypadkowy - geometria jest idealna. Malowane były 3 elementy (nadkola) - samochód przyjechał z Włoch z rysami. Zdjęcia podczas naprawy oczywiście mam (zrobione przez kolegę). Obecnie lakier na całym samochodzie jes w świetnym stanie poza jednym miejscem na zderzaku (delikatne uderzenie przy cofaniu :mad2: ).

Cena 18500 zł

Kontakt: 501-353-492

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Trzymam kciuki żeby nie było gorsze, wtedy nie będzie źle :cool2: mój kolejny, wbrew trendom, będzie straszy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.