Skocz do zawartości

[E46] [330i] Automat - szarpanie na niskich obrotach


L0nger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie,

 

chciałbym się poradzić wirtualnie osób, które miały podobną sytuację do mojej, zanim pojadę do serwisu.

 

Pacjent: 330i '03, 215 tysi przelotu, automat 5HP19. Niedługo po kupnie zaczęły się u mnie problemy szarpania przy zmianie z dwójki na trójkę. Objaw występował tylko przy niskich obrotach oraz delikatnym przyspieszaniu i wyglądało to jakby ktoś kopał mnie w tyłek - mocne nieprzyjemne szarpnięcie. Co jakiś czas wyskakiwał dodatkowo błąd na INPIE "49 gear monitoring". Pojechałem do serwisu zajmującego się tylko skrzyniami (chyba najbardziej znany na Śląsku) i od razu facet uprzedził mnie, że wymiana oleju mi nic na to nie pomoże i trzeba tę skrzynię zdjąć, rozebrać i zobaczyć co jej dolega. No to mówię "jak trzeba to trzeba, nie oszczędzamy". Problemem była wywinięta uszczelka na drugim biegu, skrzynia nie uzyskiwała odpowiedniego ciśnienia i tak dalej i tak dalej. Suma sumarum wymienili co trzeba, zregenrowali konwerter i zalali nowy olej. Bam - skrzynia chodzi pięknie, z jednym ale.

 

Mianowicie w momencie delikatnego przyspieszania kiedy obroty oscylują w granicach 1500 rpm czuję delikatne poszarpywanie przy każdej zmianie, coś jak na początku tylko o wiele słabiej. No i dzieje się to od dwójki do czwórki albo nawet piątki (ciężko mi stwierdzić). W każdym razie zanim pojadę na ewentualną reklamację, chciałbym zapytać czy taki objaw może nie mieć jednak związku ze skrzynią, ale z czymś innym...no właśnie z czym?

 

Druga sprawa to taka, że rano po odpaleniu (a wiadomo jakie mamy obecnie temperatury już) jak wyjeżdżam z posesji to jadę parę metrów do przodu, zatrzymuję, wrzucam R i...no właśnie: samochód jeszcze sekundę się toczy do przodu, a potem wsteczny zaskakuje i już gra. Objaw występuje tylko raz po odpaleniu na zimno. Wyczytałem, że ma to związek z tym, że skrzynia potrzebuje chwili, żeby zwiększyć ciśnienie w układzie. Prawo to? Wcześnie nigdy tak się nie działo, dopiero te temperatury...ktoś potwierdzi lub obali moją teorię?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Miałem podobny problem w mojej Betce e91 330xd mianowicie chodzi o ten problem jak go nazwales " kopaniem w tyłek " otóż jak przeskakiwal bieg z 2 na 3 to było to mocne szarpniecie więc po wymianie oleju i filtra w skrzyni nic to nie pomogło , dopiero jak pojechałem do jednego magika podpiol auto pod kompa i wszedł w ustawienia skrzyni czy coś takiego i wgral nowe adaptacje chyba tak to się nazywa a jeżeli nie to reset skrzyni , po tym pojechałem na jazdę próbną i usterka zniknęła , ale od dłuższego czasu męka mnie jeszcze to delikatne szarpanie więc podejrzewam że bede musiał wymienić konwerter

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pieczara199: dzięki za odpowiedź. Nie jestem do końca pewien czy to szarpanie wynika ze zmiany biegu, bo czasem jadąc na niskich obrotach pod górkę szarpnie mi dwa razy z rzędu, a przecież skrzynia nie zmieniłaby dwóch biegów w górę od razu po sobie. Skłaniam się więc ku innej przyczynie. Próbowałem jeździć w trybie manualnym na jednym przełożeniu i powtórzyć tę sytuację (wtedy wykluczyłbym problem ze skrzynią), ale nie udało mi się, bo dzieje się to sporadycznie. Poza tym skrzynia zmienia biegi aksamitnie, nawet tego nie czuć, tylko widać na obrotomierzu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprawa rozwiązana. Przyczyną było lewe powietrze z pękniętej pokrywy zaworów i przy dolocie gdzie brakowało jakiejś metalowej opaski. Falowały obroty i chyba skrzynia wariowała. Teraz jeździ jak marzenie :D

 

Polecam przy okazji chłopaków z BMW Expert Motorsport z Wrocławia. Znają się na rzeczy i naprawdę warto wybrać się nawet te kilkaset kilometrów w jedną stronę. Są jeszcze ludzie, którzy poświecają uwagę starszym samochodom (a takie już jest E46), a nie patrzą tylko jak tu zarobić na nowszych samochodach i bogatszych klientach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Niestety, problem szarpania dalej występuje - za szybko się ucieszyłem. Szarpanie zawsze jest w przedziale 1-2k rpm. Obroty falują przez moment i wtedy jest kangurek. Skrzynia nie ma tu znaczenia, bo na postoju jak zwiększę obroty na powiedzmy 1500 rpm i trzymam to po chwili zaczynają spadać i delikatnie falować. Powyżej 2000 rpm nie ma tego zjawiska. Koledzy doradźcie. Nie jest to jakieś tragicznie upierdliwe, ale nie mogę sobie pozwolić na takie hece. Od czego zacząć? Świece, MAF, przepustnica, potencjometr gazu? Dodam, że zjawisko nie występuje za każdym razem i mam wrażenie, że tylko jak silnik się zagrzeje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

Tez mam automat i dalikatnie falujace obroty podczas jazdy w okolicy 1500 przy równej jeździe. Skrzynie wykluczam bo była robiona 30tys km temu - pompa oleju, olej, filtr sprzęgło hydrokinetyczne. W silniku zrobione świece, filtry, LPG po regulacji, nowe wężyki do LPG, odma z rurkami. Disa jeszcze żyje. W kompie zero błędów. Zastanawiam się nad krokowcem chociaz i on i przepustnice solidnie przeczysciłem.

A zapomniał bym. Za każdym razem po przekreceniu kluczyka do pozycji kontrolek słyszę dziwne buczenie jakby zasysane lub uchodzące powietrze. Może to ma jakiś związek?

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inpa i live data, pewnie będzie coś widać. Konwerter nowy czy regenerowany? Jak druga opcja to niekoniecznie możesz go wykluczyć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.