Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź, czy w ogóle na Pb Ci sonda chodzi.

Offset powinien być tak ustawiony, żeby na obrotach jałowych czasy otwarcia wtryskiwaczy Pb przy pracy na Pb i przy pracy na LPG powinny być identyczne. W praktyce oznacza to, że kiedy samochów sobie pracuje na obrotach jałowych i przełączysz z LPG na Pb, to obroty nie mają prawa drgnąć.

Kai
Opublikowano

Narazie zmieniłem przesunięcie na 1,00 oraz nachylenie na 10%(było 26%) aby linia nachylona jak najbardziej pokrywała się z mapą. O dziwo wahnięcia narazie zniknęły :8)

Moje zabiegi chyba coś pomogły (zrobiłem ok. 30 km zobaczymy co będzie dalej), wydaje mi się że zubożyłem mieszankę (poprawcie mnie jeśli się mylę).

Jak sprawdzę jak jest przy przełączeniu na z LPG na Pb to napiszę.

Spróboję później przeprowadzić autokalibrację jak mi się uda(ach te meczyki), jeśli nie to może jutro.

Dziękuję za dotychczasowe rady :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Jakie powinno być ciśn. gazu? :doh:

Sami zobaczcie jak to teraz wygląda, czy moje zmiany idą w dobrym kierunku?

PS Obroty na LPG są ciut mniejsze (ok 20rpm) no i ta sonda...

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img453.imageshack.us/img453/1041/mapa19zx.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img156.imageshack.us/img156/8695/mapa20zr.png

Opublikowano

Ciśnienie jest dobre "na początek" co prawda KME zaleca 1bar ale w praktyce na 1,2 jest dobrze przynajmniej u mnie :D

Zgadza się zubożyłeś mieszankę. Musisz ustawić tak jak napisał KAI żeby przy zmianie LPG - Pb czasy benzyny nie zmieniały się a sonda na gazie i benzynie pracowała tak samo.

Moim zdaniem jak wzbogacisz nieco mieszankę wtedy sonda zacznie pracować zresztą z mapy wynika, że jest nieco za ubogo np. na 6ms w średnim obciążeniu. Spróbuj zwiększyć trochę nachylenie i zobacz co będzie się działo. Jeśli mimo zmian sonda nie zacznie działać spróbuj podnieś troche ciśnienie u mnie pomogło :cool2: Oczywiście sonda jest napewno dobra? A masz załączoną opcję Konfiguracja - Podłączona sonda lambda?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Wzbogacenie do 15% w segmencie A będzie dobrze?

Czy nachylenie całości na np. 15%?

Z sondą jest inna historia. Wymieniona na nową (ok 700zł :mad2: ) i niestety jak było tak jest. Tzn na badaniu zaczęła działać po ok 5 min trzymania na wyższych obrotach. Mnie na fejsie gazowym nawet po trzymaniu na wyższych obr pokazuje 0,48V (sonda 5V) i ani drgnie.

Ciekawe czy ona jest w ogóle podłączona do inst. gazowej i jak to sprawdzić?

Opublikowano
Straciłem I poł meczu ita-gha, ale co tam. Sprawdziłem i żeby czasy wtrysków Pb były takie same podczas pracy na Pb i LPG przesunięcie wynosi 0,28-0,30. Rzeczywiście wtedy podczas przełączania z LPG na Pb "prawie" (chociaż prawie robi wielką różnicę :wink: ) nie ma różnicy. Ale (jak zwykle musi być jakieś) podczas wyrzucania na luz prawie gasł (zupełnie tak jak zachowywał się przy "-" temperaturach). I wróciłem do wyżej pokazanych ustawień :? i co dalej :doh:
Opublikowano

Z tego co piszesz to sonda nie będzie pracować bo jest z nią coś nie tak nawet na Pb. Jeśli przy przesunięciu 1,00 było dobrze to trzeba zrobić jeszcze mape żeby ustalić nachylenie i samochód powinien śmigać. Zmiana segmentu A potrafi niekiedy nieźle zamieszać tak, że na benie samochód może bardzo kuleć najlepiej go nie ruszać bez potrzeby. Dla pewności można potem jechać na analizator i ewentualnie doregulować.

 

Trzeba by zacząć od tej sondy. Samochód musi dobrze jeździć na benzynie przed regulacją gazu. Sprawdź przekaźnik sondy może grzałka nie działa dlatego sonda się tak długo nagrzewa.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładne masz dopasowanie. Jednak muszę cię zmartwić - te wartości określają TYLKO I WYŁĄCZNIE zakres obrotów od 2200 do 2700 rpm, dlatego zakres jest rozmyty trochę w pionie. Dla wyższych obrotów i obciążeń musisz niestety dobrać to doświadczalnie. U mnie doszedłem do tego, że górne segmenty (u mnie konkretnie od 9ms) trzeba wzbogacić.

Obroty jałowe regulujesz przez ofset i tyle możesz dla nich zrobić...

Kai
Opublikowano
U mnie doszedłem do tego, że górne segmenty (u mnie konkretnie od 9ms) trzeba wzbogacić.

Obroty jałowe regulujesz przez ofset i tyle możesz dla nich zrobić...

 

O ile trzeba wzbogacić? (wiem że doświadczalnie ale podaj ile u siebie wzbogaciłeś)

Zmieniając ofset cała linia podnosi się lub opada więc napewno to ustawienie jest tylko od wolnych obrotów?

Opublikowano

Zrobiłem autokalibrację na postoju, czy powinno się przeprowadzić podczas jazdy. Jeżeli na postoju to czy na wolnych obr?

Podczas jej trwania przełączanie się z LPG na Pb prawie bez "zająknięcia", natomiast gdy przełączał się na LPG to często gasł. Za chyba 5-ym razem autokalibracja przebiegła pomyślnie do końca. Nie zauważyłem natomiast żadnych zmian w ustawieniach po jej zakończeniu. Czy coś powinnosię zmienić?

Tak to wygląda po autokalibracji i moich zmianach:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img144.imageshack.us/img144/733/mapa32je.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie doszedłem do tego, że górne segmenty (u mnie konkretnie od 9ms) trzeba wzbogacić.

Obroty jałowe regulujesz przez ofset i tyle możesz dla nich zrobić...

 

O ile trzeba wzbogacić? (wiem że doświadczalnie ale podaj ile u siebie wzbogaciłeś)

Zmieniając ofset cała linia podnosi się lub opada więc napewno to ustawienie jest tylko od wolnych obrotów?

 

Ofset dotyczy oczywiście całej charakterystyki, jednak ze jego pomocą ustawia się obroty biegu jałowego. Patrz, przy otwarciu wtryskiwacza na 10ms, zmiana ofsetu o 0,1ms to tylko 1% w stosunku do czasu otwarcia z charakterystyki, więc można to pominąć.

 

Autokalibracja przeprowadzana jest na postoju przy obrotach w "zielonym" zakresie, czyli między 2300, a 2799 rpm. Ja uważam, że jest to tylko wstępne zgrubne ustawienie, żeby w ogóle silnik chodził na LPG, potem jest dopiero znojna faza dostrajania. Podpowiem, że przy dostrajaniu dość pomocny jest oscyloskop w programie AKME, który pokazuje parametry pracy silnika przy całym zakresie obrotów i obciążeń, a nie tylko między 2300 a 2799 rpm, jak mapa.

 

U mnie podniesienie charakterystyki jest przy 9ms, znaczy dla 8ms mam wbogacenie chyba 3%, a dla 10ms już paręnaście procent, potem na końcu charakterystyki mam też paręnaście, ale trochę większe niż przy 10ms. Tak chodzi dobrze.

Kai
Opublikowano

Zrobiłem autokalibrację wg Twoich wskazówek - dzięki.

Mam dwa pytania

1. Co to jest "przetryskiwanie"? domyślam się, że jest zwiększona dawka Pbprzed przejściem na LPG, ale po załączeniu tego nie chciał się za 1-ym razem przełączać

2. Co można wywnioskować z oscyloskopu(oprócz tego że sonda nie działa - wymieniony przekaźnik i przed wymianą było 0.48v a teraz zmienia się w zakresie 0.46-0.48v :mad2:

http://img356.imageshack.us/img356/9267/mapa46uh.jpg

Opublikowano

Jeśli załączysz przetryskiwanie to nie przejdzie na gaz za pierwszym razem zazwyczaj troche to trwa. Można powiedzieć, że podaje wtedy i gaz i benzyne. Ta funkcja jest pomocna w zime kiedy są problemy z przejściem na gaz.

 

Coś nie gra na tym wykresie - dlaczego przy 4426 rpm czas wtrysku beny wynosi tylko 2,96ms. Czy to jest wykres z pracy systemu na postoju bez obciążenia, tzn. poprostu wciskałeś gaz?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Czy ta sonda jest dobrze podpięta, chodzi o kabelek do Diego? Na benie tak samo się zachowuje?
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Na Pb i LPG odczyty z sondy takie same.

Gdzie można sprawdzić podłączenie sondy do Diego?

Pierwszy raz jak podłączyłem fejsika to w programie opcja "podłącz sondę" nie była zaznaczona, teraz już jest ale odczyty są każdy widzi... :cry:

Opublikowano
Jeśli nie była zaznaczona opcja sondy to prawdopodobnie fachowcy nie podłączyli jej bo nie jest to konieczne ale pomocne. To jest przewód fioletowy we wiązce szarej Diego. Trzeba sprawdzić czy jest podłączony.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Jeśli nie była zaznaczona opcja sondy to prawdopodobnie fachowcy nie podłączyli jej bo nie jest to konieczne ale pomocne.

No to nie rozumiem, dla poprawnej pracy powinna być chyba podłączona i oczywiście jeszcze działać dobrze. Wydaje mi się że po założeniu inst. gazownik zobaczył że sonda nie pracuje i dlatego nie zaznaczył opcji "podłącz sondę". Oczywiście też o niczym nie powiedział

Opublikowano
Nie wiem dlaczego gazownik nie zaznaczył tej opcji ale to nie jest konieczne do prawidłowej pracy systemu - to nie jest IIgen. Ta opcja ma charakter tylko orientacyjny.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

HALLO PANOWIE !!!!

Wróciłem z wakacji!Ale było.....

Muszę Wam powiedzieć, że przez cały ten czas ani razu nie miałem problemów z gaśnięciem Bryczki! Może im się udało wkońcu to ustawić :!:

Powiem Wam , że drogi(autostrada) w Chorwacji są boskie!!!!

Zapiołem 240km/h i gdyby nie dość ostry zakręt, to była szansa na więcej(i to na gazie!)W sumie na Prinsie zrobiłem już przwie 6000km i nie czuję różnicy między Pg a LPG, no chyba że w prtwelu :D . Po powrocie już wiem ,że kocham ten samochód jeszcze bardziej :oops: Wygodny ,cichy,duży,zajefajnie trzyma się drogi(sprawdzałem na HVAR'ze).Ona nie jedzie....PŁYNIE :cool2:

Na miejscu nie ma większych problemów z zatankowaniem LPG (1.85zł WSZĘDZIE!! a nie jak u nas jak kto chce).

Jedynie co mi się przytrafiło to mała nieszczelność uszczelki pomiędzy kolektorem wydechowym a silnikiem(tyci popierduje :? )

Powiedzcie mi tylko, o ile więcej powinna palić gazu od benzyny? Bo mi łyka jakieś 1.5l więcej!Pozdrawiam

Opublikowano
-KAI- Twoje spostrzeżenia jak na moje oko są w 100% trafne, działo się dokładnie to co opisałeś, ale narazie zaprzestało, więc poczekam. A potem(gdy będzie taka potrzeba-oby nie)pójdę do nich i przytocze im Twoje słowa :clap: Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.